Matrix.pl zakończył wdrożenie nowej wersji aplikacji do obsługi klientów biznesowych sieci Plus GSM. System Asystent umożliwia klientom sieci komórkowej m.in. samoobsługowe zarządzanie własnym kontem, składanie zamówień, generowanie raportów billingowych czy zlecanie usług serwisowych, a operacje na koncie klienta dokonują się w czasie rzeczywistym. To pierwszy tego typu system wdrożony na polskim rynku telekomunikacyjnym, nowatorski także w skali europejskiej.
System Asystent przeznaczony jest zarówno dla klientów biznesowych jak i pracowników obsługi w Polkomtel SA. Aplikacja umożliwia klientom samodzielne zarządzanie wieloma funkcjami, m.in.: konfigurowaniem konta firmy, składaniem zamówień na zakup aktywacji telefonów, generowaniem raportów bilingowych, zlecaniem usług serwisowych, korzystaniem z programu wymiany aparatów
i alternatywnych narzędzi utrzymania. Pracownicy Departamentu Klientów Korporacyjnych w Polkomtel S.A. otrzymali narzędzie wspierające efektywny kontakt z klientem poprzez kanał mailingowy i wideokonferencyjny, a także możliwość sprawnego zarządzania kartotekami klientów, definiowania i zarządzania warunkami współpracy (umowami długofalowymi), udostępnianiem oferty sprzedażowej (aktywacje, telefony, akcesoria) i raportowania.
„Rozwiązanie typu self-service jest nowatorskie w skali europejskiej i jedyne na polskim rynku - daje naszej sieci istotną przewagę konkurencyjną w segmencie klientów biznesowych. Z rozwiązania korzysta obecnie 3,7 tys. użytkowników zarządzających blisko 300 tysiącami kart SIM. W najbliższej perspektywie przewidujemy wdrożenie u ok. 40 tys. nowych użytkowników. Uzyskaliśmy ok. 25% wzrost efektywności obsługi posprzedażowej, a osiągnięcie to zawdzięczamy wysokiej ocenie portalu w badaniach satysfakcji (80% klientów ocenia go jako przydatny i bardzo przydatny) oraz praktycznemu wykorzystaniu aplikacji przez klientów, co pokazują wyniki sprzedaży dokonanej za pośrednictwem aplikacji. Na koniec 4 kwartału 2005 r. poprzez Asystenta klienci kluczowi zrealizowali drogą elektroniczną 73% zamówień nowych aktywacji i wymian aparatów. Nowa wersja Asystenta została rozbudowana o szereg nowych funkcji postulowanych przez użytkowników aplikacji, m.in.: odwzorowanie hierarchicznej struktury przedsiębiorstwa, grupowanie i zarządzanie flotą telefoniczną, korporacyjną książkę telefoniczną, zaawansowaną bramkę SMS. Klienci mają też możliwość pozyskania z systemu danych o rachunkach i billingach” – mówi Grzegorz Salachna, Kierownik Działu Obsługi Klientów Kluczowych w Polkomtel S.A.
„Przy budowie aplikacji wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań IT dla sektora telekomunikacyjnego. Bazowaliśmy zarówno na naszych kompetencjach w tworzeniu dedykowanych systemów transakcyjnych, z których korzysta już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników
w Polsce, jak i doświadczeniu w zakresie integracji systemów. Asystent jest aplikacją zbudowaną na platformie J2EE. W projekcie wykorzystano serwer aplikacyjny Websphere i bazę danych Oracle. Przy użyciu nowoczesnych metod MQSeries i Webservices, aplikacja współpracuje z kilkunastoma systemami wewnętrznymi Polkomtela: m.in. systemem bilingowym, ERP i hurtownią danych” – dodaje Marcin Zagdański, Z-ca Dyrektora Produkcji Matrix.pl SA.