PLAY zapowiada szybszą budowę sieci już w tym roku oraz całkowicie nową ofertę telewizyjną

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0

Play podał swoje wyniki za II kw. 2018 r.

Liczba klientów w porównaniu rok do roku urosła o 3.8% do 15 mln. Liczba aktywnych klientów jest sporo mniejsza i wynosi 12.5 mln.

W II kw. Play podłączył 121 tys. nowych klientów kontraktowych.

Przychody operacyjne urosły w porównaniu rok do roku o 3.6% do 1,668 mld zł.

Zysk netto zwiększył się o 411.5% do 200 mln zł.

Baza klientów kontraktowych wynosi ponad 9,7 mln (64,6% wszystkich klientów spółki). 

PLAY podał, że jest liderem w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w Polsce. W I połowie roku fioletowy operator sprzedał prawie 1 mln smartfonów.

Skorygowana EBITDA spadła o 8.1% do 550 mln zł.

Wpływ na skorygowany wynik EBITDA miał wzrost kosztów roamingu krajowego w związku z umową z Orange Polska oraz kosztami roamingu międzynarodowego w EU. 

Play planuje obniżyć koszty roamingu krajowego poprzez intensywną rozbudowę własnej sieci. 

Równocześnie podjęte zostały działania mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu regulacji RLAH (Roam-Like-At-Home).

Bez uwzględniania wpływu tych kosztów przejściowych, skorygowana EBITDA pro forma zwiększyłaby się o +2,0% rok do roku w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018.

Spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu rozbudowy swojej sieci oraz zaktualizowała plan inwestycyjny na rok 2018.

Nasz wstępny plan na ten rok zakładał 6 750 stacji bazowych na koniec roku. Naszą nową ambicją jest osiągnięcie pułapu blisko 7 000 stacji. My w PLAY realizujemy nawet najbardziej ambitne plany - powiedział Jean Marc Harion,  prezes PLAY.

PLAY zapowiada w IV kw. bieżącego roku wprowadzenie na rynek nowej oferty telewizyjnej dla gospodarstw domowych.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: