PLAY poinformował o swoich aktualnych wynikach finansowych i operacyjnych. Czwarty operator 23 stycznia br. posiadał 1 mln klientów. Na koniec zeszłego roku liczba klientów osiągnęła poziom 850 tys. Do końca roku liczba klientów ma urosnąć do 2 mln. Przychody firmy w grudniu 2007 r. wyniosły 47 mln zł. Przychody z usług non - voice (także SMS-y) stanowią 32% całości przychodów. Klienci PLAY rozmawiają o 48% więcej niż klienci innych operatorów (wskaźnik MoU). Średni koszt pozyskania klienta to 214 zł.
PLAY potwierdził, że wszystkie wydatki na stworzenie nowego operatora to około 1.1 mld euro. Finansowanie jest zabezpieczone. Dodatni poziom EBITDA jest przewidywany na 2010 r.
W 2007 r. wydatki reklamowe operatora (media i trade marketing) wyniosły 200 mln zł. CAPEX do chwili obecnej to 80 mln euro.
Sieć sprzedaży liczy obecnie ponad 450 punktów sprzedaży, z czego 305 salonów to sieć Germanos.
Spontaniczna rozpoznawalność marki to 64%, wspomagana znajomość marki to 87%. Spontaniczna znajomość reklam PLAY ma poziom 43%, a wspomagana 62%. Są to dane z grudnia dla próby 368 osób w wieku 15-45 lat z dużych miast. Błąd to +/- 5%.
Baza klientów (grudzień 2007 r.)
prepaid | 618 846 | 73% |
postpaid | 229 874 | 27% |
cała baza | 848 720 |
Wskaźniki (grudzień 2007 r.)
Średnie PLAY | Średnie - rynek | |
MoU | 116,64 | 76,90 |
SMS/MMS | 54,66 | 33,74 |