Play opublikował swoje wyniki za I półrocze 2017 r. - WIADOMOŚĆ BĘDZIE AKTUALIZOWANA.
Play podał, że na koniec czerwca miał w swoich systemach 14,484 mln kart SIM. Operator podał, że 12,195 mln kart jest aktywnych (generuje przychody).
Oznacza to, że Play ma już tylko minimalną stratę do Orange, który to zaraportował, że na koniec czerwca miał 14,555 mln kart (nie wiadomo ile z nich było aktywnych w nomenklaturze Play).
WYBRANE DANE FINANSOWE | w tys. | zł | w tys. | EUR |
---|---|---|---|---|
półrocze / 2017 | półrocze / 2016 | półrocze / 2017 | półrocze / 2016 | |
I. Operating revenue | 3,209,503 | 2,931,413 | 755,640 | 669,196 |
II. Operating profit | 435,371 | 615,030 | 102,503 | 140,402 |
III. Profit before income tax | 117,180 | 301,767 | 27,589 | 68,889 |
IV. Net profit for the period | 57,532 | 176,099 | 13,545 | 40,201 |
Summary of Key Performance Indicators:
Comparison of ARPU for Play for all historical periods:
Prezentacja:
Komunikat prasowy:
Najważniejsze dane finansowe za pierwszą połowę 2017 r.:
Komentarz Prezesa spółki P4 Sp. z o.o. na temat wyników osiągniętych w pierwszej połowie 2017 r.:
„Pod wieloma aspektami pierwsza połowa 2017 r. była okresem silnego wzrostu dla spółki PLAY. Osiągnęliśmy udział w rynku na poziomie 28% pod względem liczby abonentów. Co ważniejsze, przez większość pierwszej połowy 2017 r. wzrost był generowany przez znaczny przyrost bazy klientów kontraktowych. Wysoka sprzedaż przełożyła się na solidne wyniki finansowe w pierwszej połowie 2017 r. – przychody osiągnęły poziom 3 210 mln zł, co stanowi wzrost o 9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r., podczas, gdy skorygowana marża EBITA spółki wzrosła do poziomu 36,2%.
W czerwcu 2017 r. wprowadziliśmy nową ofertę pod nazwą STAN NIELIMITOWANY, która łączy w sobie siedem nielimitowanych usług, tj. rozmowy, SMSy i MMSy, Internet, roaming w UE oraz dostęp do Showmax, Tidal i Play NOW. W segmencie prepaid rozwijaliśmy ofertę NIC NIE PRZEPADA, która cieszy się ogromnym powodzeniem.
Kontynuujemy naszą strategię rozwoju sieci na terenie całego kraju – na koniec czerwca 2017 r. zwiększyliśmy zasięg sieci 4G LTE do 92,7% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 4,8 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.) oraz zasięg sieci 4G LTE Ultra do 80,3% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 11,0 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.). Łącznie z roamingiem krajowym, w zasięgu naszej sieci znajduje się ponad 99% populacji kraju. Ponadto, w sierpniu 2017 r., do naszego silnego portfolio częstotliwości dodaliśmy pasmo z zakresu 3.7GHz.
Nasze wyniki w pierwszej połowie roku są zgodne z wytycznymi na cały rok 2017, które zostały przedstawione w prospekcie emisyjnym z dnia 30 czerwca 2017 r., który został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Sektora Finansowego Luksemburga (Commission de Surveillance du Secteur Financier).” Jørgen Bang-Jensen
Wyniki PLAY za drugi kwartał 2017 r. oraz pierwszą połowę 2017 r.:
Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca | Zmiana (%) |
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca | Zmiana (%) | |||
2016 | 2017 | 2016 | 2017 | |||
Raportowana liczba abonentów (w tys.) | 14 617,4 | 14 484,4 | (0,9%) | 14 617,4 | 14 484,4 | (0,9%) |
Segment kontraktowy | 7 629,0 | 8 942,2 | 17,2% | 7 629,0 | 8 942,2 | 17,2% |
Segment prepaid | 6 988,3 | 5 542,2 | (20,7%) | 6 988,3 | 5 542,2 | (20,7%) |
Udział abonentów kontraktowych (%) | 52,2% | 61,7% | 18,3% | 52,2% | 61,7% | 18,3% |
Udział abonentów prepaid (%) | 47,8% | 38,3% | (20,0%) | 47,8% | 38,3% | (20,0%) |
Przyrost netto (tys.) | 197,4 | 142,0 | (28,1%) | 467,1 | 69,8 | (85,0%) |
Segment kontraktowy | 288,4 | 260,1 | (9,8%) | 559,4 | 575,8 | 2,9% |
Segment prepaid | (90,9) | (118,0) | 29,8% | (92,3) | (505,9) | >100% |
Wskaźnik odejść klientów (%) | 3,5% | 2,1% | (1,3) p.p. | 3,4% | 2,6% | (0,8) p.p. |
Segment kontraktowy | 0,7% | 0,7% | 0.0 p.p. | 0,7% | 0,7% | 0.0. p.p. |
Segment prepaid | 6,4% | 4,4% | (2,0) p.p. | 6,3% | 5,6% | (0,7) p.p. |
Średni przychód na użytkownika (ARPU) (PLN) | 31,0 | 32,3 | 4,0% | 30,7 | 31,6 | 2,9% |
Segment kontraktowy | 39,0 | 38,5 | (1,2%) | 39,0 | 38,4 | (1,6%) |
Segment prepaid | 17,1 | 18,7 | 9,3% | 16,8 | 17,5 | 4,3% |
Zużycie danych na abonenta (MB) | 2 522,7 | 3 909,0 | 55,0% | 2 499,7 | 3 755,8 | 50,3% |
Segment kontraktowy | 3 240,6 | 4 746,4 | 46,5% | 3 227,4 | 4 577,0 | 41,8% |
Segment prepaid | 1 274,9 | 2 094,9 | 64,3% | 1 266,0 | 2 025,7 | 60,0% |
mln PN | Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca | Zmiana (%) |
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca | Zmiana (%) | ||
2016 | 2017 | 2016 | 2017 | |||
Przychody operacyjne | 1 488,8 | 1 628,7 | 9,4% | 2 931,4 | 3 209,5 | 9,5% |
Marża pokrycia | 686,9 | 801,2 | 16,6% | 1 347,6 | 1 557,7 | 15,6% |
EBITDA | 446,7 | 340,8 | (23,7%) | 913,1 | 844,6 | (7,5%) |
Marża EBITDA | 30,0% | 20,9% | (9,1) p.p. | 31,1% | 26,3% | (4,8) p.p. |
Skorygowana EBITDA | 490,6 | 598,7 | 22,0% | 957,5 | 1 163,0 | 21,5% |
Skorygowana marża EBITDA |
33,0% | 36,8% | 3,8 p.p. | 32,7% | 36,2% | 3,6 p.p. |
Dochód netto | 39,2 | 39,0 | (0,5%) | 176,1 | 57,5 | (67,3%) |
Nakłady gotówkowe | 96,5 | 150,0 | 55,4% | 218,1 | 360,5 | 65,3% |
Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe | 394,1 | 448,8 | 13,9% | 739,4 | 802,5 | 8,5% |
Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (płatności poleasingowe) | 222,6 | 335,6 | 50,7% | 149,1 | 195,8 | 31,3% |