Polkomtel podjął decyzję o przeprowadzeniu procesu deaktywacji kart SIM ok. 300 tysięcy użytkowników usługi Simplus, którzy nie doładowują kont w regulaminowym terminie. Plus GSM zdecydował się na takie rozwiązanie, ponieważ miesięczne utrzymanie wysokiej liczby "martwych numerów" generuje koszty na poziomie 2 mln zł. Zaoszczędzone w ten sposób środki finansowe mają zostać zainwestowane w najnowsze systemy obsługi dla klientów aktywnie użytkujących sieć, a także w dalszy rozwój produktów i usług.
"Priorytetem strategii Polkomtel S.A. jest zapewnienie wszystkim klientom obsługi na najwyższym światowym poziomie, osiąganie maksymalnej efektywności biznesowej oraz dostarczanie klientom najnowszych, niezawodnych produktów i usług, a nie walka o udział w rynku bez względu na koszty" - powiedział Robert Krawczyk - członek zarządu, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży sieci Plus GSM. "Dzięki realizacji powyższej strategii, już po raz trzeci z rzędu Polkomtel S.A. został uznany za najefektywniejsze przedsiębiorstwo infrastrukturalne w rankingu przygotowanym przez Instytut Nauk Ekonomicznym Polskiej Akademii Nauk, a wysoką jakość obsługi klientów potwierdzają przyznane Spółce liczne certyfikaty. Polkomtel S.A. realizuje swoje cele przy pełnej przejrzystości procesów biznesowych, dąży również do podawania jak najbardziej precyzyjnych wyników bieżącej działalności."
Podjęte działania prowadzone są według Plusa w najlepiej pojętym interesie "aktywnych" użytkowników usługi pre-paid, gdyż wydatnie wpłyną na podniesienie poziomu jakości oferowanych usług.
Proces deaktywacji poprzedzony został działaniami promującymi doładowanie kont oraz informującymi o regulaminowej deaktywacji. Zgodnie z regulaminem usługi Simplus, Polkomtel S.A. przysługuje prawo zaprzestania świadczenia usługi w przypadku gdy użytkownik nie zasili karty Simplus w okresie 210 dni od zakończenia okresu ważności lub od daty wyczerpania wartości konta. Akcja dotyczy takich właśnie użytkowników.
Proces deaktywacji zapewni także pełną przejrzystość bazy klientów Polkomtel S.A., która będzie zawierała aktualne dane o liczbie użytkowników usługi Simplus. Ważną korzyścią będzie również zdyscyplinowanie rynku poprzez doprowadzenie do utrzymania regulaminowych okresów zasileń.