Polkomtel eksploatuje pilotową instalację nowatorskiego systemu sprzedaży płatnych zasobów elektronicznych. Nowe rozwiązanie umożliwia dystrybucję treści (np. plików audio i wideo) z wykorzystaniem większości protokołów dostępnych w sieciach IP/GPRS. System wdrożył ATM wykorzystując platformę o nazwie CMX (Cisco Mobile Exchange) firmy Cisco Systems.
ATM, wdrażając system, wykorzystał moduły CSG (Content Services Gateway) umożliwiające wprowadzenie naliczania opłat za usługę w oparciu o to, co użytkownik zakupił (logo, dzwonki, wideo, itd.), a nie tylko za czas połączenia lub ilość ściągniętych danych. Wdrożone rozwiązanie pozwala operatorowi na swobodne kreowanie nowych usług sprzedaży treści drogą elektroniczną oraz wprowadzenie nowych scenariuszy ich rozliczania (ang. content charging), w zależności od aktualnej strategii marketingowej.
Dostęp użytkownika do zasobów jest uproszczony i nie wymaga wysyłania SMS-ów. Wystarczy, że abonent, korzystając z przeglądarki WAP na swoim telefonie, potwierdzi na odpowiedniej stronie chęć zakupu. Wymagany zasób zostanie udostępniony, a kwota transakcji będzie automatycznie doliczona do rachunku klienta i uwzględniona jako odrębna pozycja w rozliczeniu. Dodatkowo platforma pozwala na bezpośredni dostęp do informacji o dostawcach treści i regulaminie usługi, jeszcze przed zatwierdzeniem transakcji. Nowy system daje również możliwość szybkiego poszerzania oferty dostępnych usług, do minimum ograniczając ilość pracy, jaka musi być wykonana przy integracji treści pochodzących od kolejnych dostawców.