25 września br., rozpoczął prace zespół projektowy ds. cyfryzacji, w skład którego wchodzą przedstawiciele trzech partnerskich firm: Telewizji Polskiej, Polskiego Radia oraz Polkomtel. Powołanie zespołu jest konsekwencją podpisanego w czwartek, 20 września br., listu intencyjnego o współpracy między trzema partnerskimi firmami w sprawie współpracy w zakresie cyfryzacji telewizji oraz świadczenia usług multimedialnych.
W pierwszej fazie działalności zespół rozpocznie prace nad przygotowaniem dedykowanych rozwiązań w ramach rozważanych modeli biznesowych.
Już na tym etapie prac analizowane są konkretne korzyści, jakie do procesu cyfryzacji wnosi każdy z trzech partnerów. Wśród zagadnień determinujących dalszy kształt prac jest analizowany m.in. zakres i sposób wykorzystania sieci Polkomtel do emisji sygnału cyfrowego w technologii zarówno mobilnej (DVB-H), jak i stacjonarnej (DVB-T). Osiągnięcie szybkich efektów ekonomicznych współpracy będzie możliwe dzięki dostępowi do szerokiej sieci dystrybucji Polkomtel S.A. oraz doświadczeń spółki w zakresie obsługi klienta. Przykładowe zagadnienia objęte pracami zespołu:
1. Wykorzystanie infrastruktury Polkomtel S.A. do nadawania sygnału telewizyjnego
2. Zarządzanie multipleksami
3. Agregacja treści
4. Oferowanie usług interaktywnych, wykorzystanie kanału zwrotnego w oparciu o sieć
komórkową
5. Tworzenie i współtworzenie treści dedykowanych dla poszczególnych grup odbiorców
6. Oferowanie szybkiej transmisji danych
7. Wykorzystanie szerokiej sieci dystrybucji
8. Wykorzystanie Biura Obsługi Klienta
9. Cyfryzacja archiwów
10. Usługi na żądanie (‘on demand’)
11. Zarządzanie prawami autorskimi
12. Zapewnienie sieci dosyłowej
13. Możliwości wykorzystania telewizji satelitarnej
14. Udział w rynku reklamowym (radio, telewizja, Internet)
15. Analiza możliwości dofinansowania set-top boxów
16. Rozwój portali internetowych
17. Rozszerzenie współpracy i partnerstwa o kolejne podmioty
18. Przejęcia i akwizycje
W obecnej fazie prac analizowany jest również odpowiedni dobór treści dla poszczególnych grup klientów, w tym tych doceniających mobilny dostęp do Internetu. Badane są wszystkie elementy możliwych modeli współpracy pod kątem wykorzystania atutów każdego z partnerów. W ramach prac zespołu ma również zostać doprecyzowany podział ról w zakresie zarządzania multipleksami.