Brytyjska firma analityczna Brand Finance opublikowała raport Telecoms 150 2020. Raporty z tego cyklu podsumowują wartość marek na rynku telekomunikacyjnym.
Najmocniejszą marką na tym rynku jest amerykański Verizon. Wartość tej marki została oceniona na prawie 64 mld dolarów.
Wszystkie europejskie marki obecne w rankingu TOP50 spadły na wartości, ze średnim spadkiem na poziomie 13%.
Marka Telekom (T-Mobile) jest notowana w rankingu na miejscu numer 4. Jej wartość spadła przez rok o prawie 14%.
Orange jest na 10 pozycji z takim samym spadkiem.
Wśród dostawców najbardziej wartościową marką jest Huawei, którego wartość marki nieznacznie urosła w ciągu ostatnich miesięcy.
Marka Ericsson jest warta niecałe 3 mld dolarów (w porównaniu do 65 mld wartości Huawei). Według raportu szwedzka marka jest mniej warta od chińskiego ZTE, Nokii i Cisco.
Polski PLAY jest notowany w rankingu na 109 pozycji (110 rok wcześniej). Plus jest na pozycji 112, a Cyfrowy Polsat na 145.