PLAYER.PL - 5 mln użytkowników, 200 tys. płaci - teraz unikalny content moto z USA

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
TVN Discovery Polska przedstawił w Krakowie zmiany na platformie Player.pl.

TVN Discovery Polska przedstawił w Krakowie zmiany na platformie Player.pl.

Dzięki amerykańskiemu Discovery, Player.pl otrzyma w październiku nowy content motoryzacyjny na wyłączność.

Użytkownicy platformy będą mogli oglądać materiały amerykańskiego serwisu MotorTrend.

W nowych programach w tej bibliotece moto będą występowali także polscy dziennikarze z TVN Turbo – Adam Kornacki i Patryk Mikciuk.

Z Player.pl w lipcu korzystało 2.2 mln realnych użytkowników, ale według przedstawicieli TVN w pozostałych miesiącach odwiedzalność jest na poziomie 5 mln.

Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska, w wywiadzie dla Gazety Prawnej, zdradził, że za pakiety Player.pl płaci około 200-250 tys. osób miesięcznie. Oznacza to wzrost rok do roku o 250%.

Z naszych informacji wynika, że najpopularniejszy jest najtańszy pakiet Start, który w stałej już promocji kosztuje 10 zł.

Dział Playera w TVN podjął decyzję o rozdzieleniu oferty Player.pl od contentu TVN24 i TVN24BiS i stworzył osobną aplikację na wszystkie platformy TVN24 GO. Rozdzielenie wynika ze zbyt dużych różnic pomiędzy treściami rozrywkowymi, a informacyjnymi. W jednej aplikacji tak różnorodnego contentu nie da się odpowiednio zaprezentować.

W Krakowie dowiedzieliśmy się także, że nie będzie kontynuowany projekt dekodera online BOX+, który był wprowadzony na rynek we współpracy z nc+. BOX nie odniósł rynkowego sukcesu.

TVN skupia się na rozwoju własnych aplikacji na wszystkie ważne platformy mobilne i Smart TV. Teraz wdrażana jest opcja zakupu pakietów bezpośrednio na urządzeniu mobilnym. Już działa to na Androidzie, a w najbliższych dniach zacznie działać na iOS.

Jakość 4K jest już dostępna na player.pl. Każda produkcja serialowa jest realizowana w 4K, a dostęp maja wszyscy użytkownicy w ramach pakietu.

TVN Digital planuje także przygotować w końcu aplikację na Apple TV - jest na roadmapie w najbliższych miesiącach.

Będzie też przewijanie z podglądem w Smart TV - tak jak na mobile i www.

Przedstawiciele TVN Digital przyznają, że wyznacznikiem jakości aplikacji są rozwiązania Netflixa. Należy jednak pamiętać, że na rozwój tej platformy pod względem informatycznym wydawane są miliony dolarów. Polskie aplikacje muszą zawierać m.in. kody mierzące oglądalność reklam w kanałach FTA, które są potrzebne nadawcom. Jest to jeden z elementów, który sprawia, że skomplikowanie polskich platform jest większe i nie sprzyja optymalizacji.

Za projekt Player.pl w TVN odpowiada Maciej Gozdowski.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: