PLAY miał bardzo dobry 2021 rok

Najważniejsze | Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
PLAY - wyniki - 2021

Grupa Iliad podała wyniki sieci PLAY za 2021 r. Konferencja polskiego oddziału jest zaplanowana dziś na godzinę 13.

PLAY w zeszłym roku zwiększył bazę aktywnych klientów komórkowych o 181 tys. i na koniec roku wynosiła ona 12.129 mln. Mocniej urosła baza postpaid – o 131 tys. kart.

Liczba użytkowników usług domowych wzrosła przez rok o 142 tys. do 267 tys.

W sumie w Polsce PLAY deklaruje, że ma 12.396 mln aktywnych klientów i przez rok ta liczba urosła o 323 tys.

Średnie ARPU komórkowe to nadal tylko 28.1 zł.

Roczne przychody PLAY wyniosły 1.6 mld euro (7.3 mld zł) - urosły rok do roku o 2%. Wskaźnik EBITDAaL osiągnął poziom 684 mln euro. CAPEX to 198 mln euro. Zysk wyniósł 437 mln euro.

PLAY miał na koniec roku 739 sklepów.

Grupa kontynuowała rozbudowę własnej sieci w Polsce w 2021 r. i na koniec roku miała 9767 aktywnych lokalizacji - 967 nowych, co daje jej zasięg sieci własnej wynoszący 99,7% populacji Polski w przypadku 2G/3G i 99,4 % i 94,1% odpowiednio dla 4G LTE i 4G LTE Ultra. Zasięg 2G/3G/4G własnej sieci Play dopełniają usługi roamingowe świadczone na podstawie umowy roamingowej z Orange Polska (przedłużonej 7 czerwca 2021 r. do 2025 r.). PLAY również wcześniej umowy roamingowe z Polkomtelem i T-Mobile, które zostały rozwiązane odpowiednio na koniec 2019 r. i koniec 2021 r.

Posiadane pasma:

Wyniki w PLN:

Kluczowe wskaźniki Play za 2021 rok w porównaniu do 2020 roku to (dane z polskiego oddziału):

  • Wzrost o 6,4% r/r przychodów z usług oraz wzrost o 2% r/r przychodów do wysokości 7,3 mld zł
  • Powiększenie bazy aktywnych klientów o 323 tysiące, wzrost o 3% r/r, z czego 69% stanowili aktywni mobilni klienci kontraktowi
  • Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem kart M2M) osiągnęła 15,7 mln (+3% r/r)
  • Całkowita baza aktywnych klientów osiągnęła 12,4 mln (+3% r/r)
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła 12,1 mln (+3% r/r)
  • Wzrost o 112% r/r liczby klientów usług dla domu (Play NOW TV i internetu stacjonarnego) do  267 tysięcy (ponad dwukrotny wzrost w stosunku do końca 2020 r.)
  • Wzrost wskaźnika EBITDAaL o 31% r/r do 3,13 mld zł
  • 9 767 stacji bazowych na koniec roku, 967 nowych stacji (+11% r/r)

POLAND

2021

2020

Year-on- year

change

Number of active mobile subscribers

12,129k

11,948K

+181k

-        Of which on plans

8,522k

8,391K

+131k

-        Of which prepaid

3,606k

3,556K

+50k

Number of Home subscribers

267k

126K

+142k

Total number of subscribers – Poland

12,396k

12,074k

+323k

Q4 2021

Q4 2020

Year-on- year

change

Mobile ARPU billed to subscribers (in PLN)

28.1

27.7

+1.2%

 

In € millions

Q4 2021

Q4 2020

% change

2021

2020

% change

Revenues – Poland

397

200

+98.3%

1,600

200

NM

- Services

304

152

+99.8%

1,244

152

NM

o/w Mobile ervices billed to subscribers

221

112

+96.5%

893

112

NM

o/w Interconnection & other services 

81

39

NM

342

39

NM

o/w Home

3

1

NM

10

1

NM

- Devices

92

48

+92.9%

355

48

NM

 

In € millions

2021

2020

% change

Revenues – Poland

1,600

200

NM

EBITDAaL – Poland

684

70

NM

Capex – Poland

198

34

NM

Profit from ordinary activities – Poland

437

47

NM

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: