Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat podała swoje wyniki finansowe i operacyjne za I kw. 2015 r. Wiadomość będzie aktualizowana.
W zasięgu LTE Plusa/Cyfrowego Polsatu znajduje się 90% Polaków.
W porównaniu rok do roku nastąpił 39.2% organiczny wzrost liczby świadczonych usług mobilnego internetu (postpaid).
W tym okresie nastąpił spadek liczby świadczonych usług telefonii komórkowej (przyczyną "wysoko konkurencyjny rynek"). Dotyczy to zarówno segmentu postpaid (spadek o 2.4%), jak i prepaid (spadek o 6.6%).
Z oferty smartDOM korzysta 707 tys. klientów.
Plus podał, że smartfony stanowią już 85% wszystkich sprzedawanych telefonów komórkowych.
W marcu 2015 r. 4.7 mln kart SIM Plusa aktywnie korzystało z transmisji danych (przez rok wzrost o 26%). Liczba ta zawiera kontraktowe RGU Internetu, jak również pozostałe karty SIM, których transfer danych przekraczał 1MB w danym miesiącu.
SEGMENT USŁUG ŚWIADCZONYCH KLIENTOM
INDYWIDUALNYM I BIZNESOWYM |
3 miesiące zakończone 31 marca | ||
2015 | 2014 | Zmiana / % | |
Łączna liczba RGU (kontraktowe+przedpłacone) | 16 429 469 | 16 333 003 | 0,6% |
USŁUGI KONTRAKTOWE | |||
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: | 12 394 712 | 11 982 678 | 3,4% |
Płatna telewizja, w tym: | 4 405 464 | 4 236 986 | 4,0% |
Multiroom | 872 628 | 749 319 | 16,5% |
Telefonia komórkowa | 6 552 365 | 6 713 629 | (2,4%) |
Internet | 1 436 883 | 1 032 063 | 39,2% |
Liczba klientów | 6 068 839 | 6 260 662 | (3,1%) |
ARPU na klienta [PLN] | 85,8 | 84,8 | 1,2% |
Churn na klienta | 9,5% | 9,1% | 0,4 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta | 2,04 | 1,91 | 6,8% |
Średnia liczba RGU, w tym: | 12 376 603 | 11 986 199 | 3,3% |
Płatna telewizja, w tym: | 4 403 541 | 4 227 450 | 4,2% |
Multiroom | 860 827 | 736 315 | 16,9% |
Telefonia komórkowa | 6 570 344 | 6 749 396 | (2,7%) |
Internet | 1 402 718 | 1 009 353 | 39,0% |
Średnia liczba klientów | 6 105 250 | 6 274 951 | (2,7%) |
USŁUGI PRZEDPŁACONE | |||
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: | 4 034 757 | 4 350 325 | (7,3%) |
Płatna telewizja | 66 163 | 81 619 | (18,9%) |
Telefonia komórkowa | 3 775 976 | 4 042 605 | (6,6%) |
Internet | 192 618 | 226 101 | (14,8%) |
ARPU na RGU [PLN] | 17,3 | 16,5 | 4,8% |
Średnia liczba RGU, w tym: | 4 068 646 | 4 398 038 | (7,5%) |
Płatna telewizja | 67 972 | 77 779 | (12,6%) |
Telefonia komórkowa | 3 797 423 | 4 091 609 | (7,2%) |
Internet | 203 251 | 228 650 | (11,1%) |
OFICJALNY KOMUNIKAT:
Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat w wyniku konsekwentnej realizacji strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych odnotowała w I kwartale br. wzrost wyników operacyjnych, utrzymując pozycję lidera na kluczowych dla niej rynkach – płatnej telewizji, telefonii komórkowej w segmencie usług kontraktowych i telewizyjnym, zarówno w grupie kanałów głównych, jak i tematycznych.
Grupa Cyfrowy Polsat w I kwartale 2015 r.:
– W 2015 r. konsekwentnie i skutecznie kontynuujemy realizację strategii rozwoju w obszarze usług zintegrowanych. Nasz program łączenia usług smartDOM w szybkim tempie zyskuje nowych uczestników, co ma bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami, średniego przychodu od klienta oraz lojalności abonentów i ich satysfakcji ze świadczonych przez nas usług. Jako lider technologiczny rynku, jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy Internet LTE na częstotliwości 800 MHz, zwiększając dzięki temu zasięg naszych usług LTE do ponad 90% – podsumowuje Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
– Dzięki programowi smartDOM w segmencie usług dla klientów indywidualnych i biznesowych w dalszym ciągu efektywnie dosprzedawaliśmy klientom kontraktowym nasze podstawowe usługi – telewizję, Internet, telefon. Co ważne, dobrze odbierana przez klientów komunikacja marketingowa programu smartDOM ma także pozytywny wpływ na sprzedaż pojedynczych usług w standardowych ofertach. W konsekwencji rozwoju zasięgu technologii LTE utrzymujemy wysoką sprzedaż usług mobilnego dostępu do Internetu i pozostajemy liderem tego rynku – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Wiceprezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
W I kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat:
Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za I kwartał 2015 r.
mln PLN | I kwartał 2015 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 2.090 | 326% |
Koszty operacyjne* | 1.302 | 315% |
EBITDA | 796 | 340% |
Marża EBITDA | 38,1% | 1,2 p.p. |
Zysk netto | 307 | 928% |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
– Na wzrost głównych pozycji finansowych segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych miała wpływ konsolidacja wyników grupy Metelem, właściciela Polkomtelu. Jednak, co ważne, przychody rosły także w sposób organiczny – głównie dzięki wyższym przychodom telekomunikacyjnym, które zawdzięczamy bardzo dobrej sprzedaży usługi mobilnego Internetu. Dynamika wzrostu kosztów po wyłączeniu efektu konsolidacji Metelem była konsekwencją dużego zainteresowania programem smartDOM oraz przyrostu liczby użytkowników mobilnego Internetu – komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
Segment nadawania i produkcji telewizyjnej
– Kanał główny Polsat był w pierwszym kwartale tego roku liderem w niezwykle istotnej dla nadawców grupie komercyjnej. Dzięki sukcesowi wiosennych ramówek naszych stacji – zarówno Polsatu, jak i kanałów tematycznych – nasza Grupa jako jedyna odnotowała wzrost udziałów w oglądalności w stosunku do ubiegłego roku. Nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki czemu nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do ponad 25% – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za I kwartał 2015 r.
mln PLN | I kwartał 2015 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 283 | 7% |
Koszty operacyjne* | 183 | 11% |
EBITDA | 100 | 0% |
Marża EBITDA | 35,5% | (2,5 p.p.) |
Zysk netto | 81 | 3% |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
– Wzrost przychodów tego segmentu naszej działalności został osiągnięty dzięki organicznemu wzrostowi, sukcesowi ramówek kanałów TV4 i TV6 oraz uruchomionemu w zeszłym roku nowemu kanałowi Disco Polo Music. Po raz kolejny skuteczna okazała się nasza strategia zrównoważonego zarządzania ofertą programową kanałów – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy, Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za I kwartał 2015 r.
mln PLN | I kwartał 2015 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 2.329 | 222% |
Koszty operacyjne* | 1.441 | 224% |
EBITDA | 897 | 218% |
Marża EBITDA | 38,5% | (0,5 p.p.) |
Zysk netto | 171 | 74% |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
– Wyniki finansowe naszej Grupy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i konsensusem rynkowym. Odzwierciedlają one naszą konsekwencję w realizacji przyjętej strategii rozwoju na rynku usług zintegrowanych. Silną pozycję wciąż stanowią stabilne i wysokie wolne przepływy pieniężne, dlatego w kwietniu zdecydowaliśmy się nadprogramowo spłacić dodatkowe 600 mln zł kredytu. Z uwagi na korzystną sytuację na rynku finansowym, analizujemy aktualnie możliwość zrefinansowania obecnego długu Grupy. Optymalizacja zadłużenia zawsze była jednym z naszych priorytetów – komentuje Tomasz Szeląg.
Prezentacja: