Plus 661, Era 660 i 888, Idea 500 i 510

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 97

W wyniku rozmów z Ministerstwem Infrastruktury oraz biorąc pod uwagę wnioski operatorów sieci komórkowych, Prezes URTiP przeznaczył nowe zakresy numeracji dla usług GSM 900/1800 MHz. Plus GSM będzie dysponował dodatkową pulą numerów z wyróżnikiem 661, co umożliwia operatorowi obsłużenie łącznie 10 mln numerów. Era będzie nadawać nowe numery rozpoczynające się od 660 oraz 888, mogąc nadać 11 mln numerów. Centertel otrzymał dwa nowe zakresy z wyróżnikiem 500 i 510. Łącznie Idea może teraz obsłużyć 11 mln numerów.

Tablica Zagospodarowania Numeracji abonenckiej w sieci PLMN T2

(numeracja przydzielona do dnia 16 lutego 2004 r.)
(kolor czerwony oznacza ostatnio naniesione zmiany)

Lp. Operator Nazwa sieci Liczba numerów Wyróżniki sieci GSM
1. POLKOMTEL S.A.

Al. Jerozolimskie 8102-001 Warszawa

Plus GSM 10 000 000 601

603

605

607

609

691

693

695

697

661

2. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 18102-222 Warszawa

Era GSM 11 000 000 600

602

604

606

608

692

694

696

698

660

888

3. PTK Centertel Sp. z o.o.

ul. Skierniewicka 10 a01-230 Warszawa

Idea 11 000 000 501

502

503

504

505

506

507

508

509

500

510

4. PTK Centertel Sp. z o.o.

ul. Skierniewicka 10 a01-230 Warszawa

Centertel 600 000 690

Opinie:

Opinie archiwalne (97):

Komentuj

Komentarze / 97

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-16 22:21
    Najfajniejszy ten prefiks Ery- 888. Będzie hicior. Jeszcze Era powinna dostać 666. Sataniści byliby wniebowzięci (albo raczej wpiekłowzięci).
    0
  • Users Avatars Mini
    RaF pisze: 2004-02-16 22:21
    No jelopy, ja sie juz gubie w tych kierunkowych. Nie przewidzieli czy jak, ze uzytkownikow GSM bedzie tak wielu ? Najlepszym rozwiazaniem byloby nadanie numerow 7 cyfrowych po kierunku a nie zaledwie 6-cyfrowych. Tak jest w calej cywilizowanej Europie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wms pisze: 2004-02-16 22:32
    teraz to juz tylko nieliczni bedą wiedzieli do jakiej sieci dzwonią
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2004-02-16 22:35
    coraz ciekawsze numerki :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pete55 pisze: 2004-02-16 22:37
    RaF zeby na wyrozniku 661 nadac 10 mln nr to trzeba jescze 7 cyfr czyli wchodzimy do cywilizowanej Europy, a w Era i Idea jeden powinien byc uzupelniony 7 a drugi 6 cyframi zeby lacznie dalo 11 mln nowych nr
    0
  • Users Avatars Mini
    pete55 pisze: 2004-02-16 22:43
    chyba jednak nie jestesmy w Europie bo jednak po kolejnym przeczytaniu wynika ze nie bedzie to mozliwosc nowych nr tylko wszystkich z poprzednumi prefiksami znowu za szybko przeczytalem
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-16 22:49
    Jakoś mam wrażenie, że ten prefiks Plusa najmniej "ciekawy", tzn. zapadający w pamięć. btw - czy mi się wydaje, czy też prefiks 690 w przypadku sieci Era nie był w ogóle wykorzystany ? A może zarezerwowany jest on dla czegoś/kogoś innego...?
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2004-02-16 22:50
    Ten 888 jest ciekawy no i 500....ale nr np: 661-111-111 tez bym nie pogardzil :D heh
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2004-02-16 22:53
    jeśli faktem stanie się przechodzenie z opa do opa z numerem to i tak to się wymiesza, a tak swoją drogą to plus mogły dostac jakies mocniej różniące się prefiksy od ery
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-16 22:56
    miało być: najsłabiej zapadający w pamięć. OFFTOPIC - ktoś się może orientuje, czy jak przepisałem tel. w Plusie z osoby fizycznej na firmę (osoba fiz. prowadząca działalność gospod.), to czy mogę wystąpić o wystawienie korekt (kopii poprzednich faktur z odpowiednią adnotacją) do tych faktur z okresu, gdy wprawdzie prowadziłem już działalność, ale firma istniała mniej, niż 3 mies.? Bo niby dlaczego miałbym nie móc zaliczyć sobie "w koszty" tamtych faktur, skoro prowadziłem już działalność ??? Dla niewiedzących - w Plusie istnieje (w Erze bodajże również, tylko Idea jest pod tym względem liberalna) wymóg działania firmy min. 3 mies. zanim zaistnieje możliwość przepisania telefonu "na firmę"... (btw - to nawet nie była cesja, gdyż zmieniły się tylko dane, ale "podmiot", czyli ja, został ten sam...). Będę wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jean pisze: 2004-02-16 23:01
    690-centrostal, 699-wirtualni, dlatego o tych kierunkach juz sie niewspomina ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-16 23:04
    Ja mam już na jednej karcie w Idei prefiks 509 , więc wiadomo było , że już blisko coś nowego jak np. 500 i 510 W Idei można sobie wziąć złoty numer za 750 punktów Profit , ciekawe czy będzie można już wybierać z prefiksem 500 ? Taki to nawet chciałbym mieć , całkiem fajny... Ale w sumie liczy się to co oferuje karta sim , prefiks jest raczej drugoplanowy....
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-16 23:07
    ***Jean: no to odpowiedziałeś na jedną moją wątpliwość. Teraz czekam na rozwiązanie drugiego z nurtujących mnie problemów - kwestii w/w przepisania telefonu na firmę i dopuszczalności wystawienia faktur "wstecznych" na nią.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-16 23:08
    Gol zapomniał dodać informacji z URTiP , że prefiksy dla Plusa 661 i Ery 660 , bedą sprzedawane tylko z telefonami - odpowiednio Nokii 6610 oraz Nokia 6600. To bardzo ważne !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-16 23:09
    ***GSManiac: Pracuję troszkę w podatkach i nie widzę żadnej przeszkody żebyś mógł zaliczyć te faktury do kosztów nawet bez żadnej korekty (a właściwie noty korygującej). Skoro prowadziłeś działalność i telefon jej służył to nie ma znaczenia, że f-ry są tylko na Twoje nazwisko. VAT też możesz odliczać (w terminie płatności faktur) bo f-ry za usługi telekomunikacyjne nie muszą zawierać NIPu kupującego. Reasumując- nie kontaktuj się z Polkomtelem tylko od razu księguj!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-16 23:09
    Oczywiście żartuję..... ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    601417729 pisze: 2004-02-16 23:13
    888 jest najlepszy
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-16 23:21
    ***GSM: a nie możesz podejść do jakiegoś prawnika ;)))?? Szewc bez butów chodzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-02-16 23:22
    Własnie zastanawiałem się kiedy to w końcu nastapi!! Ciekawe kto będzie miał 888 888 888! Pewnie już dawno zarezerwowany dla jakiegoś prezesa! Może zadzwonie sprawdzić :-) W sumie 500500500 też nie był by najgorszy!
    0
  • Users Avatars Mini
    ProJack pisze: 2004-02-16 23:30
    issa** ale z drugiej strony jesli np. ja mam juz ten sam numer przez 4 lata to juz nie oplaca sie zmieniac na 'zloty numer', nawet jesli bylby latwy do zapamietania. pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    big.zbig pisze: 2004-02-16 23:35
    DOBRZE ŻE SIĘ NIE POMYLILI I NIE DALI 997
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2004-02-16 23:36
    500 500 500 - ciekawe dla kogo go zarezerwują (lub dla jakiej usługi systemowej)? Bo nie sądzę, że wrzucą go do ogólnej puli.
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-16 23:40
    dexrer: albo jak złoty numer ??? I tak uważam, że IDEA (no i teraz ERA) są w najlepszej sytuacji. Z nikim nie muszą się dzielić pierwszą cyfra swoich numerków (Idea ma praktycznie całe 5xx do dyspozycji, a ERA już atakuje 8xx). Taki rozwój sytuacji potwierdza szybki rozwój telefoni komórkowej w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-16 23:44
    mattulko - no nie bardzo - to, e się NIP zgadza to nie wszystko - zgodnie z przepisami na fakturze ma być NAZWA kupującego!! Poza tym można księgować najdalej dwa miesiące do tyłu (przy czym faktury m.in. za usługi telekomunikacyjne w w miesiącu, w którym przypada termin płatności). NIP-u nie muszą zawierać jeśli kupujący jest osobą FIZYCZNĄ i jednocześnie nie jest zarejestrowanym płatnikiem VAT. Jeśli jest płatnikiem NIP być musi na fakturze - w przecinym wypadku faktura nie jest fakturą :-) I Ty mówisz, że zajmujesz się podatkami? Ja TYLKO prowadzę własną firmę i sam je sobnie liczę...
    0
  • Users Avatars Mini
    squaregsm pisze: 2004-02-16 23:45
    według mnie najlepszym numerem jest 601 lub 602 ostatecznie 603 bo wtedy wiadomo że ktoś ma długo telefon i nie skacze z kwiatka na kwiatek aby tylko dostać lepszy telefon ale plus zaczoł już dawać nowym kilientom numery na 601
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-16 23:49
    GSManiac - jeśli miałeś komórkę na siebie, mogłeś odliczać część kosztów związanych z jej używaniem - np. z billingu. w koszty firmy (w tym VAT) możesz je wliczyć tylko odkąd są wystawiane na firmę. Miałem w 2000 roku podobną sytuację - teraz wszystkie telefony mam na firmę - a odliczam tylko prywatne ze stacjonarnego - żeby się nie czepiali - abvonament w całości "idzie" w koszty. Też próbowałem zaliczyć poprzednie faktury w koszty - niestety nie można było. Nie sądzę by coś się zmieniło a i aż tak dużych różnic w postępowaniach poszczególnych urzędów nie ma, żeby jeden pozwlał na takie praktyki a inny nie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-16 23:55
    squaregsm - właśnie przez to skakanie muszą mieć tyle prefiksów - numer po deaktywacji musi swoje odleżeć zanim trafi spowrotem do obiegu. Chociaż i to nie gwarantuje (np. po roku), że nie będzie dziwnych telefonów, jak. np. mój syn miał do niedawna telefony przypominające o zapłacie faktury za łożyska sprzed... półtora roku :-) Dopiero kiedy zagroziłem dzwoniącemu - a jakże ustaliłem skąd i co za fabryka - sądem, uwierzyli, że telefon ma już kto inny i przestali dzwonić. A sami sądem biednemu dziecku grozili - za nieodsyłanie "zwrotek" i niereagowanie na wezwania do zapłaty również :-) Ja mam numer od prawie 7 la i nie mam takich głuchych telefonów, pomyłek itp. Czasem się zdarzy, ale to w wyniku pomyłki prefoksu czy jakiejś cyfry - jednak nie upierają się, że jeśli to ten numer to np. Dzidek czy Jadźka powininni go odebrać ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-17 00:03
    ***wlo: Weź mnie nie denerwuj z łaski swojej! F-ra musi zawierać imiona i nazwiska sprzedawcy i nabywcy (LUB ich nazwy)- imię i nazwisko jest więc podstawą (art.35 pkt 1 Rozporządzenia Min.Fin.z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym). O odliczaniu VATu w terminie płatności pisałem ale pewnie nie zauważyłeś. NIPu f-ry za usługi telekomunikacyjne zawierać NIE MUSZĄ (art. 36 pkt 2.3 cyt. rozporządzenia) nawet jeśli się prowadzi działalność gosp. Nie ma żadnego księgowania "2 m-ce do tyłu". Chodzi o to że VAT generalnie można odliczać w m-cu otrzymania f-ry abo w m-cu następnym. Ale f-ry telekomunikacyjne tylko w m-cu wymaganej zapłaty. Prowadź sobie TYLKO własną firmę a o kompetencjach innych się z łaski swojej nie wypowiadaj. PozdrawiaM
    0
  • Users Avatars Mini
    chacik pisze: 2004-02-17 00:16
    ***GSManiac - przepisywałem w Erze telefon w ub. r. i nie było wymogu istnienia firmy od 3 miesięcy. Moja prowadziła działalność od 4 dni (ruszyła 1 stycznia a przepisywałem 5-go). Może teraz się coś zmieniło, albo może trafiłem na odpowiedniego konsultanta. A jeśli chodzi o faktury, to możesz je wliczyć dokładnie tak jak mówi wlo. Dowiadywałem się w U.S. Ja za stacjonarny abo wrzucam sobie na firmę i to zarówno za telefon jak i za Neostradę. Ale z rozmowami nie chce mi się bawić w bilingi bo stacjonarny mam tylko dla Neostrady i gdyby nie to, to bym zrezygnował.
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-17 00:28
    Panowie! Tu jakieś kolosalne androny się rozpowiada! Jeśli rzecz idzie o to żeby wszystko upchnąć w kosztach działalności to tak się nigdy nie da! Nawet jeśli telefon jest już elegancko przepisany na firmę to i tak najważniejsze jest żeby rozmowy z niego wykonywane miały związek z działalnością. To jest najważniejsze! Jeśli deklarujemy że telefon za który f-ry są wystawiane na nasze nazwisko jest wykorzystywany jedynie przy działalności to nie problemów. Z drugiej strony jeśli mamy telefon "na firmę" ale wykonamy jakieś prywatne połączenia to US też się może czepiać. Widziałem panią z US która szukała w skrócnym bilingu firmowej stacjonarki połączeń z 0-700 żeby je z kosztów wyrzucić.Tak więc nie to jest ważne na kogo (nazwisko czy też nazwa firmy) są f-ry wystawiane tylko do czego telefon jest wykorzystywany.
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-17 00:31
    Faktem jest jednak również że generalnie f-ra "na firmę" wzbudza mniejsze podejrzenia. Ale jeśli się prowadzi od 2 m-cy firmę i od 2 m-cy wykorzystuje się telefon w działalności to oczywiste jest że można te f-ry ująć w swoich kosztach bez względu na to że są wystawiane jedynie na imię i nazwisko (co jak wyżej udowadniałem w zupełności wystarcza).
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-17 00:35
    Jeszcze jedna rzecz. ***wlo: Z racji naszej geograficznej bliskości, jeśli tylko sobie życzysz, mogę Ci Twoją księgowość FACHOWO poprowadzić. Za moje pomyłki w księgowości w pełni odpowiadam, również gotówkowo. PozdrawiaM
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-17 00:44
    Ciekawe, czemu, i jakim cudem Era dostała pule 888?
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-02-17 00:47
    Nie wiem czemu wprowadzaja az tyle tych prefiksow przeciez nie chce mi sie wierzyc ze te wszystkie 69X i w ideii 508 i 509 sa juz zajete!!!! Po co produkowac tyle numerow, czesto pustych. Te 660 i 661 to takie sobie, ale ideowy 0 500 ... jest super no i ten smieszny 888. Wydaje mi sie jednak, ze jeszcze to nie potrzebne, bo np. prefiksy te calkiem pierwsze maja duzo wolnych numerow, wiec nie ma senesu nadawania nowych prefiksow
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2004-02-17 01:01
    większość 'abonentów' ery jest do kupienia na allegro więc dlatego mają przydzieloną nową pulę... a co do 888 to Plus będzie mieć oczywiście nieparzyste końcówki - 887 etc. a judea dostała prezent tylko dlatego że nie ma w PL kierunkowego 50 i 51, więc potem będą mieć cyrki.... dużo wolnych można znaleźć w 4xx więc czekam :))
    0
  • Users Avatars Mini
    pawelt pisze: 2004-02-17 01:05
    Abonenci ery i idei będą mieli łatwe numery do zapamiętania 888xxxxxx, 500xxxxxx:) Biedny plus:)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-17 01:27
    Dzięki za wszystkie "RE"... Jutro przeczytam i się ustosunkuję, a teraz muszę zmykać, bo jeszcze coś na mnie czeka do przeczytania na jutro (dzisiaj) do pracy......
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-17 01:30
    mattulko - nie chcę Cię denerwować... Dwa miesiące do tyłu - miałem na myśli możliwość zaksięgowanie faktury w następnym miesiącu - a więc jakby sprzed dwóch miesięcy najdalej. Natomiast co do NIPu i faktur za usługi telekomunikacyjne się zagalopowałem - rzeczywiście w każdym rozporządzeniu o wykonaniu [...] jest ten zapis... Wstałem przed szóstą dzisiaj i już od wieczora nieprzytomny jestem :-) Co do prowadzenia księgowości - na razie z kontrolami nie mam problemu - a dość często mam, nie wiedzieć czemu... Ty mi lepiej powiedz gdzie donieść na konkurencję, która nie płaci VAT-u, podczas kiedy mam papiery potwierdzające, że usługi jakie świadczymy (ja od zawsze poprawnie interpretowałem przepis) - zarówno z urzędu statystycznego (opinia dot. klasyfikacji) jak i US wydanej w oparciu o opinię statystycznego - podlegają VAT-owi i nie podlegają zwolnieniu z art. 14 ust. 1 pkt 1 (doradztwo, rzeczoznawstwo)?
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-17 03:04
    numery jak numery. pytanie po ile abonament... moge miec najniewymiarowniejszy ;) nr na swiecie byle malo placic i duzo gadac ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 09:36
    fajny ten kierunek 660 w Plusie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 09:39
    a swoją drogą dzisiaj używam ostatni dzień starego numeru,ostani dzień po 4 latach użytkowania,szkoda mi go oj szkoda.Miałem fajny prosty numer XXX 303 424 .
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-02-17 09:49
    A kto dostanie prefiks: 666 ?
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 09:50
    ops !miałem na myśli 661 w plusie
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 09:57
    Słuchajcie najlepsze jaja to są teraz z Tpsa.Otóz po wprowadzeniu nowych taryf od nowego roku rachunkizostały ponaliczane w/g starych taryf u osób które zmieniły plan.rachunki zostały zawyżone za styczeń! To takich szczęściarzy i ja się zaliczam!Dlaczego szczęściarzy? Wczoraj dostałem pismo z TPSA że za styczeń bedę miał naliczony abonament taki jak miałem(czyli pakiet oszczedny)natomiast połączenia za styczeń ostaną policzone zgodnie z nowym planem.Wreszczie cos sie ruszyło w TPsa.Wychodzi z tego że została im jeszcze jedna reklamacja do rozpatrzenia ,były ich trzy w moim przypadku
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 10:02
    Pierwsza dotyczyła naliczenia opłat za neo i SDi.Na jednej fakturze miałem naliczone całe abonamenty za sdi i neo:-),kolejna to brak naliczenia 1zł za tedtowanie neostrady przez miesiąc,następna to zablokowanie numerów:powinienem miec zablokowane między miastowe a dzwonilismy sobie ile wlazło(zastanawiam się czy nie reklamować tych połączeń,przecież były zablokowane a było tego troche ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 10:03
    dobre co?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-17 10:42
    *** ProJack - mam nadzieję , żę negocjacje z Ideą poszły gładko i przyjemnie oraz z korzyścią dla obu stron. Pozdrawiam również i ***ojca.dyrektora - który się w końcu pojawił :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2004-02-17 10:45
    Nawet pomyśleli o telefonii analogowej (centertel) i dali im 690.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-02-17 10:48
    ***issa - witam, troszkę ostatnio siedzę w papierkach więc czasem cosik skrobnę :-) ale też nie za wiele bo papieru tyle, że spychacz by się przydał ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-02-17 11:09
    ***maciek63, numery te zostały przydzielone kilka lat temu kiedy jeszcze centertel działał,nikt nie przewidywał wtedy że wkrótce sie skończy,
    0
  • Users Avatars Mini
    MotoMati pisze: 2004-02-17 11:57
    Zauważcie, że Plus dostał tylko 1 numer, a Era i Idea po dwa. O czym to świadczy?? Plus ma coraz mniej abonentów...
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-17 12:24
    ***wlo: Myślę że donos na konkurencję nie jest posunięciem zbyt cywilizowanym. Jeśli jednak upierasz się żeby ich podkablować to powinieneś machnąć jakiś anonim do US właściwego dla Twojego konkurenta (ustalonego wg miejsca wykonywania działalności) i opisać stan faktyczny. Zasugerujesz im po prostu ustalenie czy Twój konkurent nie powinien być przypadkiem vatowcem. Tylko że możesz się nadziać na kontrę więc lepiej żebyś nie miał jakichś sprawek na sumieniu. A właściwie czemu Ci tak przeszkadzają? Jeśli świadczą jakieś usługi dla firm to wtedy i tak większość ich klientów jest vatowcami więc dla nich ważna będzie cena netto usługi. Chyba że chodzi o jakieś usługi dla ludności, wtedy sprawa wygląda trochę gorzej bo nagle robisz się droższy i piana na usta występuje. Z ciekawości- co to za usługi? PozdrawiaM
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2004-02-17 12:26
    motomati * lepiej zobacz gdzie ci 'klienci' idei i ery są... więc wychodzi na korzyść Plusa (podpowiedź allegro....)
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2004-02-17 13:08
    ech szkoda pisac, w numeracji bedzie haos zebu nie napisac bur.el. Jak to w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2004-02-17 13:16
    najlepszy numer w polsce 888-888-888. ciekawe ile za niego era wezmie?
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-02-17 14:34
    ale macie problemy :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-02-17 14:40
    Witam wszystkich,udało mi się dostać do netu ;) Wyjasniam,mam problem z netem bo jestem na wyjezdzie (jeszcze ferie) :)Coś mało newsów od soboty.Prefiks Ery 888 najciekawszy,ale liczbą przyznanych numerów jestem zaskocznony,10 mln na jeden prefiks.**ProJack pisz jak tam negocjacje z Idea,najlepiej na stronke albo maila,bo nie wiem kiedy tu znow zajrze :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2004-02-17 15:03
    Kolejne numery :) Pewno jak ktoś będzie podawał numer 888 XXX XXX to będzie niezłe zdziwienie na twarzach :) Tylko dziwi mnie dlaczego Plus dostał tylko 1 dodatkowy prefiks... Ja mam 603 i nie narzekam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-02-17 15:35
    era niech swoja oferte wreszcie zmodyfikuje bo nie bedzie miala komu z post-paidow tych nowych numerow dac....
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-02-17 15:41
    zreszta era ma pelno jeszce wolnych numerow przy prefiksie 606....bo chyba jej troche abonentow odeszlo w miedzyczasie....postpaidowcy odchodza, pre-paidowcy przychodza....tak bywa jak sie ma lepsza oferte przedplacona od abonamentowej! Mam tylko nadzieje ze do czerca cos zmienia, bo mi sie wtedy promocja na drugim numerze skonczy:-(( Duzym plusem jest w erze fakt ze kara za zerwanie umowy sie proporcjonalnie pomniejsza....
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-17 16:01
    Nowe prefiksy, zgadzam sie, ze prefiks Ery-888 jest najatrakcyjniejszy. Pewnie firmy sie beda o niego zabijaly ;-)). Osobiscie uwazam, ze prefiks to jedna z mniej waznych spraw...Ja mam 691 i w sumie nie marudze.
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-02-17 16:18
    660,661 i 888.Super zwłaszcza ten ostatni.Już sobie wyobrażam numer 888-888-888. Ach - marzenie...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-17 16:32
    fynf- oj tak, marzenia...ale osobiscie to nie chcialbym takiego numeru. Poza szpanowaniem to praktycznie zwyklemu uzytkownikowi wogole nie potrzebny.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-17 16:54
    ***mattulko, ***wlo, ***chacik: dzięki za wszelkie wyjaśnienia, mimo, że troszkę sporów między Wami było, to jednak wnioski dla mnie są dość oczywiste, choć nie do końca optymistyczne. Wynika z tego, że już "musztarda po obiedzie", a zatem dopiero od teraz bedę mógł wrzucać w koszty te faktury, a w najgorszym przypadku jeszcze od następnej faktury, gdyż jak powiedział Pan w salonie "Plus ma regulaminowo do 30 dni na dokonanie zmian na koncie", choć mnie wydaje się, że to 7 dni...
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-17 16:55
    Owszem - wiem, że można ksiegować na firmę faktury wystawione na mnie, jako osobę fizyczną, ale nie oszukujmy się ***mattulko z jedną rzeczą... Kto tak naprawdę ma 100% rozmów z komórki, które mają ścisły i nieodłączny związek z prowadzoną działalnością? Może Ty, bo ja na pewno nie... Tylko nie piszcie o uczciwości, okradaniu fiskusa itp. Przecież nie będę nosił przy sobie 2óch telefonów, choć ***wlo pewnie zaraz napisze, ze zna osoby, które noszą przy sobie telefony wszystkich 3-ech operatorów, by obniżyć koszty... btw - rozumiem, że fakt, iż aktualnie jestem osobą fizyczną prow. dział. gospod., która NIE jest (jak na razie, zobaczymy, co po 1 maja wymyślą...) płatnikiem VAT, niczego specjalnie już tutaj nie zmienia ?
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-17 16:55
    Acha, jeszcze Tobie ***Gonzales, nie odpowiedziałem... Wiem, że napisałeś o tym szewcu w formie żartobliwej, ale ja przytoczę jako taką małą ripostę pewną anegdotę, którą opowiadał mój ulubiony profesor z czasów studiów - Prof. Małajny od historii doktryn politycznych i prawnych. Otóż gdy ten ostatni zatrzymany został przez policyjny patrol i pan policjant zorientował się, że ów profesor - będąc prawnikiem - nie zna przepisu kodeksu drogowego, który naruszył popełniając wykroczenie drogowe usłyszał w odpowiedzi: "A czy pan, "panie władzo", gdy boli pana ząb idzie z tym do ginekologa ?" :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-02-17 17:43
    niepotrzebne (konieczne?)zamieszanie wprowadzaja z tymi kierunkami. a to ze nr-y czasem sie reaktywuja to sie zgodze kiedys mialem abo w erze (606xxxxxx) i niedawno ktos probowal sie do mnie dodzwonic na ten nr a tam jakas kobieta:) i co fakt to fakt te 888 i 500 sa fajne ale ja i tak wole swoje 603:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-17 18:14
    mattulko - pozornie :-) W zapytaniach o cenę niektórzy każą podawać sobie ceny brutto, niektórzy netto... W pierwszym przypadku gorzej wyglądam. Nie chodzi także o to, że klienci na "zero" wyjdą w rozliczeniu - chodzi o... uczciwość :-) A po trzecie i nie ostatnie - chodzi o to, że powszechna w Polsce tendencja do niepłacenia w terminie, powoduje, że ja mam problem bo 22% mimo niezapłaconej faktury odprowadzić muszę a on nie - tylko dochodowy. I nie mów, że klient nie powinien odliczyć sobie podatku jeśli go nie zapłacił wystawcy faktury - jeśli tym się zajmujesz wiesz jak to jest :-) Mówisz niecywilizowany sposób? Nie wiem czy nie cywilizowany - jeśli to w naszej rzeczywistośc i(i również w EUROPIE) standard? A kontorle mam bo skarbowy się dziwi jak można co roku odliczać kilka tysięcy z opłat licencyjnych na oprogramowanie... Z firm z mojej branży nikt tyle nie odlicza :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-17 18:22
    GSManiac - a to wiele zmienia bo VAT jest tutaj największym problemem :-) Co do kosztów - na razie się skarbowy nie czepia - mam 205 zł netto stałego abonamentu na komórk...i ;-) (trzy). Zdają sobie sprawę ile firmy płacą za telefony - nawet posiadając jeden płacą po 1000 zł, więc to jak widać nie problem. Cepiali się bardziej stacjonarnego, d;latego tylko płacę 5 zł netto za billing, żeby odpisywać 10 zł za prtwatne rozmowy :-) Przecież mam na fakturze na firmę SDI - dzieci też korzystają... Nie przesadzajmy więc. A koszty "robię" kupując w papierniczym akcesoria szkolne dla dzieci, które są na fakturze zwykłym papierem albo tonerem do drukarki, których całkiem sporo zużywam. Owszem znam takich, którzy zatrudniają 20 osób i mają 30 aktywacji... ale to dziwactwo :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Staszek pisze: 2004-02-17 18:29
    Po mojemu to Plus nie dostal nic, widziałem dużo wcześniej tabele gdzie 661 w Plusie już było. A więc nie tylko kiepsko , ale w ogóle nic! Zawsze twierdziłem ze to siec elitarna. :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    Mungo pisze: 2004-02-17 18:49
    Ciekawe kiedy Era wypuści do sprzedaży pierwsze Tak Taki z numerem początkowym 888. Od razu pójdę po taki starter...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-17 18:53
    Zgadzam się ze Staszkiem... Prefiks 661 PLus ma już od jakiegoś czasu - sam wspominałem o tym jakiś czas temu - rzućcie okiem na wsześniejsze moje posty. Po prostu któraś z sieci poinformowała o nowych prefiksach, redaktor zajrzał do tabeli i zobaczył również prefiks Plusa :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-17 20:08
    O tych prefiksach to juz jakis czas temu pisali, nie wiem tylko gdzie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-02-17 20:42
    ***GSManiac: Rzeczywiście tak jak napisał ***wlo koszty możesz sobie nadrobić jakimiś artykułami papierniczymi albo kazać rodzinie tankować na Ciebie paliwko.Jeśli Ci jednak jakoś szczególnie zależy na kosztach telefonów kup sobie jakiegoś startera w sieci w której Twoi znajomi mają prepaidy i wpuszczaj później w koszty f-ry za kupony doładowujące. Nikt Ci w billingi zaglądać nie będzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    bluff pisze: 2004-02-17 23:25
    ja tam do nr nie przywiazuje wagi, ale udalo mi sie trafic na 6xx 64 66 44;]
    0
  • Users Avatars Mini
    PedRyl pisze: 2004-02-18 00:07
    zeby bylo smieszniej. 888 888 888 to nie tylko 888 888 888 ale i +48 888 888 888 ciekawe czy jakis kraj ma taki numer? Ja proponuje zlicytowac go jako Tak-Tak-a na następnej WOŚP.
    0
  • Users Avatars Mini
    PedRyl pisze: 2004-02-18 00:11
    I co z tego ze Plus otrzymal tylko jeden prefix jak era i idea mimo 2 moze nadac tylko 11 mln numerow!!
    0
  • Users Avatars Mini
    EMKA pisze: 2004-02-18 02:07
    A dlaczego Plus w swojej kolekcji nie ma prefiksu 699 ???
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-18 10:49
    bo 699 jest dla MVNO. co to mvno? info na www. google. com ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Spooky pisze: 2004-02-18 10:53
    Najlepsze prafiksy to 601, 602
    0
  • Users Avatars Mini
    kaska pisze: 2004-02-18 11:00
    a ja chce 500.. podoba mi sie ale to zanim wejdzie na rynek...
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-18 15:25
    Ja też chce 500!!! Jak go nie dostane to zostaje przy swoim 600. Chciałoby się mieć 500-400-300 albo coś takiego...
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-18 15:27
    Idea ma te prefiksy najnormalniejsze. Nie podobają mi się 692 albo 693. Jak patrze kto do mnie dzwoni to nie wiem na pierwszy rzut oka czy to komórka czy stacjonarny!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-18 16:36
    Rany - wsztscy by chcieli "fajny" numer z "fajnym" prefiksem... Przecież już dzisiaj można taki mieć... ZŁOTY ;-))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-18 17:07
    ***rafalkoj: a nie jest Ci wszystko jedno czy dzwoni komorka czy stacjonarny? ;) myslalem ze chodzi o (tele)komunikacje a nie o swiadomosc co trzyma przy uchu druga osoba ;) ***wlo: pelna racja, poza tym nawet ministrowie nie maja "fajnych" numerow...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-18 17:56
    Bo niektorzy to mysla, ze jak maja fajny numer, to ze tez sa goscie ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    wsxzaq pisze: 2004-02-18 19:56
    a mi sie trafil numer konczacy sie na 997 991. Bardzo prosty do zapamietania
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-18 20:27
    997, fajny-Policyjny :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jak_zawsze pisze: 2004-02-18 21:04
    dev 17-02-2004 00:01 80.50.92.18 dawne elbląskie miało kierunkowy 0-50 ! od tamtego czasu ma 0-55 a dla niewtajemniczonych to kierunkowy zmienili na 1,5 roku przed wejściem Idei na rynek! kierunkowy 0-51 też miał jakiś region ale teraz nie jestem w stanie wnisać który, choć napewno jest to w woj kujawsko-pomorskim Bydgoszcz Toruń i abonenci zostali przydzieleni do 0-52 lub 0-56 GSManiac 16-02-2004 21:49 el119.neoplus.adsl.tpnet.pl Jakoś mam wrażenie, że ten prefiks Plusa najmniej "ciekawy", tzn. zapadający w pamięć. btw - czy mi się wydaje, czy też prefiks 690 w przypadku sieci Era nie był w ogóle wykorzystany ? A może zarezerwowany jest on dla czegoś/kogoś innego...? człowieku potrafisz czytać!? w tabeli jest podane kto ma 690!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-18 23:04
    jak_zawsze - tej tabeli nie było kiedy GSManiac to pisał... Więc CZŁOWIEKU nie czepiaj się ludzi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-19 02:34
    ***jak zawsze: dokładnie, tak jak napisał ***wlo tej tabeli wtedy tu nie było; dodano ją bodajże dopiero 17.02 z rana... ***wlo: dzięki za "wstawiennictwo" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-02-19 15:31
    888 888 888 to by byl numer nie powiem ale tak swoja droga ciekawy prefiks wprowadzi troche zamieszania do numeracji
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-22 19:34
    GSManiac - nie ma sprawy - nie wiedziałem, że jej nie było :-) Domyśliłem się znając redakcję i po lekturze postów. Myślę... więc jestem, gdzie trzeba ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-02-22 22:11
    a czy ktos s łyszł że swery rządowe i administracja ma dostać nowe numery tylko sie wahaja nad wyborem sieci by była bezpieczna...
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-02-29 15:44
    to wygląda chyba tak że dany poerator zapisuje się na dany prefiks...i go dostaje, wiem że nap Idea nie chciała wchodzić na pola plusa i ery i została przy 5XX, no a cóż era zostanie przy parzystych(dostanie pewnie prefiks 666 ) a plus przy nie parzystych,
    0
  • Users Avatars Mini
    milosh pisze: 2004-03-12 23:31
    Era juz wykozystala swoj 888 ciekawe czy konkurencja tez wymysli jakies 'podfirmy' w ten sposob z 3 operatorow zrobiloby sie 6u :-) No dobra - teoretycznie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bartek pisze: 2007-01-07 11:20
    Witam, jak by ktoś miał ochote zakupic 2 nowe starterki nierozpakowane ważne do 31,12,2008, o numerkach 516666651 , 516666652 , cena 500 zł. mam jeszcze wiele fajnych numerów jak cos to prosze pisać na gg 6665070 . pozdrawiam i przepraszam za takie wcięcie w temat .
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: