Play podał swoje wyniki za II kw. 2018 r.
Liczba klientów w porównaniu rok do roku urosła o 3.8% do 15 mln. Liczba aktywnych klientów jest sporo mniejsza i wynosi 12.5 mln.
W II kw. Play podłączył 121 tys. nowych klientów kontraktowych.
Przychody operacyjne urosły w porównaniu rok do roku o 3.6% do 1,668 mld zł.
Zysk netto zwiększył się o 411.5% do 200 mln zł.
Baza klientów kontraktowych wynosi ponad 9,7 mln (64,6% wszystkich klientów spółki).
PLAY podał, że jest liderem w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w Polsce. W I połowie roku fioletowy operator sprzedał prawie 1 mln smartfonów.
Skorygowana EBITDA spadła o 8.1% do 550 mln zł.
Wpływ na skorygowany wynik EBITDA miał wzrost kosztów roamingu krajowego w związku z umową z Orange Polska oraz kosztami roamingu międzynarodowego w EU.
Play planuje obniżyć koszty roamingu krajowego poprzez intensywną rozbudowę własnej sieci.
Równocześnie podjęte zostały działania mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu regulacji RLAH (Roam-Like-At-Home).
Bez uwzględniania wpływu tych kosztów przejściowych, skorygowana EBITDA pro forma zwiększyłaby się o +2,0% rok do roku w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018.