Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play przedstawił nam oficjalne stanowisko swojej sieci dotyczące trwającego obecnie procesu o wstrzymanie kampanii związanej z hasłem "Z Play do Plusa taniej niż z Plusa do Plusa". Oto jego treść:
Sąd Okręgowy w Warszawie zabezpieczył roszczenia Polkomtel S.A. wobec P4 Sp. z o.o. poprzez zakazanie P4 posługiwania się sloganem "Z Play do Plusa taniej niż z Plusa do Plusa" do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia sporu. Jak wskazuje sama sentencja postanowienia, jest to jedynie tymczasowe uregulowanie spornej kwestii do czasu zakończenia postępowania sądowego.
Wydając postanowienie o zabezpieczeniu, Sąd nie rozstrzygnął ostatecznie sprawy, a jedynie uznał, iż roszczenie wydaje się wiarygodne, na podstawie twierdzeń i materiałów przedstawionych przez wnioskodawcę. Należy podkreślić, iż wydając zabezpieczenie, Sąd oparł się jedynie na wniosku Polkomtel S.A., w którym znalazło się stwierdzenie, że reklama P4 nie zawiera informacji o rodzaju stawek będących przedmiotem porównania. Polkomtel S.A. załączył przy tym do wniosku jako przykład reklamy porównawczej P4 jedynie wydruk ze strony głównej www.playmobile.pl, przedstawiający banner internetowy zawierający kwestionowane porównanie. Był to jedyny element kampanii reklamowej P4, który nie zawierał informacji, że porównanie dotyczy cen minuty połączenia poza abonamentem - ponieważ były one zawarte na stronie internetowej, do której prowadził banner (wydruk tej strony nie został załączony do wniosku Polkomtel S.A.). Warto przy tym podkreślić, że zgodnie z orzecznictwem Sądu Apelacyjnego w Warszawie, banner jest reklamą dwustopniową, którą należy oceniać łącznie ze stroną internetową, do której prowadzi.
Postanowienie o zabezpieczeniu roszczeń jest natychmiastowo wykonalne, nie jest jednak prawomocne - P4 w dniu 12 stycznia 2009 r. złożyło zażalenie na postanowienie do Sądu Apelacyjnego w Warszawie.