Dominik Libicki: nie będzie kolejnych zwolnień, a rebranding to najbardziej kluczowa decyzja do podjęcia

Newsy
Żródło: rpkom.pl
Opinie: 8

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl podał kilka informacji dotyczących stopniowej integracji Plusa z Cyfrowym Polsatem.

Libicki tak odpowiedział na pytanie o wspólną fakturę obu operatorów:

Projekt został już uruchomiony i ma duży priorytet. Nie nazywałbym go jednak jedną fakturą, a jednym dokumentem płatności. Na pewno w pierwszym etapie nie zrobimy jednej faktury, bo mamy dwa zupełnie różne sposoby rozliczania klientów. Klienci kontraktowi w Plusie płacą po skorzystaniu z usług, a abonenci Cyfrowego Polsatu „z góry". Połączenie tego w jedną fakturę będzie trudne, ale przygotujemy jeden dokument płatności, jeden numer konta i jeden przelew.

Na lata 2014-2016 rozpisane są w grupie trzy projekty prowadzące do synergii. Pierwszy to integracja sieci sprzedaży. Dziś tych punktów sprzedaży jest ok. 1,5 tys.

Ta liczba na pewno jest za duża. Musimy dostosować ją do naszych nowych założeń biznesowych, ale w planie jest nie tylko zmniejszenie liczby punktów, ale również jakościowy rozwój sieci, np. jeśli chodzi o liczbę stanowisk w jednym punkcie, tak aby można w niej było efektywnie sprzedawać nasze istniejące i nowe produkty.

Drugi projekt to integracja systemów IT. Grupa robi to samodzielnie?

Nie integrujemy systemów IT wyłącznie własnymi siłami. Dopuszczamy możliwość posiłkowania się firmami zewnętrznymi. Natomiast jeden z kluczowych systemów, odpowiadający za najważniejsze biznesowe aktywności obu spółek, który jest na etapie wdrażania w Cyfrowym Polsacie i na etapie analiz w Polkomtelu będzie systemem wspólnym.To system zrobiony in-house, tak jak większość systemów Cyfrowego Polsatu: CRM, billing, system do obsługi sprzedaży, logistyczno-magazynowy czy elektroniczny obieg dokumentów. Tam, gdzie będzie to możliwe, będziemy chcieli na bazie systemów Cyfrowego Polsatu zbudować systemy dla Polkomtelu.

Trzeci projekt to integracja call-center. Ile dziś stanowisk telemarketingowych mają Plus i CP, a ile ma ich być docelowo?

Dziś mamy do dyspozycji ponad 700 stanowisk w warszawskim i toruńskim call center Cyfrowego Polsatu i ponad 550 w warszawskim i łódzkim call center Plusa. Obydwie firmy mają łącznie 500 stanowisk tzw. back office, czyli do obsługi pisemnej zgłoszeń klienckich. Do telemarketingu i utrzymania klienta w obydwu firmach wykorzystywanych jest łącznie 1000 stanowisk, zarówno własnych, jak i w ramach współpracy z firmami zewnętrznymi. Synergią nie jest jednak zmniejszenie liczby stanowisk. Nie tędy droga do poprawy wyników firmy. Chciałbym natomiast, aby z czasem nasze call center działało w taki sposób, aby klient dzwoniąc pod jeden numer mógł załatwić wszystkie sprawy związane z usługami grupy. Dopóki nie zintegrujemy systemów i nie przeszkolimy wszystkich ludzi ze sprzedaży wszystkich produktów nie będzie to możliwe.

Jak zmieni się zatrudnienie w grupie powstałej z połączenia Cyfrowego Polsatu i sieci Plus?

Nie planujemy zwolnień. Polkomtel przeszedł restrukturyzację pod kierunkiem prezesa Zygmunta Solorza-Żaka, a Cyfrowy Polsat nigdy nie miał przerostów zatrudnienia. Zakładamy, że mamy dobrze skrojony zespół do ambitnych zadań, jakie mamy zaplanowane. Połączyliśmy już kluczowe piony biznesowe: sprzedaży, obsługi klienta, utrzymania klienta, marketingu, IT i strategii.

 Co z marką? Są plany aby obie firmy działały pod jedną marką?

To pewnie najbardziej kluczowa decyzja do podjęcia, więc szukamy odpowiedzi na pytanie „czy" i „kiedy". Jestem przekonany, że na najważniejszym wzrostowym produkcie, jakim jest Internet, zyskujemy na razie, mając dwie marki. Plus, ze względu na swoją historię, jest nakierowany na klientów indywidualnych i urządzenia mobilne, Cyfrowy Polsat – na rodzinę i gospodarstwo domowe. Doskonale się uzupełniamy. Jako grupa – jesteśmy poza zasięgiem konkurencji, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży Internetu mobilnego. Co nie znaczy, że z czasem nie możemy pomyśleć o jednej marce. Posiadanie dwóch może powodować konfuzję komunikacyjną w głowach klientów. Oczywiście argumentów do rozważenia jest więcej i dlatego nie jest to łatwa decyzja do podjęcia.

Kiedy zapadnie decyzja?

Wtedy, kiedy będziemy mieć przekonanie, że jest słuszna.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Pracownik pionu ... pisze: 2014-05-29 09:49
    Od przejęcia przez Pana S..... marki Plus w firmie jest coraz gorzej i to w terenie gdzie lecą ludzie i to w inwestycjach w BTS oraz wewnątrz firmy. Teraz będzie zapewne jeszcze gorzej ... :-(
    5
  • Users Avatars Mini
    Ryddahr pisze: 2014-05-29 10:29
    Plusa czeka los Ery niestety to kwestia czasu.
    2
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-05-29 13:31
    Jeszcze do niedawna udziałowcami Polkomtelu były firmy państwowe, a te jak wiemy słyną ze swojej rozrzutności. Teraz Solorz trzyma swoje imperium twardą ręką i mocno kontroluje wydatki. Zresztą nie ma wyjścia. To chyba najbardziej zadłużony człowiek w tym kraju.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-05-29 13:50
    @Grzegorz Nie tylko z rozrzutności ale i z niegospodarności i nieudolności oraz zachłanności.
    3
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-05-29 14:42
    Nie chciałem tak dosadnie tego ująć :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qsqs pisze: 2014-05-29 18:20
    Mam wrażenie, że ten gość ostro przesadza z samoopalaczem. Bo kiedy go nie widzę jest ciemno pomarańczowy.
    5
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-05-29 19:32
    @Qsqs Podobny jest do tych co u mnie zbierają puszki:-) Tylko że oni unikają wody:-)))) Ogólnie straszny ten kolo:-D
    4
  • Users Avatars Mini
    alt pisze: 2014-05-31 21:49
    MJ sie wybielal,a prezes chce miec odcien skory identyczny jak logo za jego plecami. To sie nazywa pelna identyfikacja z firma ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: