Prezes Polkomtelu, Jarosław Bauc, poinformował dziś, że jego firma pozyskała brutto w I kw. 2007 r. około 600 tys. nowych klientów i na koniec 2007 r. liczba klientów może urosnąć do 14 mln. Przychody w br. nie powinny odbiegać od tych z 2006 r., zwiększyć się ma natomiast zysk netto i EBITDA. Na wyniki Plusa duży wpływ może mieć nadal nie ustalona ścieżka obniżek opłat intekonektowych.
Na koniec ubiegłego roku Plus miał 12.008 mln klientów, w tym 4.835 mln abonentów oraz 7.174 mln użytkowników. Pokomtel był liderem pod względem liczby pozyskanych klientów - 2.961 mln przez 12 miesięcy ubiegłego roku (723 tys. abonentów netto oraz 2.238 mln użytkowników prepaida netto).
Polkomtel podał także, że:
pod koniec roku Simplus był najsilniejszą marką na rynku pre-paid – ponad 24% udziału w rynku pre-paid wg kart SIM (Orange Go – ok. 21%, Tak Tak – ok.19,0)
Mix w Plusie był niekwestionowanym liderem w swojej kategorii - 55% udziału w rynku
Plus był wciąż najsilniejszy na rynku klientów kontraktowych – ponad 35% udziału w rynku
iPlus był najpopularniejszą ofertą bezprzewodowego internetu – ponad 180 tys. użytkowników
Zasięg sieci UMTS Polkomtelu obejmował 20% całej populacji, a w bieżącym roku wskaźnik ten ma być zwiększony do 25%. Większość inwestycji (nie mniej niż 1.2 mld)zostanie przeznaczona na rozwój sieci UMTS. Liczba użytkowników iPlusa ma się w tym roku przynajmniej podwoić. Prezes Bauc liczy także na sukces ofert opartych na usługach w sieci stacjonarnej TP:
WLR Plusa - wprowadzenie na rynek na przełomie II i III kw. br.
BSA Plusa - negocjacje umowy trwają
Według prezesa Bauca, wskaźnik "human penetration" telefonii komórkowej w Polsce wyniósł na koniec zeszłego roku 70%.
Wybrane dane finansowe Polkomtel SA za 2006 r.:
w milionach PLN | 2006 vs. 2005 | |
Przychody netto: | 7 359 | + 863 (13%) |
EBIDTA : | 2 478 | + 176 (8%) |
Zysk netto: | 1 122 | + 55 (5%) |
Nakłady inwestycyjne: | 1 207 | + 111 (10%) |