PLAY zadba o jakość swoich usług

Newsy
Opinie: 23

Przedstawiciele sieci PLAY przyznawali na wczorajszej konferencji, że otrzymują ostatnio większą liczbę zgłoszeń o problemach z jakością usług w swojej sieci. Dla operatora może to stanowić duże zagrożenie zwiekszonym wskaźnikiem rezygnacji z usług po zakończeniu umowy terminowej. Czwarty operator ma już prawie 10 mln klientów i trochę stał się "ofiarą swojego sukcesu". PLAY zamierza temu zaradzić inwestując w nowe rozwiązania. Ostatnio P4 uruchomiło usługi głosowe GSM na części pasma 1800 MHz. Częściowe odciążenie sieci ma spowodować także uruchomienie sieci LTE i przeniesienie do niej transmisji danych.

PLAY wczoraj chwalił się, że w jego sieci transmituje się tyle danych co w największych sieciach zachodnich, a tak naprawdę nie jest to dobra informacja dla polskiego operatora. Obecnie klienci PLAY skarżą się głównie na to, że często nie można się do nich dodzwonić, choć są w zasięgu sieci oraz na problemy z podstawowymi usługami np. SMS. Wiadomości do nich nie dochodzą lub dochodzą opóźnione. Część klientów sądzi, że problemy wynikają ze skomplikowanej obsługi roamingu krajowego i na stałe wybierają w menu telefonu jednego z partnerów roamingowych z najlepszym w danym obszarze zasięgiem.

Opinie:

Opinie archiwalne (23):

Komentuj

Komentarze / 23

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    latawiec pisze: 2013-09-10 08:38
    No wreszcie do nich dociera... ja już na stałe w telefonie nadajniki Orange ustawiłem bo z tych playowych miałem czkawkę, szumy, przerwania i wywalania z sieci...
    2
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2013-09-10 08:49
    Ilość klientów Play jest już ogromna. To w sumie było do przewidzenia, że sieć zacznie niedomagać. Poza zapłaceniem niemałych pieniędzy za uzyskane pasmo, Play musi ponieść wiele wydatków związanych z inwestycjami w infrastrukturę. Zobaczymy jak to się wszystko potoczy...
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-09-10 10:12
    "MHz" panie redaktorze a nie "Mhz". Częściowe odciążenie sieci ma spowodować także uruchomienie sieci LTE i przeniesienie do niej transmisji danych. - A ile ludzi ma smartfony, modemy do laptopów z LTE? Za bardzo nie odciążą. UMTSU mają tyle co kot napłakał i E-GSMu raptem 25 kanałów, jedyne co to że te 1800MHz im troche pomoże. Dobrze że chociaż już przestali olewać ludzi i wmawiać im że wszyscy mają uszkodzone telefony, niestety prawda jest taka że ich sieć "prawie działa".
    2
  • Users Avatars Mini
    emeryt pisze: 2013-09-10 10:13
    A co mieli napisać? Wiemy że są problemy, ale to są wasze problemy bo nas interesuje kasa? Tak odpowiedzieli, jest to nie zobowiązujące do niczego. I dalej będzie lipa w tym P4. Oszczędności na osprzęcie i spłata zobowiązań tu wychodzi. A będzie jeszcze gorzej jeśli chodzi o jakość tej sieci.
    1
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2013-09-10 10:46
    Jakość sieci i usług to podstawa. Coś jest na rzeczy bo od paru tygodni używam roamingu krajowego w Plusie.
    3
  • Users Avatars Mini
    jack pisze: 2013-09-10 10:48
    PLAY to straszna porażka.Jakość tragedia i wciskanie kitu, że u nich wszystko jest OK imam im nie zawracać głowy. Totalna olewka klienta w tej kwesti. Czekam do stycznia i wynoszę się od nich z wszystkimi 4-ma numerami
    3
  • Users Avatars Mini
    nowy pisze: 2013-09-10 11:07
    A co z roamingiem w T-Mobile...była mowa na konferencji kiedy uruchomią dla klientów??....może to rozwiąże przynajmniej częściowo problemy z jakością??
    0
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2013-09-10 11:08
    Właśnie chyba z pół roku temu informowali o roamingu z T na razie nic nie wychodzi z tego.
    1
  • Users Avatars Mini
    Major pisze: 2013-09-10 12:19
    Play to taka Biedronka. Niby tanio tylko jakość marna. Chociaż teraz to i ceny mają zbliżone do W3, więc nie widzę sensu akceptować marnej jakości, zrywanych połączeń.....
    1
  • Users Avatars Mini
    Jarek pisze: 2013-09-10 12:32
    zgadza się: okazjonalnie - problemy z wysyłaniem smsów i opóźnionym odbieranie; oraz dość często - częste przelogowywania się między nadajnikami (przedobrzyli z wewnętrznym roamingiem)
    1
  • Users Avatars Mini
    stefek pisze: 2013-09-10 12:46
    Nie ma się co łudzić, że coś do nich samo dotarło. Spada dynamika wzrostu bazy abonenckiej, a do czołówki brakuje jeszcze paru melonów. I sadzę, że lepiej już było (sam wyniosłem się z Play 3 lata temu). Bidasieć rozrosła się ponad swoje możliwości, a olewanie klientów zacznie (może już zaczyna) odpływ do niewiele już droższych konkurentów. Wojowanie niskimi cenami ma dość krótkie nogi i najlepiej wychodzi bogatym i na krótką metę, klient który przyszedł od konkurencji skuszony niską ceną równie łatwo odchodzi.
    1
  • Users Avatars Mini
    kuba pisze: 2013-09-10 13:00
    I wlsnie dlatego, ze jakosc byla zenujaca juz sie uwolnilem od Play. Nie sadze, zebym powrocil.
    2
  • Users Avatars Mini
    Krzysiek pisze: 2013-09-10 13:25
    Jak zwykle ujadają trolle za pieniądze W3... A kto pamięta identyczne problemy Ery w pierwszych latach jej istnienia?! To przede wszystkim zła konfiguracja sieci.
    -8
  • Users Avatars Mini
    Jarek pisze: 2013-09-10 13:48
    zgadza się: okazjonalnie - problemy z wysyłaniem smsów i opóźnionym odbieranie; oraz dość często - częste przelogowywania się między nadajnikami (przedobrzyli z wewnętrznym roamingiem)
    1
  • Users Avatars Mini
    kiler pisze: 2013-09-10 13:56
    Inna sprawa to kwestia podejścia do klienta. Chciałem - po zakończeniu kontraktu - obniżyć abo (większość znajomych już wpadła do Play i worek minut potrzebuję mniejszy). I tu niespodzianka: nie mogę. Bo: 1- regulamin promocji nie pozwala (to mówię, że już po promocji jestem), czekam. 2 - RŚUT nie pozwala ( proszę o podanie paragrafu, znów czekam), 3 - "nie mogę znaleźć tego zapisu (5 minut) ale wewnętrzne procedury nie pozwalają, 4 - nie ma możliwości technicznych... I tak od każdego konsultanta słyszę co innego, a najlepsze jest to że gdybym chciał podpisać aneks, mogę to zrobić (zmniejszyć abo) od ręki. Jednak będąc wolnym klientem mam wybór - płacić dalej ten sam abo, lub zmienić opa. Chyba stestuję NJU, chociażby czekając na oferty świąteczne W3&Play
    3
  • Users Avatars Mini
    Ljuboj pisze: 2013-09-10 15:43
    Serio narzekacie na PLAY..? gdzie niby.? :D
    -6
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2013-09-10 18:26
    niestty sieć się zapycha a roaming też słabo. Mają za małą pojemność. W mieście spoko ale teren podmiejski , czy nawet większe wioski to słabo. Jedno jest pewne mają wspaniałych ludzi od PR którzy sprawiają że wielu wierzy w taniość play, jakość play, w to że popraiwą tą jakość.Cały czas mówią że poprawiają.
    2
  • Users Avatars Mini
    Simon pisze: 2013-09-10 19:56
    25 kanalow raptem kolega tu napisal hmmm Orange na tych 25 kanalach obsluguje swoj ruch i roaming P4 wiec czy to malo trzeba przemyslec, dla potrzeb N! na UMTS 900 jest yzywanych 21 kanaow patrzac ze P4 korzysta z obu pasm to jednak jest malo ale takie sa realia,mysle ze przed nimi sporo inwestycji w siec
    0
  • Users Avatars Mini
    Avram pisze: 2013-09-10 23:31
    A ja korzystam z Orange i płata i niestety nie ma roznicy między jednym i drugim, przy czym mam wrażenie że Play mqa lepszą jakość, a operuje głównie w W-wie i okolicach
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-09-11 00:04
    @Simon O czym kolego mówisz? Chyba nie masz pojęcia, dla twojej informacji: Orange ma 34 kanały pasma GSM900 oraz 48 kanałów pasma GSM1800. Oprócz tego (tak jak pozostali operatorzy) ma w UMTS 3 kanały FDD +1 kan. TDD. Play ma 25 kan. pasma E-GSM900. Teraz porównaj sobie liczby stacji bazowych i liczby klientów do obsłużenia u powyższych operatorów.
    2
  • Users Avatars Mini
    majki pisze: 2013-09-17 15:11
    Szczecin, telefon Nokia N8 oraz Samsung ACE2. Oba mają problemy z jakością, zrywaniem, brakiem możliwości dodzwonienia się w obie strony (pomogła trochę wymiana sim na nowe), niemożność wysłania smsa itd. Paranoja. Zaczęło się kilka miesięcy temu.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2013-09-18 12:40
    W "prawie działającej" sieci flej od początku wmawiali klientom że to nie oni, to wszystkie telefony europy są zepsute....
    0
  • Users Avatars Mini
    AD pisze: 2013-09-19 17:44
    Chińskie towary są najlepsze, cały sieć jest na chińszczyżnie !! No Comments !!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: