Plus GSM podtrzymuje prognozę co do liczby swych klientów na koniec bieżącego roku. Ryszard Woronowicz, rzecznik Plusa, przypomniał dziś, że operator zamierza do końca grudnia mieć 4.3 mln abonentów. Może to potwierdzać ostatnie doniesienia, że pod względem liczby abonentów Polkomtel zostanie wyprzedzony przez Ideę. Rzecznik tej sieci, Jacek Kalinowski, ogłosił bowiem wczoraj we Wrocławiu, że do końca roku Centertel ma mieć około 4.4 mln użytkowników.
Robert Krawczyk dyr. ds marketingu i sprzedaży Plus GSM zapewnia, że udział w rynku nie jest najważniejszym wskaźnikiem dla operatora. Plus ma walczyć o rynek, ale nie za wszelką cenę. Według Krawczyka, promocje proponowane przez rynkowych konkurentów często balansują na granicy opłacalności. W przypadku ofert skierowanych do dużych klientów biznesowych często jest stosowany dumping cenowy. Takie przypadki Plus zamierza zgłaszać do odpowiednich organów zajmujących się ochroną konkurencji.
Przedstawiciele Polkomtela zapewniają, że z bazy abonenckiej Plusa na bieżąco są usuwani niesolidni klienci, zarówno ci którzy nie płacą faktur, jak i użytkownicy Simplusa, którzy nie doładowują swych kont prepaid przez określony czas zapisany w regulaminie. Tego typu działania negatywnie wpływają na wykazywany udział w rynku. Wskaźnik ten jednak nie pokazuje rzeczywistej wartości bazy abonenckiej operatora.
Plus przedstawił na początku października wiele bardzo atrakcyjnych promocji, skierowanych zarówno do potencjalnych klientów prepaid, jak i postapaid. Może to świadczyć o tym, że operator zdecydował się jednak poświęcić część swoich zysków na ostrą walkę o zwiększenie udziału w rynku. Przedstawiciele operatora zaprzeczają takiej teorii. Ostatnią dużą aktywność marketingową operatora Robert Krawczyk tłumaczy tym, że rozpoczął się już czwarty kwartał, czyli najlepszy okres do pozyskiwania nowych klientów, a nowe promocje nie mają bezpośredniego związku z "wyścigiem" z Ideą.
Dyrektor marketingu zdradził plany Polkomtela związane z tworzeniem konwergentnej oferty dla klientów biznesowych. Plus zamierza oferować kluczowym klientom pełen zakres usług telekomunikacyjnych: połączenia komórkowe, połączenia międzystrefowe, międzynarodowe (po wprowadzeniu liberalizacji rynku), dostęp do Internetu. Obecnie sieci wybranych klientów podłączane są do sieci Polkomtela szybkimi radioliniami bez udziału ostatniej mili TP SA. W przyszłości liberalizacja dostępu do pętli lokalnej ma pozwolić na znaczne obniżenie kosztów integracji sieci klienta z siecią konkurencyjnych wobec TP operatorów.