Plus GSM zwiększy swoją dynamikę działań na rynku

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 81

Według informacji Pulsu Biznesu, Polkomtel opracowuje nową strategią marketingową. "Jest wstępny zarys nowej polityki marketingowej. Chcemy mocno wejść w jeden z segmentów rynku. Jaki? Nie powiem" - ujawnia informator Pulsu.

Według informacji GSMonline.pl przedstawiciele Plusa w zeszłym roku zapowiadali, że najciekawszym (ale też najtrudniejszym) obecnie rynkiem, który w Polsce jest trochę zaniedbany, jest ogromna masa małych przedsiębiorstw i to dla niego Plus opracuje specjalną, unikalną na rynku ofertę.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku Plus prawdopodobnie stracił pozycję drugiego operatora na rynku telefonii komórkowej w Polsce. Więcej klientów ma już Idea. Obecnie z jej usług korzysta około 4,5 mln abonentów, z Plusa - około kilkadziesiąt tysięcy mniej.

"Spadek Plusa na trzecie miejsce ma wymiar nie tylko marketingowy. Świadczy bowiem o tym, że firma ma mocnych konkurentów, którzy po zagospodarowaniu rynku - w czym Plus praktycznie nie uczestniczy - zaczną podbierać mu klientów. A to dla spółki jest niebezpieczne" - mówi Radosław Solan, analityk BDM PKO BP.

Według informacji Pulsu, utrata rynku zaniepokoiła udziałowców firmy, którzy domagają się zmian w jej strategii.

"Biznesowo liczy się przede wszystkim jakość klientów, a ta w Plusie jest zdecydowanie lepsza niż w Idei" - podkreśla Anna Hess, analityk CDM Pekao. Na jakość, a nie ilość klientów, uwagę zaczyna jednak zwracać także Idea.

"Spółka musi przede wszystkim zadbać o segment klientów biznesowych, który jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny finansowo dla operatora niż indywidualni użytkownicy. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że Idea zaczyna podgryzać Plusa i przejmować część jego klientów" - mówi jeden z analityków.

Opinie:

Opinie archiwalne (81):

Komentuj

Komentarze / 81

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2003-01-11 02:24
    niech zgadnę - Plus "wymyśli" jednosekundowe naliczanie...
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2003-01-11 02:44
    Brak mi slow na tych naszych operotorow, rozwijamy sie jak rak w organizmie i skutek bedzie podobny -jedna wielka choroba oraz smierc, smierc rynku gsm w polsce. Polascy operatorzy nadal przyjmuja strategie- wyciagnij od klienta ile mozesz oraz zwab klienta denna promocja przedluzana co chwile tyle, ze ze zmieniona nazwa...Moim skromym zdaniem pewna instytucja rzadowa powinna sie zainteresowac tym co poczyniaja nasze opy, ale nie ma chu** na Mariolke skoro z TPsa nie moga sobie poradzic a z 3 opami z takimi plecami kapitalowymi dadza rade ???? nie sadze...
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2003-01-11 02:49
    ***christopher, oplaca ci sie na GPRS'sie siedziec???, przeciez stawki u opow za pakietowa transmisje sa kary godne !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    kevcio pisze: 2003-01-11 03:07
    Mam nadzieje ze bedzie to wlasnie jedno-sekundowe naliczanie tyle ze nie za karygodna oplata 18zly a za np symboliczna zlotoweczke, plus ruls!
    0
  • Users Avatars Mini
    .wally. pisze: 2003-01-11 03:12
    to prawda... plus traci. wielu moich znajomych przesiadlo sie na idee. wszyscy leca do ideii bo tanie telefony i korzystne abonamenty. era z idea ostro walcza. co chwila jakies nowe taryfy, pakiety itp itp. plus jak wprowadzil 2 lata temu nowe taryfy tak trzyma sie ich mocno ze ledwo sie obejrzal za siebie a tam juz nikogo nie ma - idea na przodzie. sam mam plusa a jestem w nim dlatego ze bylem z nim od samego poczatku (pierwszy prepaid) i jeszcze sie nie zawiodlem. swoimi uslugami a przede wszystkim ich dostepnoscia i jakoscia jest daleko w przodzie przed era czy idea, a teraz lada dzien konczy mi sie umowa i z 5plusa biore n7650 za 18tys pkt. i kolejene 2 lata z plusem. mam nadzieje ze plus wyjdzie jeszcze na prowadzenie. moze sie w konu obudzi, wprowadzi nowe taryfy, sekundowe - darmowe - naliczanie, tansze smsy... byloby cos :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2003-01-11 03:51
    rulez*** ja za to na szczęście nie płacę
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2003-01-11 04:06
    ***christopher, ty to masz dobrze !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2003-01-11 04:13
    Ja czasami siedze na gprs'ie w plusie ale tylko gdy musze, bo normalnie to bym poszedl z torbami :) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2003-01-11 09:33
    Praktycznie mówiąc po takich zapowiedziach ten rok może być ciekawy na rynku GSM,mam jedynie obawy,że większość strategi firm faktycznie oprze się o rynek biznesu.A wtedy indywidualny klient będzie mogł tylko zazdrośnie spoglądać co oferują opy temu segmentowi.Ostatnie reklamy Plusa chyba dobitnie świadczą,że Plus już rozpocząl agresyfniejszą politykę w segmencie rynku biznesowego.
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2003-01-11 10:02
    Zwiekszyl,zwiekszyl i to widac bardzo wyraznie,po wczorajszych NEWSach o Plusie na GOLU.
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu100 pisze: 2003-01-11 10:18
    JAK NIE BĘDZIE KAPITAŁU MINUT TO W PLUSA NIE WCHODZĘ!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-11 10:25
    hm akurat to mało znaczące dla wiekszosci z nas co bedzie plus robił na rynku biznesowym...zato zlowieszcze wydaja mi sie coraz czestsze stwierdzenia o tym jak mało ważni sa klienci indywidualni...
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu100 pisze: 2003-01-11 10:29
    WITAM!!! NOWOROCZNIE MAM OCHOTĘ NA PODSUMOWANIE WSZYSTKICH 3 OPERATORÓW: (ALFABETYCZNIE) PORÓWNANIA DOKONAŁEM NA PODSTAWIE ABONENTÓW WSZYSTKICH SIECI......
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu100 pisze: 2003-01-11 10:30
    ERA GSM-FIRMA, KTÓREJ NIE JESTEMW STANIE ZAUFAĆ, TOTALNIE OLEWA ABONENTÓW I OSOBY KONTAKTUJĄ CE SIĘ Z BOA!!! CHYBA NAJLEPIEJ WIDOCZNA, TROSZKĘ W REKLAMACH W PRASIE, TROSZKĘ W TELEWIZJI, NAWET W RADIU, REKLAMY OCENIAM NA 4. DUŻA LICZBA ABONENTÓW POZYSKANA DZIĘKI TEMU, ŻE PIERWSZA POJAWIŁA SIĘ NA RYNKU, A LUDZIE SIĘ PRZYZWYCZAJAJĄ I PRZEDŁUŻAJĄ CZASEM BEZMYŚLNIE UMOWY!!! LEPIEJ PRZYKŁADA SIĘ DO OFERTY PRE-PAID-------TAK-TAK TELEFONY RACZEJ TANIE, ZA TO ROZMOWY I SMSY TROSZKĘ DROGIE, TAK SAMO MYŚLE O ABONAMENCIE, ZA DROGI NA POLSKIE REALIA.(NIE WYBIERAM Z POWODU KOMPLETNEJ DZIURY SYGNAŁU W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI)__-OGÓLNA OCENA 3-.
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu100 pisze: 2003-01-11 10:31
    IDEA CENTERTEL-FIRMA, Z KTÓREJ USŁUG KORZYSTAM, POSTARAM SIE OCENIĆ OBIEKTYWNIE!!! JESZCZE SIĘ NIE ZDAŻYŁO, ABY BOK NIE ODPOWIEDZIAŁ NA MOJE PYTANIA!!!REKLAM MAŁO, ALE JAK SĄ, TO \"RODZINNE\" I \"PRZYJAZNE\" OCENA-4. LICZBA ABO CIĄGLE ROŚNIE, NAJMNIEJSZY ODSETEK ODDAWANYCH TELEFONÓW DO MAGAZYNÓW!!!POP- CZĘSTO BRAK MOZLIWOŚCI POŁĄCZENIA, TŁUMACZĄ SIĘ REORGANIZACJĄ SIECI TELEFONY TANIE, LECZ BRAK CIEKAWYCH PROMOCJI, ROZMOWY I SMSY RACZEJ TANIE(JAK NA KRAJ, KTÓRY ZWIEMY POLSKĄ), ABONAMENTY ZRÓŻNICOWANE(NA + INTER OPTIMA I KAPITAŁ MINUT!!) ZASIĘG DOSTATECZNY!!!___OGÓLNA OCENA 5
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu100 pisze: 2003-01-11 10:32
    PLUS GSM-FIRMA DOBRA, BOK ODPOWIADA DOKŁADNIE I SZCZEGÓŁOWO! REKLAM DUŻO, REKLAMY SIECI + SĄ PO PROSTU SUPER!!! OCENA 6+. LICZBA ABO.ROŚNIE, ALBO SPADA, TUTAJ TRUDNO JEST OKREŚLIĆ.TROSZKĘ"ZWROTÓW" SIMPLUS-NAJLEPSZA W POLSCE OFERTA PRE-PAID. TELEFONY DROGIE, TAK SAMO, JAK ABONAMENT I ROZMOWY- SIEĆ RACZEJ DLA BOGATYCH :( A W POLSCE JEST ICH CORAZ MNIEJ!! PROMOCJE OSTATNIO "WYCZESANE" I "ODGRZEWANE". BRAKUJE KAPITAŁU MINUT!!! NAJWIĘKSZA LICZBA USTAWIANYCH NOWYCH NADAJNIKÓW!!! ZAGIĘG BARDZO DOBRY ___OCENA OGÓLNA 5-
    0
  • Users Avatars Mini
    krychu100 pisze: 2003-01-11 10:32
    OPISYWAŁ KRZYSZTOF KOCZOROWSKI- TEL.(PRYWATNY) 0504822154 STAN NA DZIEŃ 10 STYCZEŃ 2003, OPISYWANO NA PODSTAWIE REALIÓW(ZASIĘG) PANUJĄCYCH W SIEDLCU POW. WOLSZTYN WOJ. WIELKOPOLSKIE
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-11 10:41
    Pawcio, a ja się cieszę, że (mimo, iż to tylko wg niepewnych informacji GSMonline.pl) Plus "opracuje specjalną, unikalną na rynku ofertę" dla SME :-) Zaliczam się do tej grupy (a nawet do podgrupy tych mniejszych SE), w każdym razie, jeśli będzie lepiej - mnie to tylko cieszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2003-01-11 11:14
    .wally. - a przypomnij sobie ile czekania bylo na nowe taryfy w Erze. dokladnie dwa lata. ************ krychu100 - wow! co za opracowanie! ********* Niezaleznie od tego co Plus wymysli w najblizszym czasie to po wygasnieciu umowy (6 czerwiec) zjezdzam z niego bo szkoda kasy. Postaram sie tez wtedy wyplatac (jak najtaniej) z Ery. Najprawdopodobniej wtedy w ogole przestane korzystac z telefonii komorkowej. I udzielac sie na forach takie jak to, co mam nadzieje ucieszy pare osob ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-01-11 11:32
    krzychu100 - brawo ! Dogłebna analiza i mi sie podoba :-) ... w przeciwienstwie do róznych matołów co napisza cyt "A ze plus jest debilny, to juz inna sprawa...". Ale o czym gadać z downami? To juz lepiej z ludzmi co coś soba reprezentują, nieprawdaż ? :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2003-01-11 12:40
    To teraz ja: ERA GSM - bardzo dobry zasięg, systematycznie poprawiająca się oferta usług dodanych (kiedys zdecydowanie za konkurencją, ostatnio nawet wychodzi z pewnymi rzeczami przed orkiestrę), obsługa klienta rzeczowa, ale trzeba niestety długo czekać (zwykle około 5-10 minut). Ceny telefonów całkiem dobre, troszkę wiadź olewactwo starych klientów. Tak-tak całkiem dobry (oferta, telefony). Ocena ogólna: 5-
    0
  • Users Avatars Mini
    shafa pisze: 2003-01-11 12:40
    do doglebnej analizy to nie wystarcza 4 linijki. ale jest ok. powierzchowna analiza. ja naleze do tych podgryzionych plusowi przez idee :) i narazie nie zaluje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2003-01-11 12:40
    PLUS GSM - zasięg znośny (aczkolewiek szybko się powiększa), dobra jakość świadczonych usług, zła polityka marketingowa - ostatnio traci sporo klientów, także tzw. \"złotych klientów\". Ceny zdecydowanie najwyższe, najgorsza obsługa klienta - wide salon firmowy w Łodzi. Połączenie z BOKiem czasem wręcz niemożliwe, oczekiwanie poniżej 10 minut to raczej cud. Ogólna ocena: 4 IDEA - całkiem sensowny zasięg (zważywszy, że zaczęli budować 900 mHz prawie 3 lata później niż konkurencja), jakośc usług sama w sobie niezła, niestety częste awarie, zwłaszcza w POPie. Oferta atrakcujna finansowo. Obsługa klienta w miarę sensowna i duża zaleta - ekspresowa (nigdy nie czekałem dłuęj niż 1 minutę!). Ogólnie 5-. Na koniec dodam, że korzystam jeszcze ze wszystkich trzech sieci, wszędzie ABO i to od dość długiego czasu (era-aktywacja wczesna wiosna 1997).
    0
  • Users Avatars Mini
    neo[]ipek pisze: 2003-01-11 13:13
    ***gogo polaczenie z BOKIEM TRWA OKOLO 5 SEKUND - WIEM BO BARDZO CZESTO DZWONIE :p
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2003-01-11 13:24
    w samą porę sie obudzili !!! mam nadzieje że Era nie zaśpi...
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2003-01-11 13:27
    Wszystkich wielbiciela Plus zapraszam do Warszawy do salonu na Aleje Jerozolimskie. Wczoraj wymiana aparatu na nowy zajęła mi tylko 4 godzinki (3 godziny stania w kolejce, pół godziny walki z jakimś pajacem, który wymyślił brak upoważnienia i pół na podpisanie umowy). Dodatkowo Plus uzależnia ceny aparatu w PWA nie od wysokości rachunku, ale od posiadanej taryfy. Trochę to dziwne, bo jeśli mam Sysytem Plus i dzwonię w ramach firmy, to wystarczy mi Lider 15 za 35 złotych. Mając średni rachunek na kartę 360 złotych przy 11 aktywacjach w firmie 6310i dostałem za 349 netto (trochę śmieszne, bo w Idei miałbym za złotówkę). Przy okazji pozdrawiam Szanownych Panów Ochroniarzy, którzy jakiemuś staruszkowi dosłowni wydarli krzesło na którym siedział (żeby stać 3 godziny w kolejce, trzeba mieć trochę zdrowia,a ten Pan miał chyba z 80 lat).
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2003-01-11 13:44
    niektorzy choc bardzo chca byc obiektywni to im nie wychodzi. Wystarczy, ze moj brat mial popa przez 2 miesiace:( srednio 2- 3 rzy w misiacu z nie wiadomych przyczyn wysylanie smsow i rozmowy zostaly zablokowane(takze przychodzace) a komunikat "Wysłanie wiadomości nieudane" pojawiało się kilka razy w tygodniu. Ja takich problemow nie mialem ani w erze ani plusie.Narazie mnie to bardzo zniecheca
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2003-01-11 14:05
    neo[]ipek: po pierwsze: o jakiej sieci mówisz, po drugie: jak wspomniałem w poprzednim komentarzu, posiadam aktywki wszystkich trzech opów i korzystam z niech systematycznie, a do boków dzwonię dość często. I zawsze jest podobnie: Idea - do 1 minuty, ERA od 5 do 10 minut, PLUS - no comment...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-11 14:15
    DJ, cena telefonu w PWA jest uzależnona albo od wysokości rachunku (dla wszystkich) lub od taryfy (z tej opcji może skorzystać tylko "biznes"). Nic nie stało na przeszkodzie, żebyś się uparł na cenę nie taryfę ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-01-11 17:54
    To chyba oznacza przebudzenie Plusa z tego marazmu jaki opanowal ta siec w ostatnim czasie-przynajmniej w moim odczuciu! Co do tych wnikliwych ocen co poniektorych userow,to troche plyciutkie, ale miejsca chyba i na wiecej nie ma. Ja Erze bym 4,5 dal, Plusowi 4, Idei rowniez 4,5.
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-01-11 17:54
    I Idea i Era nadal pracuja nad swym zasiegiem, najintensywniej idea,ale i najwiecej ma do zrobienia. Plus ma zasieg jesli chodzi o Dolny slask-porownywalny z Era, a czasami i lepszy, slabosc Plusa zasiegu pojawia sie w budynkach i to nawet w centrum wroclawia sa czasmi klopoty- w knajpach polozonych w piwnicach-np. piwnica Swidnicka-Plusa szukac na prozno, Era jest, Idea jest i znika. Plus dostal najnizsza note za swoje wygorowane oplaty za rozmowy! I do tego nadal sie bede czepial!Dodam ze aktywacje mam w Erze i Plusie i to kilka lat z przesiadkami-raz Era raz Plus a w Idei Popa mialem, ale dalem sobie spokoj bo zawodny byl. Tak wiec te sieci (Era i PLUS) moge obiektywnie mniej wiecej ocenic, Idea tylko na podstawie zawodnego popa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rychu pisze: 2003-01-11 18:37
    Miałem 5 numerów w Plusie. Pozostał mi już tylko 1. Najpierw przenosiłem się na Erę a od roku na Ideę. Dlaczego? Bo po okresie lojalki Plus nie potrafił mi zaproponować nic co by mnie skusiło do pozostania. Aparat na wymianę w takiej samej cenie jakbym chciał kupić nowy numer (nie mówiąc już o promocjach związanych z zakupem nowego numeru) - bo niby za małe rachunki miałem, ale że 5 numerów to nie ważne. A ten sam aparat,który proponowali mi za 699 w Idei był za 299. To jak oni mieli mnie za "zero" to ja mam ich w ... (serdecznym poważaniu). Jeszcze kilka miechów i żegnaj Plusie. Kumpel z Niemiec to mówił mi,że po okresie lojalki jego sięć aby tylko pozostał u nich to dała mu gratis N6310i i jeszcze 100 Euro do ręki. Ale u nas to jeszcze OPY zbyt pazerne.
    0
  • Users Avatars Mini
    sumer pisze: 2003-01-11 18:55
    no cóż jeśli Plus tak bardzo wam sie nie podoba to nikt was nie zmusza do korzystania z jego usług :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-01-11 19:27
    a w jakiej skali wy to oceniacie, bo jesli od 0-5 bo nie rozumiem tych lamentów w kierunku naszych opów skoro wiekszośc dostaje 4 lub 5 wiec chyba raczej jestescie zadowoleni z usług, a ciągle krytykujecie...czyba że jest to skala 0-10?????????
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-11 20:39
    Rychu, właśnie - przenieś się do Niemiec... 9876, tu chodzi o to, że korzystając z GSM powinno się dostawać za to wynagrodzenie :-) Jak mówi Rychu - 400 złotych po dwóch latach i telefon wart powiedzmy 1000 złotych za abonament 35 złotych i broń Boże nic ponad ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    krisman pisze: 2003-01-11 20:47
    plus coraz barziej na minusie brak ryczałtu na wap i brak naliczania czyzby porownac siec polomtel sa do przyslowiowego zacofanego w rozwoju chlopca
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-11 20:50
    krisman, a która sieć ma w cenniku ryczałt na wap? jakiego naliczania brakuje?
    0
  • Users Avatars Mini
    mrbohen pisze: 2003-01-11 21:05
    Chyba ekspansja plusa skończyła sie wraz z pojawieniem sie na rynku "nowej" ideii i to chyba dobrze tylko że w warunkach zdrowej konkurencji to taka sytuacja powinna mobilizować PLUSa do działań i to radykalnych. Tymczasem PLUS milczy i nie wiem czy to cisza przed burzą czy może firma pogodziła sie ze swoja pozycja na rynku i obecnie nie zamierza walczyć!!!Jest coś niezrozumiałego w polityce PLUSa bo oto firma która jest zdobywca tak prestżowych tytułów jak np: "najlepsza polska firma" czy inne... zamiast mobilizować sie do działań to chyba spoczeła na laurach, tylko czemu cierpi na tym abonent szanownej sieci którego nie tykają prawie żadne nowe promocje a oferta abonamentów nie zmienia sie od przeszło 2 lat!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-11 21:08
    mrbohen - nie minęy jeszce 2 lata od wprowadzenia taryf Czasmi, Często, Non Stop... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gresiek pisze: 2003-01-11 21:35
    Idea jest firma, ktora dzieki agresywnemu marketingowi zdobywa klientow, ktorzy po pewnym czasie sami dochodza do wniosku ze wdepneli w gowno. Wezmy chociazby POPa i slynne przpadanie kasy po okresie waznosci, toz to CZYSTE ZLODZIEJSTWO a jednak nikt za bardzo na to nie zwraca uwagi do pierwszego razu... a potem mnostwo jest na liscie dyskusyjnej o gsm rozzalonych uzytkownikow, ktorzy zadaja dziecinne pytania: CZY KOCHANA IDEA ODDA MI KASE JAK UZUPELNIE KONTO? i takich frajerow jest wielu a IDEA takich numerow w swojej ofercia ma wiele, pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-01-11 22:38
    **wlo** jak zwykle walczy o dobre imie plusa! Takich abonentow zycze kazdej sieci! Nie jest takim malkontentem jak tu wiekszosc, tylko wybral siec w ktorej bedzie mu najtaniej (co wyjasnial juz wiele razy) Co pokazuje tylko ze ten nasz zdzierusek tak do konca zly nie jest! ;-) Ale i tak z Era moge wiecej...;-) I chyba na dzien dzisiejszy oferta Ery jest b.atrakcyjna-gdyby jeszcze kapital minut mieli i do tego na lepszych zasadach niz w Idei (bo w idei to wszystko lepiej na reklamach wyglada,niz w rzeczywistosci-np.POP) to byliby niedoprzebicia!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-01-11 23:27
    lousi - a ja to co? Tez trzymam sie plusa jak "tonący brzytwy" i nie zamierzam puszczać - jestem zwolennikiem plusa ze wzgledu na jakosc. A dla kolegi ktory pisze ze do boku dzwonil od 5 minut w górę to powiem jedno - miałeś niefart :-) Z innej beczki - dodzwoncie sie do infolinii neostrady w czasie awarii - ostatnio jak mnie polaczylo ze ZWYKŁYM konsultantem i stwierdzil ze prob. tech. moge zglaszac w dziale tech "wewnetrzny "2" to mu zaproponowałem MERCA S-CLASSE jak mi sie dodzwoni do nich w przeciągu...pół godziny... Widać facet ma juz 2 samochody i 3-ci by mu zbywał, no chyba ze nie lubi mercedesa i woli np. volwo ;p
    0
  • Users Avatars Mini
    .wally. pisze: 2003-01-12 00:13
    kazdy chwali to co ma. ja mam plusa, cala rodzina ma plusa prawie od poczatku jak tylko powstal i dotarl z zasiegiem do mnie (to byly czasy...) i nie zamierzam go zmienic na cos innego tym bardziej ze teraz czekam na kuriera \"stolicy\" jak zawita do mnie do domu z n7650 i z lojalka na kolejne 2 lata
    0
  • Users Avatars Mini
    .wally. pisze: 2003-01-12 00:22
    a wracajac do sprawy boa... pare dni temu mialem nieodebrane polaczenie. numeru nie znalem. bylem ciekaw skad bylo dzwonione, kierunek 016. znajomy z ktorym akurat byle wyciagnal idee i zadzwonil na bok, ja uczynilem to samo z plusem. po wybraniu 2601 i z menu glownego 4 - biuro numerow, po 15 sekundach dowiedzialem sie ze kierunkowy 0-16 to przemysl, woj. podkarpackie. znajomy byl twardy. po 4 min. oczekiwania polaczyl sie z mila pania w boku i uswiadomila go ze ona nie jest upowazniona do udzielania takich informacji i kazala mu zadzwonic na informacje telekomuny!!! smieszne... sprobujcie sami. nie wiem jak jest w przypadku ery.
    0
  • Users Avatars Mini
    F pisze: 2003-01-12 12:11
    wg mnie Plus nie jest złym operatorem, ale niewątpliwie najdroższym. troszkę zaspał na rynku i ktoś za to dostał pewnie po premii, czekamy jakie będą efekty pobudki...
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-01-12 12:47
    Główny problem z plusem to taki ze prowadzi firmę na zasadach rynkowych i cel zarządu jest jasny zarobić pieniadzę. IDEA rzuciła na rynek w cholerę kasy przez ostatni rok bo chciała opanować 33% rynku i podobno się jej to udało pytanie tylko jakim rodzajem klienta. Oprócz tego Plus jest w sytuacji kiedy każdy szarpie jego klientów bo mają najlepszych , najlepsze firmy , najlepszych i najwierniejszych indywidualnych (widać to nawet po reklamach - są na etapie wizerunku , konkurencja jeszcze walczy o produkt).
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-01-12 12:48
    można sobie pozwolić na gdybania: w tym roku Plus najprawdopodobniej poszerzy kampanie utrzymaniowe (widać to już po reklamie z 3łysymi) i zrobi weryfikację swoich baz pod kątem opłacalności biznesu. może się więc okazać ze klienci ktorzy dzwonią po 40 zł miesięcznie wcale mili dla plusa nie będą chyba że z analiz wyjdzie że w cholerę osób do nich dzwoni.
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-01-12 12:53
    1 sekundowo Plus jest przygotowany do wprowadzenia od dawna tylko że dla klientów Plusa wcale nie jest to tak olbrzymi zysk bo już mają taktowanie co 30sekund od poczatku a biznesowi w ramach SP dzwonia co 15sek. Bardziej liczył bym na bezpłatne taktownie co 3-5 sekund od początku rozmowy przy zbliżonych jak teraz taryfach i dla biznesu może co 1-2 sekundy z jakąś opłatą.
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-01-12 12:54
    Poza tym sądząc po informacjach pojawiających się od dłuższego czasu na listach i nerwowym działaniu IDEI z dodawaniem usług do pakietu domowego , można się spodziewać że strefa domowa w Plusie ruszy lada moment. podejrzewam że razem z obniżeniem cen z TPSA. Ceny porównując z cenami w taryfach szacuję na 30-40groszy za minutę do tpsa i plusa. czyli na poziomie 20groszy za pół minuty a to już dla krótkich rozmów bardziej opłacalne niż wstawanie do stacjonarki. Jeszcze jak ktoś ma pracę i dom w jednej strefie domowej albo prowadzi biznes w domu to dobrze zrobiona oferta przez Plusa może trochę przestawić rynek. Są to oczywiście moje gdybania , zobaczymy w ciągu tego roku na ile myślę podobnie jak zarząd plusa ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-12 14:35
    louis, jestem świadomym abonentem, wiem co sieć oferuje śledząc na bieżąco jej poczynania i to wszystko. Powoduje to, że mam optymalną dla mnie taryfę, której naprawdę nie zaoferuje mi inny operator (pomijam chwilowe "okazje" związane z promocjami czy wprowadzaniem nowych cenników, co dla większości ma decydujące znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zmianie operatora - proszę bardzo). Korzystanie "z głową" z możliwości jakie oferuje sieć też powoduje, że mam określone oszczędności. Np. nie lubię wysyłać esemesów pisanych z klawiatury telefonu... ale już w palmtopie się to robi znacznie lepiej, tak więc przygotowuję sobie takie esemesy (oczywiście w postaci e-maila z racji, że większość moich kontaktów mam w Plusie a do reszty klasycznie) i ew. e-maile, które mam zamiar wysłać, łączę się z Internetem i wio... prawie darmo (a o to chyba chodzi?), trzeba tylko myśleć :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-01-12 13:09
    Na ryczałt w WAPIE też bym raczej nie liczył sądząc po tym jak goście w internecie wydymali Ere i Idee przepuszczając przez bramkę Wap ruch www i chyba cały tcp/ip i teraz surfują za 10zł. To jest dla PLUSA dobra sytuacja bo tacy goście dodatkowo zwiększają zajętość w GPRS-ie konkurencji i prawdziwe biznesy telemetryczne firmy niezależnie od tego gdzie mają telefony starają się i będą się starać robić w PLUSIE.
    0
  • Users Avatars Mini
    martinez pisze: 2003-01-12 13:12
    Przykładem technologicznej dominacji Plusa nie są jakieś tam taryfy i rozdawnictwo telefonów a właśnie stabilny GPRS (w taryfach biznesowych cenowo najatrakcyjniejszy) prywatne APN-y (patrz. WOŚP -i słuch u noworodków) . HSCSD (nadal przydatny dla np. lącz backupowych) i teraz coraz mocniej reklamowana telefonia stacjonarna a właściwie jej integracja z telefonią komórkową (wspólna numeracja skrócona, specjalne stawki wewnątrz oddziałów firmy, łączona skrzynka głosowa , bezpłatne przekierowania między stacjonarką a komórka , internet na tym samym łączu i parę innych funkcji o których konkurencja może pomażyć) No i oczywiście ludzie , jak się zadzwoni do nich to widać ze goście wiedzą o czym mowią , robiłem interesy z wszystkimi OP-ami i u pozostałych ma się wrażenie że ludzie wczoraj ziemniaki sprzedawali a jutro przerzucą sie na marchewkę. (cholera a się rozpisałem to to słoneczko przy niedzieli tak przygrzało ;-) )
    0
  • Users Avatars Mini
    tho pisze: 2003-01-12 13:40
    Rzeczywiscie, to co dzieje sie w Warszawie w salonie Polkomtela jest ponizajace - tlok,atmosfera nerwowosci.Samo to zniecheca do tej sieci.Zdecydowanie najgorsze jest telefoniczne biuro obslugi abonanta sposrod innych operatorow.Program wymiany aparatow funkcjonuje tez slabo-w stylu dajemy Ci i bierz,albo spadaj.Do tego abonament,stawki minutowe (nawet do 2,80 zl za minute w Czasami 10) i brak darmowej identyfikacji rozmowcy w tanszych taryfach sprawiajam,ze Polkomtel jest najgorsza oferta na tynku GSM.Sytuacje ratuja taryfy Lider,ktore dostepne sa dla wiekszych abonentow i tanie romowy nocne (30gr)
    0
  • Users Avatars Mini
    lookanio pisze: 2003-01-12 13:58
    jesli chodzi o plusa to moja mama miala 3 lata tel w plusie,od 98 do stycznia 01 i zamienila na idee(NIO90).z tego co wiem to raczej juz by go nie oddala:-) moj brat mial sim+ 3 miechy i tez sie go szybko pozbyl jak zobaczyl stawke za polaczenie do innych sieci w szczycie:-) ale rzeczywiscie, prawda jest ze + to raczej sprawa przeznaczona dla ludzi nadzianych, placacych po 200-300 pln miesiecznie.co do ubslugi w + to kiedys w salonie na krak przedm w lublinie rzucili 6210 za 49 pln(rok temu).stalem w kolejce z babcia(znizka:-)) i babcia chciala usiasc na krzeselku, baba ja wygonila i powiedziala ze ona tu dane przetwarza...dajcie spokoj...moze jakbym wszedl w armanim z 6310 to bym sie obslugi nalezytej doczekal:-)tak wiec DJ masz racje...:-((
    0
  • Users Avatars Mini
    lookanio pisze: 2003-01-12 13:52
    inie wiem dlaczego ale mojego poprzedniego wpisu nie widac:-((a szkoda bo sie niezle rozpisalem:P idea ostatnoi uderza glownie w studentow ,zreszta naprawde swietna promocja bo 2X minut przez 10 miechow to jest COS!sam w idei mam telefon od 3 lat i rachunki ok 80pln, i mysle ze pot tym wzgledem jestem podobny do reszty klientow...:-))w xiazke telefonicznej mojego fonu mam 60 num komorkowych-3 z ery, 6 z plusa i 51 z idei...widac po tym ze wiekszosc 20latkow mam jednak idee, bo jest to siec najtansza dla nas:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lookanio pisze: 2003-01-12 14:04
    ejj zly sie robie bo mi juz 2 wpis zjadlo:-(( p.s.czy tylk ja mam dziisaj problemy z wapem w idei??nie przez gprs ,normalnie sie lacze i sie fon wiesza:-((life is brutal:-(
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-12 14:41
    BTW, mój numer, jako, że jest to jednocześnie numer "firmowy" (fakt, nie "złoty") ma dla mnie większą wartość niż płacenie 25 czy 50 złotych więcej (w porówaniu właśnie z chwilową ofertą promocyjną konkurencji) przez dwa czy pięć miesięcy. Zapewnia mi stały kontakt z klientami, którzy nie muszą już nawet do "kapownika" zaglądać, żeby się ze mną skontaktować... itd., itp. Dziwię się ludziom, którzy wypisują, że przy rachunkach 200 czy 300 złotych nie mogą się doprosić dobrego telefonu od sieci... Albo najnormalniej kłamią, albo nie są abonentami. Tak trudno wypełnić zgłoszenie do programu lojalnościowego? A może to za trudne dla niektórych? Moja żona przez dwa lata posiadając taryfę Echo (tak, tak, jeszcze z tych starych), nie wydzwaniając ponad limit "darmowych" minut, nie zbierając dodatkowych punktów promocyjnych do programu, uzbierała coś około 12 tysięcy punktów...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-12 14:48
    Co to oznacza? To oznacza Nokię 8310 za darmo z "lojalką" na dwa lata. Ile taki telefon kosztuje w PWA za pieniądze? Od 749 do 1 zł w zależności od rachunków (ta złotówka to przy fakturach powyżej 700 złotych). Rachunek jest prosty... Ja już trzykrotnie korzystałem z PWA - zawsze były to minimalne kwoty lub telefony za punkty - raz w roku mam taką zmianę :-) Ale cóż, są tacy, którym wydaje się, że rok to za długi okres, no bo jak można "wyskoczyć" w towarzystwie z modelem sprzed roku? Jeszcze by go towarzystwo wyśmiało ;-))) Śmieszą mnie tacy ludzie, podobie jak ludzie oblepiający światła w samochodach jakimiś "oczkami" czy czymś podobnym, albo kupujący tandetne ale kolorowe i w ich mniemaniu modne wymienne obudowy na telefon (ścierające się po tygodniu = 2 dychy w błoto), jakby nie było porządnych oryginalnych (droższych, fakt) obudów.
    0
  • Users Avatars Mini
    .wally. pisze: 2003-01-12 15:18
    wlo: racja. jesli chodzi o plusa to ma chyba najlepszy program lojalnosciowy. sam korzystam z 5plusa i teraz czekam na n7650 z umowa :-) za 18tys pkt. moja mama co miesiac do nich dzwoni i bierze sobie pakiet 20 albo 30min w zaleznosci od potrzeb...
    0
  • Users Avatars Mini
    SSi pisze: 2003-01-12 15:20
    Strefa domowa jest w plusie ale tylko dla klientow biznesowych posiadajacych miliardy aktywnych kart Sim - za to koszty: 16 gr za min. or SLT
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-01-12 16:04
    jakby plus swoja oferte mial tak dobra jak swoj program lojalnosciowy to by mial z 8 mln abonentow!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-01-12 16:06
    aha ciekawe **wlo**czy zmienisz siec jak juz bedzie mozliwe zabieranie ze soba numeru do konkurencji... bo wtedy i ci lojalnie zaczna sie zastanawiac czy warto przeplacac...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-12 16:20
    louis, dlaczego Ty ciągle o tym przepłacaniu? Jak pisałem, moja siostra zmieniła operatora (była w Idei), przeszła na podobny plan (miała 60 min. teraz ma 50 mni.ut w Non Stop za parę groszy mniej) i co ciekawe może więcej rozmów wykonać, co potwierdził juz pierwszy billing... Co do niższych taryf Ery - nie zauważyłeś, że Era dopiero co zmieniła taryfy? Ciekawe co napiszesz po wprowadzeniu nowych taryf Plusa (no nie daj Boże żeby były korzystniejsze bo jeszcze się to przeciw niemu w komentarzach obrócić). Ciewkawe jest, że wszyscy patrzą na taryfy czasami, których w żaden sposób nie można porównywać z płaskimi taryfami Idei czy Ery. Dlaczego nikt nie patrzy na taryfy Non Stop? Wbrew mniemaniu większości nie są one dla "biznesu", a dzięki taktowaniu są bardziej opłacalne od minutowych Idei czy Ery...
    0
  • Users Avatars Mini
    murzyn pisze: 2003-01-12 17:34
    Spółka musi przede wszystkim zadbać o segment klientów biznesowych, który jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny finansowo dla operatora niż indywidualni użytkownicy - oto strategia polskich Opow GSM. Liczy sie tylko biznes. Pewnie niedlugo zostana tam tylko przedstawiciele tego klanu!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-12 17:41
    Co do przenoszenia numerów... Czy nie za daleko w przyszłość spoglądasz? Coś mi się zdaję, że tak. W ilu krajach są takie przepisy? W Niemczech są? We Francji są?
    0
  • Users Avatars Mini
    lookanio pisze: 2003-01-12 18:37
    w anglii sa...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-12 22:48
    i gdzie jeszcze? off topic... lookanio, chiny? gdzie Ty właściwie mieszkasz?
    0
  • Users Avatars Mini
    mt_PRINCE pisze: 2003-01-12 23:06
    Telefonia komórkowa jest jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin - można to łatwo zaobserwować po ilości nowych umów z operatorami komórkowymi. Każda z firm dąży do dominacji nad innymi to normalne. Każdy stara się dotrzeć do "grup" odbiorców którzy nie są dostatecznie dobrze obsługiwani. Niech walczą zdrowa konkurencja dobrze wplywa na spadek cen i zróżnicowanie usług.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2003-01-12 23:22
    Plus ostanimi czasyma bardziej anemiczny niz dynamiczny, takze maly kop w du*e mu nie zaszkodzi. BTW - czas na historyjke!!!. Kilka miesiecy temu kiedy pierwszy raz zajrzalem na GOL'a utkwila mi w glowie jedna rzecz- przy czytaniu roznych newsow natrafilem na las postow typu "Qba - gdzie jestes?", "Qba wracaj" no i oczywiscie dla rownowagi "Dobrze ze poszedl kretyn w piz*uu". Dzis sam bedac dziadkiem:) ponawiam odezwe: stary, gdzie jestes? Jak widac historia lubi sie powtarzac...
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2003-01-13 10:26
    Ale dyskusja - tak mało szczegółów (news przeczytałem), a tu taaakie elaboraty ;-) "biorę" tego news'a i dyskusję na FDD i domu sobie przeczytam ;-) Cd. meritum: podejrzewam, że taryfy Lider były pierwszym krokiem ... długi "kapitał minut", tanio "wewnątrz" ... może Home Zone (zapowiadane w + swego czasu), to jest to co mały biznes potrzebuje ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2003-01-13 11:36
    Ja osobiście wszystkim polecam IDEĘ. Namówiłem już brata (miał ERĘ), swoją dziewczynę(miała PLUSA) jej brata(miał PLUSA), mojego tatę (miał ERĘ)do przejścia na IDEĘ. Spory sukces conie? IDEA ostatnich 3 miesącach wprowadziła tyle co PLUS przez 3lata nie był w stanie wprowadzić. Najtańsze usługi oraz telefony - Nic dodać nic ująć. Pozdrawiam wszystkich IDEOWCÓW!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    ideowiec pisze: 2003-01-13 13:53
    Niech Plus cos wymysli to inni tez obniza ceny, albo wprowadza inne udogodnienia np. oplata promocyjna za 1 sekundowe naliczanie 1 PLN a nie 15 PLN, Pozdrawiam wszystkich ideowcow a GAGA w szczegolnosci za zaslugi dla sieci (ja tez kilku znajomych przekrecilem na Idee)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-13 14:30
    A co takiego szczególnego ma ta Idea dla przeciętnego użytkownika, czego nie ma Plus? I nie mówcie, że ceny ma niższe, bo to bardzo subiektywna sparawa - Idea ma wyłącznie płaskie taryfy, Plus ma trzy plany taryfowe. I jeśli już porównujecie to porównujcie taryfy to prównujcie je do Non Stop Plusa... Pytam bo nie jestem abonentem Idei, a wśród znajomych też nie mam kogo się zapytać bo niewielu ma telefony w Idei, a nawet pośród nich nie ma nikogo kto wiedziałby na tyle dużo o swojej sieci, żeby to mnie satysfakcjonowało :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    fistaszek pisze: 2003-01-13 19:45
    Po pierwsze to Plus ma salon firmowy i sklep firmowy w Warszawie ul.Zgoda 13dla ciekawych:))Po drugie tam z obsługa jest już lepiej,po trzecie zrobili wizjonerów więc może to coś da:))Po trzecie to marazm troszke zmalał w Simplusie,a strefa domowa chym,będzie dobrym rozwiązaniem,a dzwonienie do BOK osiągalne ( w rozsadnym czasie) miedzy 6-10 rano i między 14-17, no i oczywiscie po 22 ale wtedy wiele działów już nie pracuje
    0
  • Users Avatars Mini
    Fabian pisze: 2003-01-13 21:09
    Idea to, Idea tamto - a nawet nie można wejść na stronę. Komunikat poniżej: \"Dziękujemy za korzystanie z serwisu idea.pl Jednocześnie przepraszamy, ale poziom ruchu na serwerach idea.pl i idea.net.pl nie pozwala chwilowo na obsłużenie kolejnych użytkowników. Prosimy spróbować ponownie. idea.pl Idea dla Ciebie\" Jedna wielka kicha....
    0
  • Users Avatars Mini
    Muminek_de pisze: 2003-01-14 01:40
    I tak bede trzymac z PLUSEM. Moze i nie mam kolosalnie wysokich rachunkow, ale wole placic troche wiecej w plusie i wiedziec za co place, niz placic mniej o kilka groszy w IDEI i narzekac, POZDRAWIAM.... GAGA co do telefonow, to klocilbym sie ktory operator ma wiekszy ich wybor, rowniez nawet co do ceny...
    0
  • Users Avatars Mini
    galeo pisze: 2003-01-14 02:26
    Plus się troszkę pozbiera i ruszy do ataku. Tak zresztą działa pozytywna konkurencja. Na to czekaliśmy. Może także wymyślą coś ciekawego dla indywidualnych użytkowników.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2003-01-14 12:38
    A ja się nie zdziwię jak jednosekundowe taktowanie owszem pojawi się w Plusie i to nawet za darmo, ale.... w taryfach Lider!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2003-01-15 00:21
    Pozyjemy zobaczymy- i tak swoimi egzystencjami nic nie zdzialamy w tej sprawie.
    0
  • Users Avatars Mini
    LukaszP pisze: 2003-01-19 19:35
    plus ma dziwną taktykę albo ja czegoś nie czaję...
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-01-19 20:33
    Wszyscy pisza ze super ze ekstra plus .Ze wyniki wskazuja ze Plus zwieksza dynamike.ALe promocje to maja denne wiec nie wiem jakim cudem zwiekszaja dynamike!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: