Plus wybrał dostawcę sieci UMTS - komunikat firmy Nokia

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 67

W oparciu o aneksy do istniejącej umowy Nokia dostarczy i wdroży swoje rozwiązanie sieci trzeciej generacji we wstępnej fazie instalacji sieci 3G w Polkomtel S.A.. Nokia dostarczy również sprzęt do rozszerzenia infrastruktury istniejącej sieci komórkowej Polkomtel S.A. o technologię EDGE. Dostawy sieci 3G rozpoczną się w maju 2004, natomiast dostawy technologii EDGE już trwają.

W ramach umowy Nokia dostarczy elementy sieci stałej oraz sieć radiową zarówno dla GSM/EDGE jak i WCDMA 3G. Nokia zapewni również wdrożenie, optymalizację sieci radiowej, doradztwo w zakresie sieci 3G oraz wsparcie techniczne i szkolenia w celu utrzymania konkurencyjności rozwiązania. 

"Polska jest gotowa na 3G, a my z naszej strony zapewniamy, że jesteśmy gotowi dostarczyć taką sieć", powiedział p. Thomas Eberle, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych Polkomtel S.A. "Jesteśmy zadowoleni z rozwiązań Nokii dla sieci komórkowych i cieszymy się z możliwości kontynuowania współpracy z Nokią w celu sprostania potrzebom w zakresie rozbudowy pojemności sieci i wdrażania usług. Jesteśmy pewni, że wspólne wdrożenia umożliwią nam zaoferowanie najlepszych usług w technologii EDGE i UMTS zgodnie z przyjętym harmonogramem i w konkurencyjny sposób". 

"Nokia cieszy się, że wieloletnia współpraca z Polkomtelem zostanie rozszerzona o sieć 3G', powiedział p. Wojciech Pytel, Dyrektor Generalny Nokia Networks Poland. "Umowa wzmacnia wieloletnią pozycję Nokii jako silnego partnera technologicznego Polkomtela i wyraźnie dowodzi zaufania, które rozwinęło się pomiędzy naszym spółkami. Jesteśmy zadowoleni z wniesienia naszego wkładu w wprowadzenie technologii 3G do Polski". 

Polkomtel jest klientem Nokii od 1996r.

Opinie:

Opinie archiwalne (67):

Komentuj

Komentarze / 67

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-05-11 14:42
    Dostawca wybrany... zobaczymy jak (i kiedy) bedzie 3G wdrozone.
    0
  • Users Avatars Mini
    pezet pisze: 2004-05-11 14:43
    No to czekamy, ciekawe kto piwrwszy wprowadzi ten UMTS bo wszyscy opy sie jak narazie tylko przechwalaja
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-11 14:51
    zapytam kolege ktory w ericssonie sprzedaje ustrojstwa rozne polkomtelowi czy w ogole probowali powalczyc. wiadomo ze plus z nokia od zawsze i chyba na zawsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-05-11 14:56
    no tak - plus i nokia dwa bratanki (choć ostatnio to era wyskoczyła z cocacolą i nokią...)
    0
  • Users Avatars Mini
    andvhs pisze: 2004-05-11 14:58
    Jak operatorzy wystawią cenę na 3G - to nam się odechce UMTSu .
    0
  • Users Avatars Mini
    nobody pisze: 2004-05-11 15:09
    Skoro do tej pory współpraca była udana to i tym razem wszystko powinno byc tak jak należy.W końcu Nokia to firma z dość długą historią , ale też z licznymi wpadkami :-)). Trzymam kciuki za powodzenie ...
    0
  • Users Avatars Mini
    maq pisze: 2004-05-11 15:10
    ALe to nie wiem, czy to dobrze? Nokia ostatnio coś przez Ideę mocno opłacana była i nie wiem, czy na szkodę polkmotelowi działać nie będzie. A tam, i tak zanim Plus to wprowadzi w swoim zwyczajowo żółwim tempie to miną lata świetlne...
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2004-05-11 15:10
    "Jesteśmy zadowoleni z rozwiązań dostarczanych przez Nokię" szybko zapomnieli o wpadce w simplusie z nowymi nokiami :))
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-11 15:21
    Kaosone: ale jako dostawca infrastruktury nokia jest bez zarzutu i dzieki temu plus moze miec tak wysoka jakosc uslug (od strony technicznej). natamiast mniej wazne jest pytanie kiedya wazniejsze jest ile to bedzie kosztowac:)
    0
  • Users Avatars Mini
    SuperCOW pisze: 2004-05-11 15:23
    Nie piszę postów ale nie wytrzymałem: NIE JESTEM ZADOWOLONY P.S. Racja \"kaosone\", Nokia to celewo pewnie zapomniała - bo to nie jej produkt !
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-05-11 15:28
    sieci (infarstruktury) na szczescie nie nosi sie przy sobie
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-11 15:35
    Bo ja wiem... Jesli oceniac Nokie po samych slowkach, to balbym sie, ze zamisat UMTS dostarcza "GSM i" - oni tak kochaja te literke hue hue No ale pierwsze koty za ploty i zobaczymy jak to bedzie. Moze to i lepiej, ze infrastruktura do tej pory oparta na Nokii bedzie dalej tej samej firmy, bo znajac upodobanie tej ostatniej do niekompatyblinych rozwiazan, to molgo by byc ciekawie :D Ktos tu pisal o cenach... Zanim oni to dostarcza, wlacza, przetestuja to minie jeszcze tyle czasu, ze o ceny nie mamy sie co martwic. Najwyzej bedzie mial Plusik UMTS niczym WiFi, z ktorego nikt nie korzysta :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-11 15:36
    slowkach = sluchawkach :-))) czeski blad :-/ albo jak to woli, blad jak idea :)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 15:38
    osobiście za Nokią nie przepadam. A kaosane ma rację, ale ta wpadka simplusowa była pewnie po zakończeniu negocjacji z Nokią i teraz Plus pewnie pluje sobie w brodę, że ni mógł tego wcześniej wywlec i niższych cen w zamian za to wynegocjować. A co do UMTSa: jak cena tego będzie taka jak np. hot spotów w Plusie to ja dziękuję bardzo! :(
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-11 15:48
    Mimo używania kart Idei do transmisji danych , dalej zadaję pytanie -" Kiedy stnieje gprs w Plusie" ? Nie stawiajmy wozu przed koniem drogi Plusie. Nawet jakby miał być pięknie pomalowany i z napisem Nokia.... Poza tym powodzenia. Zawsze to nowe rozwiązania i pewnie z pożytkiem dla klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-11 15:48
    Mimo używania kart Idei do transmisji danych , dalej zadaję pytanie -" Kiedy stnieje gprs w Plusie" ? Nie stawiajmy wozu przed koniem drogi Plusie. Nawet jakby miał być pięknie pomalowany i z napisem Nokia.... Poza tym powodzenia. Zawsze to nowe rozwiązania i pewnie z pożytkiem dla klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-11 15:49
    Sorry , za podwójny wpis , coś mi Opera zaszalała ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-11 15:51
    hmm, no sorry ale problem nie jest w "wpadce simplusowej" bo problem nie dotyczy tylko simplusa, a w tym, ze usuwa sie jakas funkcjonalnosc telefonu mimo tego ze jest ona zawarta w standardzie gsm, vision: a skad wiesz, ze nikt? swiat nie ogranicza sie do naszych znajomych:)
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-11 15:58
    issa: a dlaczego mimo tego, ze plus posiada wlasna, chyba jedna z najnowoczesniejszych sieci szkieletowych, posy do lacznosci z netem nadal uzywaja sdi, neo, kablowek itd itp? sam sie zastanawiam nad tym... i dochodze do jednego wniosku, ze obawiaja sie zapchania sieci i przelozenia tego na jakosc polaczen glosowych, albo chca szybkiego zwrotu kosztow a firmy ktore zazwyczaj z takich uslug korzystaja i maja mozliwosci rozliczania rachunkow w kosztach jakos mniej na to zwracaja uwage (znaczy ze drogo) ale.. w efekt gprs jest tanszy niz w Plus :)
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-11 16:00
    mppt: nie wiem czy czytales niusa na golu o tym, ze nokia zaczyna agresywnie obnizac ceny sluchawek, jesli w slad za tym poszlyby ceny u opow to super, ale z drugiej strony opy moga wykorzystac do do generowania sobie zyskow
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-11 16:04
    ***titq: ok, nikt rozsadny, kto umie policzyc koszta :-) Juz tu kiedys pisalem, ze kazdy szef pogonil by swojego pracownika, ktory generowal by takie koszta za polaczenia z netem. Przypomnial by mu dobitnie, ze GPRS, czy zwykle polaczenie jest sporo tansze :-) Fakt, ze hotspoty oferuja wyzsza predkosc, ale przeciez nikt na lotnisku czy krakowskim rynku nie urzadza biznesowej videkofnerencji by laptop - specjalnie dla titq, przynajmniej ja tego nie widzialem :-))))) Kto to jak to, ale firmy potrafia liczyc koszta, a w dzisiejszych czasach, nikt nie pozwala sobie na zbytki - no moze poza administracja rzadowa hue hue
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-11 16:07
    ***titq: ale widze, ze bronisz kazdej decyzji swojej firmy, jak niepodleglosci ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    alonzo pisze: 2004-05-11 16:12
    Wybrali najgprzej jak mogli ! Jak można było wybrać Nokie ? Już na wstępie Plus wszystko straci !
    0
  • Users Avatars Mini
    yankess pisze: 2004-05-11 16:18
    a stronka idei dzis na dobre siadła Ze względu na klopoty techniczne w dniu 11.05.2004r. serwis idea.pl będzie niedostępny do godz. 17.00. Za utrudnienia przepraszamy. tylko te problemy techniczne zawsze były
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-05-11 16:20
    No i jak zwykle Plus w kwestii nowych technologii pierwszy objawia jakieś działania...Gdzież krzykacze , ze Era pierwsza, wspaniała , najlepsza...
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2004-05-11 16:28
    Myślę że to dobry pomysł, oprócz Nokii równie dobrym dostawcą powinien być Ericsson, który ma w tej branży spore doświadczenie. Ale najważniejsze kiedy wejdzie samo UTMS?? Może za 2 lata?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-11 16:29
    yakess: Wpierw pisali ze do 14 :D Moze wczesniej jeszcze inna wersja byla? Smieszni sa :) I jak tu placic za np mbox?
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 16:29
    **titq: może się niezbyt precyzyjnie wyraziłem z tą "wpadkę simplusową", chodziło mi oczywiście o wpadkę Nokii, która między innymi wyszła na jaw w Simplusie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-11 16:29
    Rowniez bym preferowal eryka, no ale dobrze ze sie w ogole cos dzieje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 16:30
    idea się po raz kolejny skompromitowała ze swoją stroną:(
    0
  • Users Avatars Mini
    ola! pisze: 2004-05-11 16:42
    [w sprawie strony idei]: a ja myślałam, że mi modem znowu szwankuje!:( no przecież to nie idzie żyć z tą ideą. Dlaczego strony Ery czy Plusa działają a Idei nie?? Co tam takiego innego na niej jest, przecież nawet I-Boa jak w Erze nie ma w Idei, więc dlaczego to się ciągle sypie??? Ta strona działa identycznie jak Błękitna linia TPSA;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-11 16:51
    Dokladnie tak dziala. Jest mbox, ale to niczego nie tlumaczy bo miasto plusa tez jest i dziala. I-BOK nie ma i pewnie dlugo nie bedzie, o ile bedzie :) Z mbox juz zrezygnowalem, wprawdzie to grosze, ale dlaczego wyrzucac w bloto?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-11 16:53
    Pomijam juz fakt mozliwosc postawienia "awaryjnego" serwera na czas prac a pozniej przepiecie na nowszy - wtedy przerwa by wynosila ok 10 min. a nie dzien, lub 2 (kto wie czy jutro juz stronka bedzie?)
    0
  • Users Avatars Mini
    ola! pisze: 2004-05-11 16:59
    **Bart_22: ja za mBoxa podziękowałam, bo nie mogłam się wbic wtedy na stronę, jak jeszcze chciałam. Niedawno skasowali możliwość podglądu swoich punktów profitowych, a teraz skasowali jak widac możliwość podglądu czegokolwiek w idei.... może się boją i znowu coś ukrywają przed UOKiK? Mnei to się nawet ten napis z przeprosinami nie wyświetla tylko cos o serverze...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-11 16:59
    ***Bart_22: wiesz, Miasto Plusa tez potrafi miec zwisy i to dosc dlugie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 17:08
    A propos niusa: Era ma już od dawna dostawcę UMTS (Siemensa) więc zdecydowanie stawiam na Erę w tym wyścigu:))) I myślę, że ceny w Erze będą zdecydowanie lepsze niż w Plusie:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-11 17:09
    vision: pewnie tak, ale nie po kilka razy w miesiacu... chyba :) Ola: Z tego samego powodu zrezygnowalem.
    0
  • Users Avatars Mini
    frehar pisze: 2004-05-11 17:34
    ojoj jacy wielcy sojusznicy tylko czemu w simplusie np 6600 nie dziala ?? hehe czyzby Plus zapomnial o tym :P Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 17:42
    **frehar: sojusznicy to oni są już z dziada pradziada, więc że Plus wybrał NOkie to w sumie żadna nowina nie jest. Nowiną byłoby gdyby kogoś innego wybrał. Ciekawe swoją drogą czy przetarg odbywał się tak jak wszytskie Polskie przetargi: przy obiedzie fundowanym przez nokię??
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-11 17:44
    Myslę, że to kolejny krok do przodu jeśli chodzi o 3G i dobrze, mniej wazne dla mnie jest kto będzie pierwszy i uruchomi tą usługę, tylko jaka będzie jakość (cena oczywiscie również).
    0
  • Users Avatars Mini
    ravi pisze: 2004-05-11 17:51
    Nokia jest strasznie droga, nie wiem, jak Plus mógł ją wybrać. Skończy się to tak, że UMTS w Plusie będzie tak drogi, że nikt z tego nie skorzysta. A na jakim etapie są prace u innych? Bo z tego co pamiętam to Era pierwsza już chyba 2 lata temu zaczęła się bawić w UMTS, więc oni są napewno najbardziej zaawansowani, ale w Idei to chyba tylko mówią o tym, prawda?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-11 17:53
    jesli umts nokii bedzie tak dzialal jak ich mms'y to bedzie wesolo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ravi pisze: 2004-05-11 17:58
    Ale najweselsze to ceny będą. Dwie firmy słynące z drogich cen Plus i Nokia razem to oznacza ceny monstrualne.
    0
  • Users Avatars Mini
    TITQ pisze: 2004-05-11 18:02
    na temat sluchawek nokii to ja sie nie wypowiem...., nie uzywam i nie mam zamiaru. osobiscie preferuje siemensa i samsunga a co do wifi na lotnisku to przepraszam ale jak kogos stac na rozbijanie sie samolotem, to te oplaty za wifi sa marginalne dla niego:) no i w koncu, jesli one takie sa to znaczy ze ludzie korzystaja, gdyby nie korzystali to op by sie zastanowil i obnizyl, jak nie obniza to znaczy ze mu sie oplaca:)
    0
  • Users Avatars Mini
    TITQ pisze: 2004-05-11 18:07
    ravi: a ty sie dziwisz? przeciez zapotrzebowanie na tak duze predkosci i uslugi z nimi zwiazane nie bedzie duze, a koszty opy poniosly potezne, juz pomijam ceny koncesji, ale teraz sprzet, oprogramowanie, sluchawki itd to wszystko kosztuje i bedzie musialo sie zwrocic. w dodatku technologia mloda i niezbyt powszechna wiec bedzie na poczatku rodzic problemy. po za tym, pierwsze slysze zeby plus slynal z drogich cen, chyba masz nieaktualne cenniki:)
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-05-11 18:14
    ravi - nie ważne jak sie zaczyna (czyli kto pierwszy) tylko jak się kończy. A póki co UMTS jest polskiemu "bogatemu" społeczeństwu tak potrzebny jak królikowi olejek do opalania. A co do noki znając ich zamiłowanie do olewania miedzynarodowych standardów i wdrażania na siłę własnych udziwnień które potem nie są kompatybilne z rozwiązaniami innych producentów to troszkę może być nieciekawie z tym UMTSem w wykonaniu noki.
    0
  • Users Avatars Mini
    maq pisze: 2004-05-11 18:14
    Ciekawi mnie wielce jak to się dzieje że jedynie Plus wprowadza technologie typu EDGE czy HSDS, które jak wiadomo są technologiami NOkii, czyżby Nokia miała z nim umowę na wyłączność?? Moim zdaniem Plus ma niezłą prowizję od wprowadzania Nokiowych wymysłów, z których korzysta 2 na krzyż abonentów pLusa, ale technologia jest i Plus się chwali a Nokia mu co miesiąc odpowiednią sumkę na konto przesyła.
    0
  • Users Avatars Mini
    maq pisze: 2004-05-11 18:23
    **maras: masz rację (chociaz kto zaczął piewrwszy ten ma fory, więc Era może nas zdziwić np. gotowym już rozwiązaniem), ale rację masz też z nokią, źe oni niekompatybilne reczy robią z innymi i ten UMTS w Plusie może się skończyć ofertą wewnątrzsieciową na telefony Nokia:(
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-11 18:40
    ***titq a na jakiej podstawie prognozujesz, ze nie bedzie zapotrzebowania na wysokie predkosci? To tak jak by powiedziec, ze po cholere wprowadzac stale lacza, skoro wystarcza powolne modemy... Przeciez to wlasnie postep technologiczny napedza rozwoj gospodarki itd. itp. Kiedys prognozowano, ze polski rynek bedzie calkowicie nasycony gdy uzyska 4mln abonentow GSM...
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 18:54
    Ej??? Zmienili tego niusa! :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz pisze: 2004-05-11 19:01
    Ja nie wiem czemu to podniecenie. Era na ten przyklad juz ze od 2 lat testuje UMTS i jakos sie tym nie chwali,a co do wynalazkow Nokii w stylu EDGE czy HSCD to jakis niszowe technologie, ktorych nikt nie uzywa. Nokia jak microsoft probuje narzucic jakies swoje rozwiazania.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-11 19:11
    *Mariusz: masz rację, kto tego całego HSCD używał? Chyba tylko przedstawiciel Nokii...
    0
  • Users Avatars Mini
    Lidoro pisze: 2004-05-11 19:55
    Szkoda, że nie mam screenshota z poprzednim newsem, byłoby to zwieńczenie tej kompromitacji :)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-11 21:01
    ***Ola , ***Bart_22 - zgadzam się w 100% , i zrobiłem dokładnie to samo ! Zrezygnowałem z Mbox , bo mnie bardzo , ale to bardzo denerwował i po 44 dniach od końca ważności dopiero zechcieli wyłączyć he,he. Teraz używam plusnetu i Miasta Plusa i po prostu mówiąc krótko nie ma porównania. Funkcjonowanie mBox to po prostu dno i zważywszy na to powinni go dawać gratis jak w IdF lub nawet dopłacać.. ;-). Jak i mój poprzednik , nie będę wyrzucał pieniędzy w błoto , mimo iż to tylko 6zł (wersja Premium), Wolę 10 mega dodatkowo...
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-05-11 22:02
    czy mozna wysłac MMS do sieci IDEA z netu tak jak to jest w +gsm ???
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-05-11 22:18
    loco - ja używam - jest szybciej niż przez zwykły analogowy modem... To, że drożej? trudno, za to w każdym miejscu mogę wysłać maila czy faks :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-05-11 22:20
    TITQ - no co Ty opowiadasz!!! Przecież wszyscy przeszli na Heyah bo nie mogli doczekać się darmowego UMTS-u w Polsce - jak w innych krajach (lub prawie darmowego :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-05-11 22:27
    titq - w salonach na pewno mają sztywne łącza, punkty sprzedaży to jednak nie polkomtel. poza tym, ostatnia mila i tak należałaby do tepsy - a wiadomo ile im trzeba płacić... zresztą czy im szybkość sdi albo neostrady nie wystarcza? u nas w sklaepie firmowym mają sdi i są zadowoleni - chyba, że coś walnie w sieci (ale to już wina tepsy).
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-12 01:17
    ***ICEWIND - teoretycznie można wysłać 5 MMS-ów miesięcznie , do wszystkich sieci za darmo mając konto mBox, potem taki MMS wysłany z mBox kosztuje już 1.22 Dlaczego teoretycznie ? Bo pewnie kiedy będziesz chciał z tego skorzystać w praktyce, tj mBox , to ujrzysz znajomy komunikat ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dzin pisze: 2004-05-12 01:25
    mam pytanie nie zwiazane z tematem, ale licze ze ktos mi odpowie przy okazji. co moge zrobic z telefonem za granica jak nie wykupie roamingu (mam simplusa)? rozumiem ze nie moge dzwonic ani wysylac sms-ow, ale czy moge odbierac rozmowy i wiadomosci i czy place za to? czy za aktywacje roamingu sie placi? z gory dziekuje za odpowiedz
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-05-12 01:42
    Za aktywację roamingu simplus nic nie płacisz dzin .Odbieranie sms jest bezpłatne za wyjątkiem 2 czy 3 operatorów. Za odebrane i wychodzące połączenia oraz wychodzące smsy zapłacisz prrzy pre paidzie niestety dosć dużo...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-12 01:54
    jak jedziesz *dzin na dluzej kup miejscowego pre-paida. to na gol globalnie wyjdzie tak jakbys korzystal z sim+ tylko ze duuuuzo wiecej skorzystasz. tylko pamietaj o istnieniu sim-lockow (jesli masz tel. nie z komisu a z np. zestawu sim+).
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-05-12 09:44
    issa: Tez mialem wersje premium. Zwracam uwage na czas przeszly dokonany :)
    0
  • Users Avatars Mini
    robbo2k pisze: 2004-05-12 13:14
    EDGE wprowadza na 90% wszystkei sieci GSM gdyz tylko w EDGE a dokladnie w podsysemie RADIOWYM GERAN bedzie mozliwe bezproblemowy handover miedzy GSM/UMTS. Kiedys myslano ze UMTS bedzie na tyle szybki tani i powszechny ze sieci GSM skoncza zywot. dzisiaj juz sie mowi umts W CALYM KRAJU TO RACZEJ NIEMOZLIWE. Co do testow UMTSa to doczekamy sie ich szybciej niz przymusowy 2006r. Stawiam nawet smiala teze ze jeszcze w tym roku Era odpali komercyjnie UMTS w warszawie
    0
  • Users Avatars Mini
    Matts pisze: 2004-05-12 19:32
    UMTS w Polsce chyba za 100000000lat
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-14 00:05
    Jednak Nokie ujrzymy za kilka lat w Plusie UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    tom pisze: 2004-05-14 00:09
    g...wno wiecie polmozgi o telefoni cyfrowej i nowych technologiach, zamiast sie cieszyc, ze sie rozwijamy to wy palanty tylko narzekacie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: