Według informacji Pulsu Biznesu, Polkomtel opracowuje nową strategią marketingową. "Jest wstępny zarys nowej polityki marketingowej. Chcemy mocno wejść w jeden z segmentów rynku. Jaki? Nie powiem" - ujawnia informator Pulsu.
Według informacji GSMonline.pl przedstawiciele Plusa w zeszłym roku zapowiadali, że najciekawszym (ale też najtrudniejszym) obecnie rynkiem, który w Polsce jest trochę zaniedbany, jest ogromna masa małych przedsiębiorstw i to dla niego Plus opracuje specjalną, unikalną na rynku ofertę.
W ostatnim kwartale ubiegłego roku Plus prawdopodobnie stracił pozycję drugiego operatora na rynku telefonii komórkowej w Polsce. Więcej klientów ma już Idea. Obecnie z jej usług korzysta około 4,5 mln abonentów, z Plusa - około kilkadziesiąt tysięcy mniej.
"Spadek Plusa na trzecie miejsce ma wymiar nie tylko marketingowy. Świadczy bowiem o tym, że firma ma mocnych konkurentów, którzy po zagospodarowaniu rynku - w czym Plus praktycznie nie uczestniczy - zaczną podbierać mu klientów. A to dla spółki jest niebezpieczne" - mówi Radosław Solan, analityk BDM PKO BP.
Według informacji Pulsu, utrata rynku zaniepokoiła udziałowców firmy, którzy domagają się zmian w jej strategii.
"Biznesowo liczy się przede wszystkim jakość klientów, a ta w Plusie jest zdecydowanie lepsza niż w Idei" - podkreśla Anna Hess, analityk CDM Pekao. Na jakość, a nie ilość klientów, uwagę zaczyna jednak zwracać także Idea.
"Spółka musi przede wszystkim zadbać o segment klientów biznesowych, który jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny finansowo dla operatora niż indywidualni użytkownicy. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że Idea zaczyna podgryzać Plusa i przejmować część jego klientów" - mówi jeden z analityków.