Biznesowi abonenci sieci Plus jako pierwsi i jedyni w Polsce mogą składać podpis za pomocą telefonu komórkowego. Mobilny ePodpis wykorzystuje certyfikat kwalifikowany i pozwala na składanie podpisu elektronicznego pod dokumentami elektronicznymi, transakcjami lub danymi. Usługa oferowana jest klientom instytucjonalnym i firmom.
Mobilny podpis elektroniczny może być wykorzystywany do podpisu różnego typu „oświadczeń woli” i pozwala między innymi na bezpieczne:
wymienianie dokumentów drogą elektroniczną z urzędami - ZUS i Urzędami Skarbowymi oraz innymi instytucjami,
składanie podań administracyjnych drogą elektroniczną,
uwierzytelnianie faktur elektronicznych,
uwierzytelnianie transakcji w systemie bankowości elektronicznej,
wymienianie dokumentów z partnerami biznesowymi drogą elektroniczną.
W przyszłości ePodpis może być również wykorzystywany do oddania głosu w wyborach. Mobilny ePodpis wykorzystuje do uwierzytelnienia kartę SIM i telefon komórkowy. Jest to tańsza i prostsza alternatywa dla dotychczas oferowanych rozwiązań opartych na kartach mikroprocesorowych. Dane do podpisu są prezentowane na ekranie komputera, a podpisywane za pomocą karty SIM telefonu komórkowego. Uwierzytelnienie odbywa się dzięki specjalnemu modułowi zamieszczonemu na karcie SIM.
Uruchomienie usługi przez klientów wiąże się z podpisaniem umowy na dwa lata, dodatkowym abonamentem w wysokości 10 zł netto miesięcznie oraz opłatą aktywacyjną tej samej wysokości. Usługa skierowana jest do nowych i dotychczasowym abonentów sieci w ofercie sieci Plus dla firm. Podczas podpisania umowy pracownik Polkomtela sprawdza tożsamość użytkownika, wydając mu certyfikat kwalifikowany. Od tej pory użytkownik jest „rozpoznawalny” przez wszystkich uczestników systemu (banki, serwisy aukcyjne, systemy płatnicze) bez potrzeby jego powtórnej identyfikacji. Zastosowanie certyfikatu kwalifikowanego w systemie Mobilnego Podpisu Elektronicznego zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa prawnego i technologicznego.
Udostępnienie usługi jest efektem porozumienia operatora sieci Plus ze spółką MobiTrust (grupa One-2-One) – autorem rozwiązania oraz Krajową Izbą Rozliczeniową - urzędem certyfikacji. Telefony znajdujące się obecnie w ofercie Plusa mają możliwości techniczne do obsługi mobilnego ePodpisu.