Plus - mobilny ePodpis oficjalnie

Newsy
Żródło: Plus
Opinie: 7

Biznesowi abonenci sieci Plus jako pierwsi i jedyni w Polsce mogą składać podpis za pomocą telefonu komórkowego. Mobilny ePodpis wykorzystuje certyfikat kwalifikowany i pozwala na składanie podpisu elektronicznego pod dokumentami elektronicznymi, transakcjami lub danymi. Usługa oferowana jest klientom instytucjonalnym i firmom.
Mobilny podpis elektroniczny może być wykorzystywany do podpisu różnego typu „oświadczeń woli” i pozwala między innymi na bezpieczne:

  • wymienianie dokumentów drogą elektroniczną z urzędami - ZUS i Urzędami Skarbowymi oraz innymi instytucjami,

  • składanie podań administracyjnych drogą elektroniczną,

  • uwierzytelnianie faktur elektronicznych,

  • uwierzytelnianie transakcji w systemie bankowości elektronicznej,

  • wymienianie dokumentów z partnerami biznesowymi drogą elektroniczną.


W przyszłości ePodpis może być również wykorzystywany do oddania głosu w wyborach. Mobilny ePodpis wykorzystuje do uwierzytelnienia kartę SIM i telefon komórkowy. Jest to tańsza i prostsza alternatywa dla dotychczas oferowanych rozwiązań opartych na kartach mikroprocesorowych. Dane do podpisu są prezentowane na ekranie komputera, a podpisywane za pomocą karty SIM telefonu komórkowego. Uwierzytelnienie odbywa się dzięki specjalnemu modułowi zamieszczonemu na karcie SIM.

Uruchomienie usługi przez klientów wiąże się z podpisaniem umowy na dwa lata, dodatkowym abonamentem w wysokości 10 zł netto miesięcznie oraz opłatą aktywacyjną tej samej wysokości. Usługa skierowana jest do nowych i dotychczasowym abonentów sieci w ofercie sieci Plus dla firm. Podczas podpisania umowy pracownik Polkomtela sprawdza tożsamość użytkownika, wydając mu certyfikat kwalifikowany. Od tej pory użytkownik jest „rozpoznawalny” przez wszystkich uczestników systemu (banki, serwisy aukcyjne, systemy płatnicze) bez potrzeby jego powtórnej identyfikacji. Zastosowanie certyfikatu kwalifikowanego w systemie Mobilnego Podpisu Elektronicznego zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa prawnego i technologicznego.

Udostępnienie usługi jest efektem porozumienia operatora sieci Plus ze spółką MobiTrust (grupa One-2-One) – autorem rozwiązania oraz Krajową Izbą Rozliczeniową - urzędem certyfikacji. Telefony znajdujące się obecnie w ofercie Plusa mają możliwości techniczne do obsługi mobilnego ePodpisu.

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    puszczan pisze: 2009-01-07 14:41
    Mały krok w kierunku e-wyborów kiedyś tam zrobiony.
    0
  • Users Avatars Mini
    matisoft pisze: 2009-01-07 16:35
    jakie telefony wspieraja e-podpis?
    0
  • Users Avatars Mini
    goral-1 pisze: 2009-01-08 10:58
    Chyba nie ma żadnych ograniczeń sprzętowych dla epodpisu.
    0
  • Users Avatars Mini
    biba pisze: 2009-01-15 00:48
    Mają u mnie piwo. Do Urzędu Skarbowego mam około 7 km, do ZUSu podobnie. E-podpis zwróci mi się bardzo szybko, a biorąc pod uwagę jeszcze stracony czas i użeranie się z urzędniczkami, to w zasadzie już mi się zwrócił...
    0
  • Users Avatars Mini
    alan pisze: 2009-01-15 14:26
    "Mały krok w kierunku e-wyborów kiedyś tam zrobiony". Być może, ale teraz ważniejsze wydaje się zminimalizowanie "odwiedzin" ZUSu i Urzędu Skarbowego do niezbędnego minimum. Prawdą jest, że podpis elektroniczny na rynku już istnieje, ale... No właśnie, trzeba było nabyć czytniki, karty, oprogramowanie. Nie każdy przedsiębiorca się w tym temacie dobrze czuje. Usługa Plusa jest przede wszystkim bardzo prosta i wszystko czego będziemy potrzebować mieści się w jednym telefonie komórkowym.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2009-01-17 20:30
    No i rozwiązanie Plus'a jest na chwilę obecną najtańsze na rynku.Opłata miesięczna za usługę e-podpisu to 10 złotych netto(oczywiście plus abonament,ale ten można wykorzystać bez żadnych problemów na usługi w sieci Plus).Dobre rozwiązanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jola pisze: 2011-01-16 10:04
    Nie dajcie sie nabrac, ja załatwiam to cudo od pażdziernika 2010 i dlaej nie mam. Jedno wielkie oszustwo. W piatek tj 14.01.2011 usłyszałam od pani ze aktywacje sa wstrzymane do odwołania. Nie spodziwałam sie , ze Polkomtel tak potraktuje swoich klientów
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: