PLAY na kongresie MWC w Barcelonie ogłosił swoje wyniki za 2016 r.
Zapis wideo konferencji prasowej:
Liczba klientów ogółem urosła nieznacznie (przez rejestrację prepaid) do 14.4 mln. Rok wcześniej było to 14.2 mln - wzrost o 264 tys. (1.9%).
Postpaid stanowił 58% całości bazy (8.37 mln - b. duży wzrost o 1.3 mln). Liczba klientów prepaid spadła o 1 mln do 6.05 mln.
Roczny udział PLAY w rynku MNP wyniósł 39%. W ostatnim kwartale był jeszcze większy i wyniósł 40%.
PLAY zwiększył swój udział w rynku do 26.3% - rok wcześniej 25%.
Roczne przychody sieci PLAY zwiększyły się do 6.118 mld zł, w porównaniu do 5.4 mld rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 12.5%. Roczne przychody z usług wzrosły o 7.9% do 3.432 mld zł.
Przychody w IV kw. osiągnęły poziom 1.62 mld - wzrost o 3.5%. Przychody z usług w tym okresie wyniosły 890 mln (wzrost o 1.1% kwartał do kwartału).
Zysk netto w 2016 r. osiągnął poziom 712 mln zł. Rok wcześniej minimalnie przekroczył 550 mln.
Wskaźnik adjusted EBITDA osiągnął wartość 2.035 mld (wzrost o 14%). W IV kw. adjusted EBITDA wyniosła 561 mln (wzrost o 8.4% kwartał do kwartału). Marża EBITDA to 33.3%.
ARPU postpaid wynosi 39.1 zł. ARPU prepaid to 17.1 zł (z bazy aktywnej).
Średnio klient PLAY miesięcznie transmitował 2.8 GB. Oznacza to wzrost rok do roku o prawie 60%. W postpaid było to 3.5 GB, a w prepaid 1.5 GB. W IV kw. średnio klient transmitował już 3.3 GB (postpaid 4, prepaid 1.9).
Z usługi TIDAL korzysta 1.3 mln abonentów.
PLAY podał także listę smartfonów z największym wolumenem sprzedaży. W 2016 r. były to:
PLAY potwierdził także, że zamierza sprzedawać nowe Nokie z Androidem.
Bartosz Dobrzyński, CMO PLAY, powiedział nam, że na razie nie jest planowana zmiana platformy komunikacyjnej z celebrytami przechodzącymi do PLAY. Według Dobrzyńskiego ta komunikacja nadal działa i jest skuteczna.
Pełny raport finansowy operatora można pobrać poniżej.
Oficjalny komunikat:
PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 26,3% (wzrost o 1,2 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.
Najważniejsze dane za pełen rok finansowy 2016:
W 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką, co doprowadziło do dalszego wzrostu przychodów oraz wyniku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 58,0% na koniec 4 kw. 2016 r. w porównaniu z 54,6% na koniec 3 kw. 2016 r. oraz 50,0% na koniec 4 kw. 2015 r.
W 2016 r. skorygowana EBITDA wzrosła w wyniku dalszego zwiększania się bazy klientów kontraktowych, która powiększyła się o 1 297 tys. netto w roku 2016.
„W 2016 r. odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Pomimo negatywnego wpływu tego procesu na rynek, udało nam się zwiększyć bazę abonencką do poziomu 14,4 mln (w porównaniu z 14,15 mln na koniec grudnia 2015 r.). Na koniec grudnia 2016 r. nasz udział w rynku kształtował się na poziomie 26,3% i pozostaliśmy drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym (MNO). Wprowadziliśmy także oferty duet, które okazały się być wielkim sukcesem dla PLAY. Nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się do 58% (w porównaniu do 50% na koniec 2015 r.). Nie ma wątpliwości, że rok 2016 był udany dla PLAY. Odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost na poziomie kluczowych wskaźników finansowych.” Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY
Prezentacja:
Zdjęcia z konferencji: