Plus zakończył pierwszą fazę modernizacji swojej sieci, dzięki czemu dostęp do superszybkiego internetu w technologii LTE posiada już ponad 50% mieszkańców Polski, a w zasięgu HSPA/HSPA+ znajduje się przeszło 93% populacji naszego kraju.
Rozpoczęta w październiku 2012 roku modernizacja sieci Plus zaowocowała wzrostem zasięgu usług mobilnego internetu LTE z poziomu 35% do 50%, a HSPA/HSPA+ z 87% do 93%. Oznacza to, że z najszybszej mobilnej technologii na świecie może korzystać już blisko 20 mln osób, zaś z usług HSPA/HSPA+ blisko 36 mln mieszkańców naszego kraju.
Zwiększenie zasięgu w technologii LTE powiązane jest z wprowadzeniem w ofercie Plusa specjalnej oferty zachęcającej klientów do jej przetestowania. Ofertę można testować przez 7 dni. Przez pierwsze 30 dni abonament za internet wynosi 0 zł. W przypadku rezygnacji Plus zwróci wszystkie koszty prócz opłaty aktywacyjnej (która wynosi tylko 9 zł). W ramach oferty szczególnie promowany będzie modem LTE Huawei E 3276 (umożliwiający transfer danych do 150 Mb/s) oraz router domowy LTE Huawei B 593 (umożliwiający transfer danych do 100 Mb/s).
Docelowo, do końca 2014 roku, w zasięgu LTE ma się znaleźć 66% mieszkańców Polski, w technologii HSPA/HSPA+ praktycznie cała populacja - aż 99%. Pozwoli to zaoferować najnowocześniejsze usługi operatora na maksymalnie największym obszarze kraju, zarówno w wielkich aglomeracjach miejskich, jak i mniejszych miejscowościach. Za rozbudowę odpowiadają spółki NFI Midas oraz Polkomtel, który udostępnia swoja strukturę dla nowych stacji LTE i HSPA+.
Plus jest jedynym polskim operatorem komórkowym oferującym ultraszybki dostęp do internetu LTE i wraz z Cyfrowym Polsatem znalazł się w gronie pionierów tej nowoczesnej technologii.
Dziś startuje także nowa kampania reklamowa promująca większy zasięg sieci LTE:
Metryczka kampanii:
1. Klient: Polkomtel Sp. z o.o. (LTE)
2. Tytuł kampanii: „Przełom/Zasięg” w Plus Internet
3. Tytuł reklamy: Plus LTE „Zasięg”
4. Czas: 30”
5. Autor scenariusza: Andrzej Błachut, Marcin Mroczek
6. Kompozytor muzyki: Andrew Bojanic, Marc Robillard
7. Tytuł utworu: „Colors”
8. Agencje: Agencje Reklamowe 303 i Pompidou, Agencja interaktywna Digital One
9. Dom mediowy: Media Direction OMD
10. Media: TV, internet, outdoor
11. Start kampanii: 7.02.2013 r.