PLAY podał swoje wyniki za III kw. 2016 r.
Firma w tym okresie pozyskała 370 tys. abonentów postpaid (netto).
Liczba aktywacji prepaid zmniejszyła się o 348 tys.
W sumie na koniec września PLAY obsługiwał 14.6 mln klientów (wzrost rok do roku o 8.1%). Baza postpaid to 8 mln abonentów (54.6%), a baza prepaid to 6.6 mln.
PLAY na koniec III kw. miał 26% rynku ilościowo (wzrost przez rok o 3.1%).
Udział operatora w rynku MNP wyniósł 39%.
Całkowite przychody przez rok urosły o 12.8% do 1,566 mld zł.
Przychody z usług wyniosły 1,411 mld.
Przychodowo udział PLAY wynosił 24.7%.
Wskaźnik Adjusted EBITDA osiągnął kwotę 517 mln zł.
Liczba własnych stacji bazowych PLAY na koniec III kw. wynosiła:
Prezentacja:
Komunikat prasowy
Play odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w 3 kw. 2016 r.
Kluczowe wyniki za 3 kw. 2016 r.:
W 3 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej Play wzrósł do 54,6% w 3 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kw. 2015 r.
W 3 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu 30 września 2016 r. zwiększyła się o 1 282 tys.
„PLAY ma za sobą kolejny udany kwartał, w którym osiągnął zadowalające wyniki finansowe w zakresie przychodów, przepływów gotówkowych oraz kluczowych wskaźników efektywności. W 3 kw. 2016 r. odczuliśmy silny wpływ obowiązku rejestracji kart prepaid. Rynek doświadczył spadku bazy. Mimo to okazaliśmy się jedynym operatorem infrastrukturalnym w Polsce, który odnotował wzrost bazy użytkowników netto. Nasza baza abonencka zwiększyła się do 14,6 mln, o 8,1% r/r, co dało nam udział w rynku na poziomie 26,0%. Dodatnie wyniki finansowe poprawiły się dzięki mocnej bazie klientów kontraktowych, która osiągnęła poziom 54,6%.
Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 3 kw. 2016 r. kontynuowaliśmy sprzedaż taryfy „Formuła Duet”, która stanowi idealne uzupełnienie naszej oferty. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujmy uruchomioną w 1 kw. 2016 r. sieć 4G LTE Ultra, której zasięg na koniec września 2016 r. obejmował ponad 76,3% populacji.”
Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY
Wyniki PLAY za 3 kw. 2016 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 września 2016 r.:
Inne informacje dotyczące wyników sieci Play: