Po dwóch latach współpracy z agencją Leo Burnett firma Polkomtel SA zdecydowała się na ogłoszenie przetargu. Rozmowy finalne są prowadzone z czterema agencjami: McCann-Erickson, Euro RSCG New Europe (która już prowadzi markę Simplus), Oxygen i Communications Unlimited. "Poszukujemy agencji kreatywnej - wyjaśnił Leszek Kamiński, rzecznik prasowy Polkomtel SA - która przeprowadzałaby kampanie wizerunkowe dla marki Plus GSM". Dodał, że planowany jest rozdział budżetu kreatywnego. "Leo Burnett będzie pracować dla nas jako agencja reagująca na bieżące potrzeby tej marki - powiedział. - W obecnym przetargu chcemy natomiast wyłonić agencję do tworzenia kreacji kampanii wizerunkowych". Planowanie strategiczne na razie ma pozostać w Leo Burnett, której umowa z tym klientem, według Kamińskiego, jest podpisana na kolejne dwa miesiące. Kamiński nie chciał powiedzieć, czy po upływie tego terminu będzie ona kontynuowana, czy też rozpisany będzie kolejny przetarg. Do prowadzonego obecnie Leo Burnett nie została zaproszona, ponieważ Polkomteł SA zdecydował się na podzielenie budżetu marki Plus GSM. Jarosław Ziębiński, dyr. generalny Leo Burnett, potwierdził, iż wie o istnieniu takiego przeglądu, ale nie jest upoważniony do udzielania jakichkolwiek informacji na ten temat. "Mogę tylko powiedzieć, że ilość prowadzonych przez nas projektów dla tego klienta zapewnia nam pracę na co najmniej kilka miesięcy" - powiedział. Wpływy Leo Burnett zostaną jednak najpewniej uszczuplone w br., choć Plus nie wyjawia, ile przeznacza na reklamę w 2002 r.
Do przetargu zaproszono kilka agencji nie podano jednak pełnej listy, wiadomo, że były to zarówno agencje sieciowe, jak i lokalne, mniejsze. "Chcieliśmy porównać oferty z małych i dużych agencji" - powiedział Kamiński. Rozstrzygnięcie jest zaplanowane na koniec marca. Nie jest planowany przetarg na obsługę mediową, jednak nieoficjalnie mówi się, że i w tej dziedzinie Plus GSM może zdecydować się na zmiany. Obecnie markę Simplus obsługuje Universal McCann, Plus GSM - Starcom.
PTC również prowadziła na początku roku przegląd agencji reklamowych, dotyczący strategicznej i kreatywnej obsługi marek Era Moja i Tak Tak. Budżety tych marek dotąd obsługiwała agencja reklamowa D'Arcy, współpracująca z tym klientem od 6 lat. Do przeglądu, oprócz D'Arcy, zostały zaproszone: Ad Fabrika FCB, Corporate Profiles DDB Group, TBWA\Hager, Lowe Lintas GGK, McCann-Erickson Polska, Saatchi & Saatchi, PZL i Scholz & Friends Warszawa. Jak powiedziała Jolanta Cholewińska, rzecznik prasowy PTC, rozstrzygnięcia tego przetargu należy się spodziewać pod koniec marca. Informacje o wysokości budżetu przeznaczonego na strategię i kreację na rok 2002 r. nie zostały podane. W ramach planowania i zakupu mediów dla marek Era Moja i Tak Tak PTC nadal będzie współpracować z domem mediowym Media-Vest. Zmianie nie ulega także obsługa marki Era Biznes, gdzie za strategię i kreację odpowiada agencja reklamowa J. Walter Thompson/Parintex, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MindShare Polska.