Serwis Wirtualnemedia.pl podał wydatki reklamowa polskich firm w 2013 r. w oparciu o dane Kantar Media. Są to dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów. Budżet T-Mobile skurczył się o 23,8 mln zł do 472,4 mln zł (czyli o 4,8 proc.), a Centertelu - o 88,7 mln zł do 450,9 mln zł (aż o 16,4 proc., co jest zdecydowanie największym spadkiem w zestawieniu). W przypadku drugiego operatora można to tłumaczyć większymi nakładami w 2012 roku związanymi z rebrandingiem TP na Orange.
Z drugiej strony wyraźnie wzrosły inwestycje reklamowe Polkomtela i pozostającego poza czołową dziesiątką P4, operatorów sieci Plus i Play. Pierwszy cennikowo wydał w ub.r. 411,1 mln zł, o 36,5 mln zł więcej niż w 2012 roku (9,7 proc. w górę), a drugi - 366,1 mln zł, o 91,2 mln zł więcej (o 32,4 proc. w górę).
wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) |
2013 |
2012 |
T-Mobile Polska |
472 376 870 zł |
496 188 883 zł |
PTK Centertel |
450 881 965 zł |
539 623 893 zł |
Polkomtel |
411 086 604 zł |
374 586 812 zł |