Plus wprowadził usługę, dzięki której można ubezpieczyć swój samochód samemu bez konieczności spotkania z agentem. Aplikacja uBezpiecz pozwala na wybór najkorzystniejszej polisy komunikacyjnej spośród kilku specjalnie przygotowanych ofert oraz opłacenie jej i zapisanie na swoim smartfonie.
Usługa ozwala na przygotowanie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych, dokonanie zakupu najkorzystniejszej z nich oraz zapisanie wybranej polisy na smartfonie. Aplikacji uBezpiecz została przygotowana we współpracy z BENEFIA Ubezpieczenia – spółką z Grupy VIG.
Cały proces zakupu polisy, to według Plusa, kilka kliknięć. Wystarczy za pomocą aplikacji uBezpiecz zeskanować QR kod znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym (tzw. kod AZTEC). Rolę czytnika kodu spełnia wbudowany w telefonie aparat fotograficzny. Zeskanowane z kodu dane trafiają – po sprawdzeniu w ogólnopolskiej bazie danych UFG - do Centralnego Systemu Obsługi Ubezpieczeń (CSOU) Benefii gdzie odbywa się ich weryfikacja i taryfikowanie ubezpieczenia. Po chwili na ekranie pojawia się kilka skalkulowanych i dedykowanych klientowi wariantów ubezpieczenia. Wystarczy teraz kliknąć na wybraną ofertę a, po wyrażeniu odpowiednich zgód i pobraniu ogólnych warunków ubezpieczenia, bardzo łatwo i szybko oferta zmieni się w polisę. Aplikacja prowadzi klienta przez cały proces zawarcia umowy ubezpieczenia, włącznie z zakupem, co następuje po przekierowaniu do płatności elektronicznych.
Gotową, opłaconą polisę klient otrzymuje na swój adres e-mail, a może też zapisać ją w telefonie. Cała operacja trwa nie dłużej niż 5 min. Aplikacja uBezpiecz będzie preinstalowana na nowych telefonach dostępnych w ofercie sieci Plus. Klienci korzystający już z ofert operatora mogą natomiast ją pobrać ze Sklepu Play. Usługa jest dostępna dla wszystkich użytkowników Plusa, bez względu na rodzaj kontraktu.