Plus poinformował dziś, że zrealizował we wrześniu swoje roczne plany sprzedaży i ma obecnie 11 mln 140 tys. klientów. Jarosław Bauc, prezes Polkomtelu, stwierdził, że pozyskanie tak dużej ilości klientów wynika ze zmiany strategii spółki i skupieniu się na rynku masowym. Od początku roku Plus pozyskał ponad 2 mln klientów - ponad 1.6 mln nowych użytkowników usług przedpłaconych oraz ponad 450 tys. klientów abonamentowych. Przychody przez trzy kwartały bieżącego roku urosły o 16% w porównaniu z okresem dziewięciu miesięcy 2005 r. Plus przewiduje też zachowanie rosnącej dynamiki wskaźnika EBITDA.
W związku z rosnącą bazą kliencką Polkomtel dużo inwestuje w sieć. W tym roku inwestycje spółki przekroczyły już 600 mln zł. Plus ma obecnie ponad 5 tys. stacji BTS oraz 590 stacji Node B (3G). Oznacza to, że w zasięgu sieci UMTS znajduje się około 13.5% populacji. W zasięgu EDGE jest 51% populacji. Pod koniec roku w Warszawie Polkomtel rozpocznie testy technologii HSDPA.
Najciekawszą informacją przedstawioną dziś była prognoza dotycząca udziału w rynku trzech operatorów komórkowych na koniec bieżącego roku. Plus zamierza do końca roku wyprzedzić Erę z udziałem rynkowym na poziomie około 33%.
Prezes Bauc omówił także wpływ obniżek cen połączeń w ofertach hurtowych na spadek cen detalicznych. Według prezesa Plusa, nie musi być bezpośredniego przełożenia między tymi dwoma ofertami. Spadek cen detalicznych będzie wynikiem gry rynkowej i Plusa zamierza aktywnie w niej uczestniczyć, ale samodzielnie firma nie planuje radykalnej obniżki cen połączeń.
Polkomtel zamierza także do końca roku podpisać jedną umowę MVNO. Najprawdopodobniej partnerem będzie firma Dialog, który chce działać w tym modelu i jest udziałowcem Plusa. Bauc zdradził, że rozmowy o MVNO prowadzone są z kilkunastoma podmiotami, ale tylko kilka projektów ma rynkowe szanse.
Prezentacja - materiały Polkomtel S.A.: