Plus GSM uruchamia górski numer ratunkowy

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 80

19 września 2003 r zostały uruchomione dwa Centra Koordynacji Zintegrowanego Systemu Ratownictwa dla GOPR (w Rabce) i TOPR (w Zakopanem) obejmujące swym zasięgiem wszystkie pasma gór w Polsce. Tego dnia od godz. 14.00 zaczął działać górski numer ratunkowy 601 100 300. Było to możliwe dzięki współpracy górskich służb ratunkowych z siecią Plus GSM.

Numer 601 100 300 jest dostępny dla użytkowników każdej sieci - zarówno komórkowej, jak i stacjonarnej. Dla użytkowników Plus GSM połączenia na ten numer są bezpłatne.

Już za kilka tygodni rozpocznie się w górach sezon zimowy. Jak co roku setki tysięcy turystów odwiedzi miejscowości leżące we wszystkich pasmach polskich gór. Amatorzy białego szaleństwa oraz miłośnicy pieszych wędrówek narażeni są w trakcie uprawiania ulubionych sportów na liczne niebezpieczeństwa. Jednak dzięki Zintegrowanemu Systemowi Ratownictwa w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub nawet życiu pomoc dotrze do nich niezwłocznie. 

Centrum Koordynacji Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego mieści się w Zakopanem. Stąd też wydawane są wszelkie dyspozycje dla ratowników działających w obrębie Tatr. Natomiast Centrum Koordynacji Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego zlokalizowana jest w Rabce. Z tego miejsca dyspozytorzy inicjują oraz koordynują większość prac oraz akcji ratowniczych prowadzonych przez 7 regionalnych grup GOPR od Bieszczad po Karkonosze.

Centra Koordynacji dla TOPR oraz GOPR zbudowane są przy wykorzystaniu najnowszego sprzętu oraz specjalnego oprogramowania. Dzięki wdrożeniu zaawansowanych technologii odbioru i przesyłania informacji, większość operacji wykonywana jest w nim automatycznie (System Obsługi i Rejestracji Zgłoszeń). Sieć Plus GSM stanowi platformę wymiany informacji pomiędzy Centrum Koordynacji, zgłaszającym a Służbami Ratowniczymi na miejscu zdarzenia. Medium jest w tym wypadku zależne od wyposażenia i zakresu uczestnictwa poszczególnych jednostek w terenie. Może to być połączenie głosowe, SMS lub transmisja danych.

W przypadku zgłoszeń o niebezpieczeństwie wysyłanych przez abonentów Plus GSM znajdujących się w momencie zgłoszenia w górach, sieć w sposób automatyczny dokonuje przekierowań do poszczególnych grup TOPR lub GOPR. Oznacza to, że osoba zgłaszająca zostaje połączona z najbliższą grupą ratowników.

W przypadku zgłoszeń o niebezpieczeństwie od abonentów innych sieci, zgłaszający zostaje połączony z systemem IVR (Automatyczny System Informacji Głosowej), który informuje o tym jaki numer należy wybrać tonowo, żeby połączyć się z odpowiednimi grupami reagowania.

W celu skrócenia czasu zgłoszenia i ze względu na wyposażenie Grupy Podhalańskiej GOPR w Centrum Koordynacji wszystkie zgłoszenia z masywów BESKIDY, BIESZCZADY, GORCE i PIENINY zostają przekazane do tej grupy. Dyspozytorzy Grupy Podhalańskiej GOPR po połączeniu ze zgłaszającym ustalają miejsce zdarzenia i kierują właściwą dla tego miejsca Grupę GOPR.

Nowe Centra Koordynacji w Rabce oraz Zakopanem to rozszerzenie działającego od lipca br Zintegrowanego Systemu Ratownictwa stworzonego przez Plus GSM we współpracy z jednostkami ratownictwa WOPR. Do tej pory uruchomiono trzy Centra: Świnoujście, Sopot i Giżycko, które koordynują prace ratowników na polskim wybrzeżu oraz na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Od początku lipca do końca sierpnia ratownicy korzystający z Zintegrowanego Systemu Ratownictwa odnotowali ponad 7000 zgłoszeń. Służby WOPR w tym czasie przeprowadziły około 900 akcji z czego ponad 50% zostało uruchomionych po wywołaniu połączenia na numer 601 100 100 (wodny numer ratunkowy) Udzielono pomocy ponad 400 osobom, które były w stanie zagrożenia życia.

Opinie:

Opinie archiwalne (80):

Komentuj

Komentarze / 80

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    CrazyIwan pisze: 2003-09-19 17:11
    No to widac że Plus się stara i chce zarobić. Fajne akcje! Najpierw nad morzem a teraz w górach. Moim zdaniem super pomysł!
    0
  • Users Avatars Mini
    goober pisze: 2003-09-19 17:15
    Jako mieszkaniec Karpacza popieram pomysł Plusa w 100% !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 17:24
    Pomijając meritum... Taki news nadaje się to trąbienia na cały kraj :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mis pisze: 2003-09-19 17:38
    Ciekawe ile jeszcze numerów ratunkowych wymyślą nasi kochani operatorzy? 0501100300 , 0602100300 ? Czy ktoś jeszcze pamięta po co istnieje numer 112, który dziwnym trafem można wybrać (w niektórych telefonach) przy zablokowanej klawiaturze i bez karty sim? Czy może ten numer służy po prostu do testowania telefonów sprzedawanych na giełdach?
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2003-09-19 17:43
    Przecież ja ten numer z ta informacją już znam z 3 miesiące! GOL się ostatnio z news`ami i to o kilka miesięcy nawet! PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 17:55
    mis - to numer wyjątkowy - przeciętny użytkownik nie musio go znać, ale ktoś, kto się wybiera na górską "przechadzkę" na pewno zapisze go na karcie i w pamięci telefonu... Bo co mu po telefonie na 112 jeśli jest w podbramkowiej sytuacji? Zanim informacja dotrze tam gdzie powinna, czasem nie będzie do kogo oddzwaniać... A tak - stosowne służby bezpośrednio gadają z delikwentem...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 17:58
    mis - zwróć uwagę, że połączenia są bezpośrednio z ratownikam znającymi dokładnie swój teren (klient jest dokładnie lokalizowany) a nie do jakiegoś centrum, gdzie decydują kto ma czas i gdzie jest a jeśli coś się znajdzie "podeśle chłopaków" na pomoc...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-19 18:03
    Poza tym numer 112 wbrew pozorom i szerokiemu rozpowszechnieniu bardzo różnie działa. W każdym razie sieci Plus należałyby się wyrazy uznania, gdyby Abonenci wszystkich sieci mogli łączyć się za darmo. Aczkolwiek cała akcja z tym numerem to marketingowy majstersztyk.
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2003-09-19 18:11
    Jak by to era wprowadzila, to numer bylby na 100% platny tez dla uzytkownikow sieci era, tak samo jak wszystkie numery!!!Bravo dla plusa!!!! w plusie to i program 5 plus jest bezplatny i sprawdzanie salda konta....w Erze to oczywiscie placic trzeba i dlatego wk...wia mnie ta siec!!!!najsmieszniejsze jest biuro numerow, oczywiscie w Erze platne, bo jakze...lacze sie i czekam jak pod 602900 a licznik bije, a ja czekam i czekam....natomiast 913 jest zablokowany.....z plusa laczylem sie z 913 i od razu rozmawialem z konsultantem, w erze musze wybrac ich numer 602913 i posluchac najpierw muzyki....juz pora zeby ere T-Mobile przejal i zmienil cos na +
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2003-09-19 18:12
    piszac 5 plus mialem na mysli numer 2626 do programu, w erze za polaczenie z premia trzeba bulic....
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 18:12
    Wszystko spoko jeśli jesteś abonentem plusa. ***wlo - sieć zlokalizuje Cię (to prawda ale w otwartym terenie to dyskutowałbym na temat dokładności owej lokalizacji) ale jeśli dzwonisz z innej sieci wówczas masz problem bo trafiasz na system IVR. A tam zanim uzyskasz rzetelną informację musisz przebrnąc przez całe stada komunikatów (mniej lub bardziej potrzebnych) - weź pod uwagę, że dzwonisz w sytuacji kryzysowej i nie zawsze wystarczy Ci nerwów na szarpanie się z automatem. W grę wchodzą również koszty - masz abo to po prostu nabijesz sobie rachunek ale przypadku gdy masz POP lub Tak Tak to najpierw czeka Cię wycieczka do kiosku lub bankomatu ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 18:14
    Poza tym plus zarobi na połączeniach z innych sieci w ramach interkonnekt :-P (tak jestem złośliwy i musiałem to napisać ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dorsaj pisze: 2003-09-19 18:29
    ale bynajmniej + robi cos co sie wszystkim może przydać! w tym roku przekroczyli plan stawiania BTS-ów bo stawiali je na mazurach i w górach własnie dla tej akcji! a 100 BTS więcej to nie takie hop siup!
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 18:41
    Tego nie zamierzam negować ale chciałbym podkreślić, że system od strony abonenta plusa jest O.K a w innym przypadku masz pecha. Myślę, że to z jednej strony bardzo dobra akcja ale z drugiej - skoro się wzięli za system łączności do i dla służb ratunkowych to mogli zadbać o to aby był bardziej uniwersalny.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 18:44
    ***dorsaj - nie zamierzam negować tego co napisałeś ale chodzi mi o formę:"..a na na odcinku stawiania nowych BTS'ów prekroczyliśmy plan o 85 procent. W najbliższej pięciolatce plan przewiduje....
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipo pisze: 2003-09-19 18:53
    dorsaj: przekroczyli? Ciesze sie ze plusik zaczal w koncu rozbudowywac zasieg, tempo iscie imponujace, jak idea przed rokiem.. Niemniej gdzie jak gdzie ale na mazurach to plus lezy i kwiczy, dobrze ze w koncu zaczeli to dostrzegac i tam zasieg tez poprawiac. Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-09-19 19:04
    JEDZIESZ W GÓRY, PRZEJDŹ DO PLUSA, JASNE PROSTE I LOGICZNE
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:09
    ...jeżeli złamałeś nogę wybierz 1... jeżeli złamałeś rękę wybierz 2... złamałeś podstawę czaszki wybierz 3... przysypała cię lawina wybierz 4...
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-09-19 19:32
    A JAK SPOTKASZ IDIOTĘ NA SZLAKU ILE MAM WYBRAĆ???
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:35
    ...wybierz gwiazdkę "*"... ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 19:40
    ojciec.dyrektor - OK, ale życie chyba jest ważniejsze? Hipo - nikt nie mówi, że jest słodko na Mazurach - pokazują to "białe plamy" na mapach zasięgu Plusa... Nie mówią, że jest zasięg wszędzie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:41
    Odpowiedź alternatywna* - jeżeli próbowałeś mnie obrazić to z łaski swojej przeczytaj uważnie powyższy news a dowiesz się z niego, że ktoś kto ma telefon w innej sieci niż plus będzie musiał komunikować się z IVR. Mam nadzieję, że takich pytań system nie będzie zadawał ale jestem przekonany, że kilka razy trzeba się będzie decydować co wcisnąć a w sytuacji zagrożenia życia czy zdrowia przeważnie nie ma na to czasu :-P Jeśli nie zamierzałeś mnie obrazić to powyższy post proszę uznać za niebyły.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:43
    Post z 17:41 był skierowany do MARCIN EMPUNKT
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:45
    ***wlo - proszę sprecyzować pytanie bo tak się rozpisałem, że nie do końca czaję do czego pijesz :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 19:48
    Mówię o tym, że klienci Rey czy Idei mają płacić... Nie muszą dzwonić do GOPR, kiedy spadną ze szlaku... Mogą zadzwonić na 112 i czekać... na pogotowie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:51
    Ja mogę płacić ale gdybym miał POP a na nim powiedzmy 5 PLN to zanim dogałbym się z automatem to skończyłyby mi się pieniądze, a wtedy to można już tylko czekać.... na wiosnę ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 19:58
    Przydałby się system ogólnodostępny i zintegrowany, a nie częściowe rozwiązanie
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 19:59
    ojciec.dyrektor - jeśli wyruszyłbyć w ryzykowną (bądź co bądź) wyprawę z limitem 5 zł na koncie... wybacz, nie użyję żadnego epitetu ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 20:02
    To jest system ogólnodostępny i zintegrowany. Nie jest to częściowe rozwiązanie. Poza tym zwróć uwagę KTO to robi! Prywatna firma, za swoje prywatne pieniądze. Nie wiem czy widziałeś logo na kurtkach czy pojazdach goprowców? A kto ma zapewniać bezpieczeństwo ludziom w tym kraju? Nie państwo czasem? Tak więc nie wylewaj dalej proszę swoich frustracji na łamy GOL-a tylko obiektywnie oceń to co robi jeden z operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 20:04
    Weź pod uwagę, że nie wszyscy dostali tyle samo rozumu, sam osobiści widziałem na szlaku kobiety (tak! nie raz i nie jedną) w butach na obcasie, więc nie spodziewałbym się po niej, że wpadła na to żeby zasilć konto.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 20:10
    Świetnie, że plus to robi! Chwała mu za to, bo inni mają to szczerze i głęboko gdzieś. Nie są to żale i frustracje - próbuję tylko zwrócić uwagę, że MOIM ZDANIEM, NA PODSTAWIE PRZECZYTANYCH W INFORMACJI PRASOWYCH ŚMIEM TWIERDZIĆ, ŻE W SYSTEMIE WYSTĘPUJĄ PEWNE NIEDOSKONAŁOŚCI. Wiem o tym, że to właśnie plus wspiera GOPR i cieszy mnie, że chociaż oni to robią. Zgadzam się z poglądem, że to państwo powinno utrzymywać w/w służby.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 20:11
    No widzisz... A ja się nawet założę, że taka kobieta nawet nie wie co to za numer 112. A w sytuacji krysysowej nie będzie pamiętać o numerach 997, 998, 999 (i nie będąc w górach nawet tylko na ulicy widząc wypadek drogowy). Tak więc mówmy poważnie na poważne tematy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 20:14
    Dobrze chociaż, że jak przy wątku o tej biednej czwórce dzieci, nie piszecie, że tylko dla odliczenia od podatku czy dochodu operator tworzy i finansuje ten system...
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 20:15
    Potrzebna byłaby dobra wola trzech opów, żeby wprowadzić system w którym możnaby zadzwonić pod 112 i zostać zlokalizowanym, połączyć się bezpośrednio z właściwą stacją GOPR. Ale nie spodziewam sie, że rychło to nastąpi, trzej wielcy dogadali sie jak na razi tylko raz: w kwestii wymiany informacji o dłużnikach, ale tu w grę wchodzą duże pieniądze.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-19 20:18
    I tylko jeden weryfikuje... Zapraszam do dilera Idei w moim mieście - o nic nie pytają... Liczy się ilość umów, podobnie w Erze (nota bene w końcu zakończył się proces dilera i jego kumpli o wyłudzenie od Ery telefonów na ćwierć miliona :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 20:20
    Proszę nie przeginaj. To, że nie wychwalam tego systemu pod niebiosa nie znaczy, że jestem jakimś oszołomem :-) Poza tym, jak napisałem wyżej ma tylko pewne wątpliwości czy nie dałoby się czegoś poprawić.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-19 20:25
    ***wlo - ja lecę do domu na weekend (trochę się zasiedziałem :-), Tobie też życzę miłego wypoczynku, zrób to co ja: odstaw komputer i net na dwa długie dni, idź z rodziną na spacer. Pozdrowionka dla wszystkich GOLowców.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2003-09-19 21:00
    1. Dobrze, że ktoś to robi, za nasze Państwo. 2. Każdy rozsądny człowiek jadąc w góry zasila swoje konto, jeśli ma prepaida. 3 Rozmowy są płatne dla abonentów Ery i Idei? Tak, a kto pobiera tą kasę na rachunkach (z karty)? Właśnie Era i Idea. Gdyby wykazały choćby trochę dobrej woli, to by za połączenia na ten numer nie kasowały. Plus i tak zrobił dużo, stworzył system. 4. Oczywiście idealnie by było, żeby w erze telekomunikacji, wszyscy trzej operatorzy dogadali się i stworzyli jeden numer, byłby to wielki plus dla nich.
    0
  • Users Avatars Mini
    Celeronik pisze: 2003-09-19 21:14
    Bardzo ciekawa akcja - jeszcze brakuje numeru dla środkowej Polski :-))), popieram w 100% - Plusie staraj sie tak dalej a może przejde do Ciebie za 11 miesięcy ... Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2003-09-19 22:09
    ja tam wole 112.. pozatym jest bezplatny tlko z plusa. owsze mam go zapisanego na simie ale nie mozna na niego zadwzonic bez karty sim..........
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2003-09-19 22:11
    bakx: to jest argument, pewnie zawsze chodzisz z telefonem bez karty SIM...
    0
  • Users Avatars Mini
    dan pisze: 2003-09-19 22:25
    Ten numer do GOPR to w Plusie działa już kilka ładnych lat (chociaż dawniej był trochę inny 603 100 100) i cały czas był w sieci + bezpłatny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-19 22:48
    ***Wlo - pytałeś, kto powinien finansować GOPR - odpowiedź jest prosta: ci, którzy przez swoją głupotę, brak przewidywania i tym podobne przypadłości korzystają z usług tej instytucji.
    0
  • Users Avatars Mini
    ISSA pisze: 2003-09-19 23:20
    CIEKAWE WYPOWIEDZI.PRZECZYTAŁEM DOKŁADNIE.JAK ZWYKLE RÓŻNE PUNKTY WIDZENIA.NAJWAŻNIEJSZE I WAŻNIEJSZE NIŻ COKOLOWIEK INNEGO I KAZDY TELEFON CZY JAKAKOLWIEK SIEĆ TO MIEĆ TROCHĘ WYOBRAŹNI.TA JEST BEZPŁATNA I DO JEJ OBSŁUGI NIE TRZEBA ŻADNEGO NUMERU.MIESZKAM W SZKLARSKEIEJ PORĘBIE I Z TYMI "KOBIETAMI NA OBCASACH" TO SIĘ ZGADZAM W 100%.NIE WSZYTSKIE ALE DUŻO.A MIESZKAM PRZY SZLAKU NA WODOSPAD SZKLARKĘ I ŁABSKI SZCZYT.MAM PEŁNY PRZEGŁĄD BO W SEZONIE CO CHWILA PYTAJA SIĘ O DROGĘ.NIE MAJĄ W WIĘKSZOŚCI MAP A CO DOPIERO PAMIĘTAĆ O JAKIMŚ NUMERZE.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2003-09-19 23:23
    Gonzales: Powinni wprowadzić opłaty za pomoc GOPRu. Jak by tak jeden z drugim zapłacili za wycieczke helikopterem z hali do Zakopanego, to i GOPR miał by kase i taki matołek trochę do myślenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-20 00:16
    Gonzales - a kto powinien finansować policję? Ci, którzy zostali napadnięci? Nie przesadzaj, bo niedługo dojdziemy do tego, że pogotowie też nie przyjedzie jeśli się nie zapłaci... A jeśli w górach dojdzie do wypadku najpierw poszkodowany będzie musiał zapłacić ratownikowi za szkolenie, później za sprzęt a na końcu koszty akcji... Inna sprawa, że z ubezpieczeń to powinno być pokrywane, tylko kto się dzisiaj ubezpiecza? Osobiście mam dosyć liberalne poglądy, nawet bardzo liberalne. Uważam, że za wszystko powinniśmy płacić - począwszy od szkolnictwa po zdrowie. Ale nie ode mnie to zależy - na razie płacę za siebie i nie wymagam od państwa tego co większość ludzi - nie liczę na nic darmowego. A w razie nieszczęśliwego wypadku mam kilka NW - pokryją koszty ew. akcji :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-20 02:07
    szkoda ze nie umówili sie między sieciami i nie skrócili i uczynili bezpłatnym we wszystkich sieciach...Lawina na mnie leci a ja sie zastanawiam jaki to był numer?? Ps, Jak wam sie podoba moj nowy host ? ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    ciulek pisze: 2003-09-20 03:13
    hmm bardzo dobra inwestycja, przynajmniej plus stara sie niewydawac kasy na darmo, ma jakies cele: pomoc innym za darmo, inni operatorzy powinni wydawac kase na podobne rzeczy
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-20 09:44
    Idea jest dobra ale jak zwykle brak jej solidnego "wykończenia". Przede wszystkim jak wynika z samej nazwy - numer alarmowy - wykorzystuje się w sytuacjach krytycznych i dziwne jest podejscie w tym względzie plusa,który chce ratować swoich abonentów w każdej sytuacji zaś innych nie oniecznie. Bo jeśli np. zdarzy się tak, ze ktoś ma komórkęna prepaida i ma 0 na koncie (a jest w idealnej sieci) skazany byłby na smierć bo za nic w świecie nie dodzwoniłby się po pomoc. Z drugiej strony trudno na Giewoncie szukać kiosku ruchu. Krótko mówiąc numer alarmowy tak, ale pod warunkiem ze bedzie bezpłatny dla wszystkich i powinien być to numer skrócony 3-4 cyfrowy, bo ludzie i tak maja kłopoty z zapamiętaniem numeru pogotowia, straży i policji.
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-20 09:46
    Poza tym chodzi o to aby stworzyć jeden numer alarmowy dla całej polski i dla kazdej sytuacji (pzar, powódź, zagrożenie zdrowia), a nie sto różnych numerów, o których i tak nikt nie bedzie pamietał. Sprawa ochrony zycia jest zbyt cenna i zbyt ważna by obrażać się na konkurencję i działać w odosobnieniu. Przeciwnie to właśnie operatorzy (stacjonarni i komórkowi wraz ze służbami powinni razem przeforsować jedno rozwiazanie. wtedy moznaby było pochwalić dobry pomysł. A tak to tylko propaganda w stylu: my dbamy o naszych klientów. A zaraz idea iera wprowadzą swoje numery alarmowe i zwykły szary abonent jak czuł się zdezorientowany wcześniej tak teraz będzie zdezorientowany jeszczebardziej. Ponieważ pomysł jest niedopracowany ocena: 1 !!!!!! I to tylko dlatego że nie ma 0.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-20 10:09
    ***Wlo - jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie zrozumiałeś, że chodzi o koszty współfinansowania akcji (a nie instytucji) przez tych, którzy z głupoty wyciągają GOPR w góry - na akcję. W cywilizowanych krajach tak jest, że płaci ten to zawinił; jak go nie stać, może sobie wykupić wcześniej ubezpieczenie, które pokryje koszty ew. akcji. Kto się ubezpiecza? Mógłbym niecenzuralnie powiedzieć, kto się nie ubezpiecza... W każdym razie ubezpieczają się ci, którzy mają coś do stracenia. A co do finasnowania Policji - z tym byłby problem - w końcu to Policja jest częściej napadana..;-))).
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-20 10:11
    wlo: mówisz, że "Uważam, że za wszystko powinniśmy płacić - począwszy od szkolnictwa po zdrowie. Ale nie ode mnie to zależy - na razie płacę za siebie i nie wymagam od państwa tego co większość ludzi - nie liczę na nic darmowego". Tak, zgadzam się ze za wszystko powinnismy płacic ale tylko pod jednym warunkiem - że nie będę płacić podatków a wszczególności że nie będę płacić na fundusz zdrowia. Bo jeśli państwu oddaję cieżkie pieniądze dosłownie za nic (bo m.in. płacę na to żeby bandyta miał w więzieniu telewizor - zgroza!!!!) to chyba do cholery mam prawo czegos od tego państwa wymagać dla siebie?! Po prostu: płacę więc wymagam i nie mam zamiaru wyreczać tych darmozjadów w czymkolwiek.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-20 12:52
    barnie - z tymi problemami zgłoś się do Ery i Idei, żeby nie pobierały opłata za te numery... To nie Plus pobiera opłaty od abonentów obcych sieci... Ogólnopolski numer już jest 112. Natomiast sytuacje kiedy GOPR lub WOPR musi interweniować nie w całej Polsce występują. Idea nie wprowadzi swoich umerów alarmowych do GOPR i WOPR bo nie oni są sponsorami tych organizacji :-) A biorąc pod uwagę, że oddźwięk jaki przynosi sponsoring tego typu przedsięwzięć jest duży w stosunku do nakładów, nie sądzę by Polkomtel wycofał się z tego sponsoringu. Zatem jeszcze raz - niech Idea zrobi ten numer za darmo i poda to do publicznej wiadomości, żeby klienci Idei wiedzieli... Zrobi to? Nie sądzę, przecież tam jest prefiks 601... Zabić się wcześniej dadzą... Właśnie o tym mówię - gdyby mi się coś stało i potrzebowałbym takiej pomocu - zapłaci za to moje towarzystwo ubezpieczeniowe - wszyscy powinni mieć dobre ubezpieczenie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-20 12:53
    Podatki - jak najmniejsze, każdy płaci za siebie i swoje dzieci... Państwo tylko w szczególnych przypadkach - sieroty (w tym te życiowe też - chociaż zapomoga, mogę się zgodzić) itd.
    0
  • Users Avatars Mini
    janex pisze: 2003-09-20 13:08
    tak tu mowiliscie o tym nuerze 112 ja kiedys pod niego zadzwonilem ze sie laki pala pod ustka a tam odbiera policjant i mi mowi ze to nie ich sprawa tylko strazy pozarnej na co ja mu mowie ze pod alarmowy dzwonilem a on mi na to zebym sie rozlaczyl i se jaj nie robil pol laki sie spalilo zanim straz przyjechala a jak sie zabrali za gaszenie to juz wlasciwe wszystko sie calkowicie spalilo
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2003-09-20 15:17
    Plus BTSy stawia dla potzreb tego programu, jak ktorys tu napisal, a ja sie pytam dlaczego era ostatnio to w ciagu 8 miesiecy moze 5 Btsow nowych postawila,i nawet nie wiem czy chociaz tyle.....a zasieg w dolnoslaski pelen bialych plam, i to chyba najbardzie w gorach, tam z ery sie dodzwonic to czasami cud!!!np. jadac ze Szklarskiej do Swieradowa....tylko plus ma sygnal....era milczy.......a przykaldow jest duzo wiecej....sam sie o tym niestety przekonalem.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-09-20 16:01
    tak,potwierdzam ,era ma dobry sygnał tylko w centrum szklarskiej.bo ja tu mieszkam.na obrzeżach cieniutko.plus i idea bardzo dobrze.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-20 16:19
    a propos... kiedyś ludzie prowadzili bazy BTS-ów. Znacie jakąś stronę z aktualnymi danymi?
    0
  • Users Avatars Mini
    doza pisze: 2003-09-20 17:40
    Zaraz zapisze sobe ten numer w ksiazce.. moze kiedys sie przyda..
    0
  • Users Avatars Mini
    snake pisze: 2003-09-20 18:43
    Stronka z BTS-ami Plus Gsm można znaleść na www.plus.gsm.g.pl!!!! Polecam tą stronke, bo sam kilkakrotnie przyczyniłem się do naniesienia danych!!! Można tam znaleśc już uruchomione jak i dopiero planowane Stacje Bazowe Plusa!!! Jeszcze raz serdecznie odsyłam i Pozdrawiam Pawła, który zajmuje się realizacją tej strony!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2003-09-21 09:00
    Akcja Plusa godna podziwu, jednak czytając komentarze kilku osób odnoszę wrażenie że do szkoły mieli bardzo stromą górkę. Plus jest sponsorem całego systemu, abonentów swojej sieci "namierza" po tym z jakiego BTSa dzwonią i łączy z najbliższym punktem ratowniczym. Abonentów obcych sieci nie jest w stanie przekierować w taki sam sposób gdyż nie posiada informacji o ich stacjach bazowych. Odnośnie płatności w/w numeru przez abonentów Ery i Idei zapytanie należy kierować właśnie do tych sieci. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-21 09:35
    wlo: nie wiem jak era, ale pradą jest że idea nigdy nie udostepni darmowego połaczenia na numer konkurencji. I to jest właśnie to o czy mówilem wcześniej: brak jakiejkolwiek współpracy (ze strony idei) tylko zawzięta walka konkurencyjna. A przeciez taką współną akcję dałoby się tak dobrze zareklamować... A co do ubezpieczyciela to nie pokładałbym w nim takiej nadziei. Kiedys należało mi się odszkodowanie za wypadek. Jak się ubezpieczałem to gwarantowano, ze w razie czego nie będzie kłopotów z wypłatą ubezpieczenia, że nie będzie tak jak u konkurencji, że nawet bede mogł dostac pieniądze tuż po zdarzeniu (jako forme zaliczki). No a jak juz się stał wypadek to pieniądze dostałem długo po zakończeniu leczenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-21 09:47
    Jaki to ma związek? Otóż skoro ubezieczyciel tak opieszale wywiązał się ze swoich obowiązków to nie liczylym nanie za bardzo w chwili katasrofy. Już bardziej oczkiwałbym pomocy pogotowia. A do idei już napisałem odowiednie pismo w sprawie tych numerów alarmowych - pewnie bezskutecznie ale gdyby tak więcej osób zasypało ich listami moze coś by drgnęło. I tak na koniec: ja nie mam plusowi za zle ze coś takiego zrobil (obojętnie jakie są powody takiego działania - a sa czysto marketingowe). Wręcz przeciwnie, to dobrze że choć jedna sieć zauważa że można zrobić coś dobrego dal zwyklych ludzi a przy tym odnieść sukces marketingowy. Szlag mnie tylko trafia ze to własnie prywatne firmy coraz częściej wyreczają rząd, państwo, które tylko wyciąga rekę i krzyczy "daj". A śmiglowiec kto kupi toprowi? Może tepsa, bo władza potrafi tylko żreć z koryta.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-21 13:30
    barnie - i tak się dzieje na całym świecie - mój szwagier po poważnym wypadku motocyklowym w Niemczech także pieniądze dostał (a raczej nie on tylko szpital) po zakończeniu leczenia i ustaleniu całkowitych kosztów. Może nie do końca, bo metalowy "gwóźdź" długo jeszcze nosił, ale opłata za jego wyjęcie (i "depozyt") była w rachunku uwzględniona. Ja nie mówię o odszkodowaniu za uszczerbek na zdrowiu, który dostaje ubezpieczony tylko właśnie o pokryciu kosztów akcji i leczenia, które to pieniądze otrzymują ratownicy oi szpital (lecznica ogólnie). Z drugiej strony mam dzieci, chłopaków, których się upilnować nie da i już chyba trzy- lub czterokrotnie byłem klientem ubezpieczalni - też od razu nie dają pieniędzy. Nie dziwię się, bo dopiero po zakończeniu procesu leczenia można ustalić jaki jest uszczerbek na zdrowiu. A im lepsze leczenie tym mniejszy ten uszczerbek, tak więc wszystko się z sobą wiąże - chcesz więcej kasy dla siebie - lecz się taniej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    andrelub pisze: 2003-09-22 16:27
    PLUS GSM oraz inni oiperatorzy powinni te numery ratunkowe zapisywac na kartach SIM, bo po co Klient ma je zapisywac?
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-09-22 16:35
    Pomysl bardzo dobry, ale czy nie moznaby uruchomic jednego, skroconego, bezplatnego dla wszystkich sieci numeru w formacie np. 8xxx ?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-22 17:17
    andrelub - i zapisuje (Plus oczywiście) - jako numery usług specjalnych. Jeśłi masz starą kartę, gdzie nie było w pamięci miejsca na numery specjalne, musisz je zapisać w "normalnej" książce. Na mojej Mega3 mam je w wydzielonej pamięci razem z policją, pogotowiem, 112... Są nieedytowalne - może je zmieniać tylko operator :-) promedia - to nie jest system stworzony z pieniędzy podatników tylko z pieniędzy klientów Plusa... to po pierwsze, a po wtóre Plus ma prawo w takiej sytuacji się chwalić swoimi osiągnięciami a Era i Idea nie muszą konkurencji dopomagać w osiąganiu jeszcze większych sukcesów ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-09-23 01:01
    ***wlo*** wszystko rozumiem... mysle ze sfinansowane zostalo to z pieniedzy na reklame - dlaczego... chyba kazdy wie... ale: moze w imie szczytnego celu PLUS zrezygnowalby z pobierania oplat od innych operatorow za polaczenia z tym numerem? moze warto wprowadzic porozumienie ponad podzialami dla dobra ogolu?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-23 10:56
    promedia - nie sądzę, żeby z reklamy, bo to nie jest reklama, a wyraźnie w ustawie jest mowa o reklamie i środkach na reklamę... opłaty? może i tak, ale dlaczego znowu Plus? Oni już pierwszy krok zrobili, niech pozostali zrobią następny. Podziały? Porozumienia? Przecież w życiu chyba o to dokładnie chodzi? Czy znowy jedna strona ma to robić? Może dla dobra ogółu jednak Idea i Era zrobiłyby tem drugi krok? Może nie wiedzą, że Plus ma ten system? Może Polkomtel powinien wystosować odpowiedniej treści pisma? Daj spokój... Pisanie "może dałoby się...", "może warto wprowadzić..." to populizm. KTO ma to zrobić? Za CZYJE pieniadze?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-23 11:05
    A ja się wtrącę i powiem, że to właśnie plus powinien przejść się do ery i do idealnych i opowiedzieć o tym jaki fajny pomysł spłodził, zapowiedzieć, że jego intencje są dobre i nie weźmie za interkonnekt i w imieniu użytkowników innych sieci prosi o nie zdzieranie z nich bo numer jest ratunkowy a system "zintegrawany". Era i idea mogą zrobić pierwszy krok ale to plus jest autorem systemu! To + głosi, że to system zinetgrowany i ogólnodostępny. A tak naprawde zrobił coś pokazuje to i tak na dobrą sprawę czeka aż inni przyjdą i poproszą o przyłączenie!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-23 11:18
    ojciec.dyrektor - Plus zrobił to dla swoich klientów - to oczywiste bo wyłożył pieniądze swoich klientów na całość i daje im możliwość darmowego korzystania, mogą korzystać wszyscy... jeśli chcą. Jeśli operatorzy chcą ułatwiać życie swoim klientom niech zrobią krok w tym kierunku. Ogólnodostępny numer jest znany. Jaki problem jest zrezygnować z opłaty za ten numer? Ze opłata międzyoperatorska zostaje? A jakie to koszty niby dla Ery czy Idei są. Miliony ludzi będą dzwonić czy może góra setki może kilka tysięcy w sezonie? Poza tym jeśli wykonanie telefonu na płatny numer 601... przez będącego w zagrożeniu życia albo zdrowia abonenta Ery czy Idei to rzeczywiście problem... No comments...
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-23 11:23
    Oki. Ale kilka postów temu zapierałeś się, że: "To jest system ogólnodostępny i zintegrowany." a teraz: "Plus zrobił to dla swoich klientów" więc ja się qrde pytam jaki w końcu jest ten system?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-23 11:24
    Dla abonenta nie powinien być to problem ale w prepaidy liczy się w milionach sztuk! A z nich zadzwonienie nie zawsze jest możliwe!
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-23 11:27
    ***issa - to nie Ty zjadasz literki tylko ja Ci je kradne (patrz post wyżej, co tam robi "w" sam nie wiem ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-23 11:34
    ojciec.dyrektor - bo jest ogólnodostępny - każdy może zadzwonić, nawet ze stacjonarnego :-) Ale nie czepiajcie się, że jest darmowy tylko dla abonentów Plusa, bo dlaczego ma nie być, skoro za ich pieniądze został zrobiony? NIe rozumiem, jak nie można zadzwonić z pre-paida? Co to za pre-paid?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-23 11:41
    Pusty lub pustawy!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-23 11:50
    to już mówiłęm - to kwestia odpowiedzialności... niestać Cię na kilkanaście złotych na zasilenie konta? to z czym w góry? z butelką minteralnej i w trampkach?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-23 12:14
    Akcje, apele cuda na kiju! I co? I nic! Ludzie dalej skaczą na głowkę do zbiorników o nieokreślonej głębokości, łażą po górach ubrani jak idioci, wyprzedzają na trzeciego, jeżdżą po pijaku.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-23 15:24
    no właśnie... lepsze więc to, że abonenci Plusa mogą "zamówić" SPECJALISTYCZNĄ pomoc za darmo a inni za grosze... Bo co znaczy kilkuminutowa rozmowa, kiedy zagrożone jest życie?
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzysiek pisze: 2003-09-24 05:35
    Przeczytalem wlasnie wiekszosc powyzszych komentarzy i dziwi mnie podejscie czesci osob. Plus inwestujac wlasne pieniadze wprowadzil numer ratunkowy z gorach. Zrezygnowal z pobierania oplat za polaczenie z nim dla swoich klientow. A tutaj caly czas trwa nagonka ze numer dla klientow innych sieci jest platny. No i co z tego! Czy bedac w awaryjnej sytuacji ktos bedzie sie przejmowal, ze zaplaci za kilkunastominutowe polaczenie w szczycie? Pre-paid tez telefon, zawsze mozna z niego zadzwonic. Trzeba byc idiota, aby zabrac w gory telefon z pustym kontem. Po co? Lepiej od razu zostawic go w hotelu i nie miec zludzen, ze ma sie telefon przez ktory mozna wezwac pomoc. Zreszta w sytuacji zagrozenia, gdyby rozmowa z centrum ratownictwa bardzo sie przedluzyla zawsze mozna powiedziec, ze dzwoni sie z pre-paida i poprosic o oddzwonienie. Na pewno nie beda mieli nic przeciwko. Pozdrawiam.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: