Przychody operatora w tym okresie wyniosły 986 mln zł (wzrost w porównaniu rok do roku o 13%). Przychody z usług osiągnęły poziom 801 mln zł (wzrost o 21%). EBITDA to 238 mln (wzrost o 13%). Marża EBITDA wynosiła w tym okresie 24.2%. Liczba klientów na koniec I kw. 2014 osiągnęła poziom 10.94 mln (wzrost o 17% rok do roku). 45% bazy to klienci usług postpaid.
PLAY podał także, że przychody detaliczne (z usług) za ostatnie 12 miesięcy kończące się w marcu 2014 r. wyniosły 3.056 mld zł (wzrost o 21%). Wartość Adj. EBITDA za ten okres wyniosła 845 mln (wzrost o 44%).
PLAY aktywuje 50-60 tys. aktywnych użytkowników LTE co miesiąc. Na koniec I kw. 2014 PLAY miał 250 tys. użytkowników LTE (osoby, które posiadają odpowiednie urządzenie i transmitują dane). Już ponad 50% ruchu jest w sieci LTE. W Warszawie PLAY uruchomił w ostatni weekend UMTS 900. Do końca roku UMTS 900 będzie działać w całym kraju.
Kontakt na roaming krajowy z Orange kończy się w grudniu 2015 r. Szef PLAY dodał: "Nie blokujemy Orange, można go włączyć poprzez kontakt z call center - nasza decyzja to dbanie o jakość usług. Klienci powinni korzystać z automatycznych ustawień - to gwarantuje najlepszą jakość dla klienta." PLAY we współpracy z T-Mobile zapewnił dużo szybsze (niż z Orange) przełączanie pomiędzy tymi sieciami w roamingu. PLAY zapewnia, że nie zamierza ograniczać w żaden sposób dostępu do sieci Orange.
PLAY sprzedaje już niemal wyłącznie smartfony. 30% z nich obsługuje LTE.
PLAY zamierza kontynuować kampanię reklamową z celebrytami. Tempo dynamiki przyrostu bazy nieco zwalnia.Zmniejsza się także udział PLAY w rynku MNP.
Wyniki PLAY za I kw. 2014 roku oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w marcu 2014 r.:
Dwanaście miesięcy do 31 marca | |||||||||
miliony zł/ tysiące | I kw. 2013 | I kw 2014 | Zmiana | IV kw. 2013 | I kw. 2014 | Zmiana | 2013 | 2014 | Zmiana |
Przychody | 875 | 986 | 12.7% | 979 | 986 | 0.7% | 3,660 | 3,832 | 4.7% |
Przychody z usług | 802 | 938 | 17.0% | 910 | 938 | 3.1% | 3,376 | 3,594 | 6.5% |
Przychody z usług detalicznych | 663 | 801 | 20.9% | 782 | 801 | 2.5% | 2,519 | 3,056 | 21.3% |
Skorygowany wynik EBITDA | 100 | 238 | 137.6 % | 211 | 238 | 13.1% | 587 | 845 | 44.1% |
marża EBITDA | 11.5% | 24.2% | 21.5% | 24.2% | 16.0% | 22.1% | |||
Baza abonentów | 9,380 | 10,943 | 16.7% | 10,733 | 10,943 | 2.0% | |||
Baza abonamentów kontraktowych | 4,135 | 4,924 | 19.1% | 4,770 | 4,924 | 3.2% | |||
% udział abonentów kontraktowych | 44.1% | 45.0% | 44.4% | 45.0% |
Prezentacja: