Plus zarobił w 2003 r. 737 mln zł

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 77

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Polkomtel szacuje swój zysk netto za 2003 r. na 737 mln zł. Analitycy spodziewali się, że w 2003 r. Polkomtel, zarobi na czysto około 630 mln zł. Udziałowcy — zwłaszcza polscy — będą chcieli wypłacić jak najwyższą dywidendę. Z nieoficjalnych informacji wynika, że na wypłatę dywidendy akcjonariusze zamierzają przeznaczyć w tym roku 58 proc. zysku (pomniejszonego o 8-proc. ustawową wpłatę na kapitał zapasowy), czyli 393 mln zł. Prawdopodobnie wynika to jeszcze z ubiegłorocznych ustaleń. Akcjonariusze mieli wówczas uzgodnić algorytm podziału przyszłych zysków, w którym procentowy poziom dywidendy jest uzależniony od wyników spółki — im lepsze, tym wyższy procent do wypłaty. Największym udziałowcom Polkomtela — KGHM, PKN Orlen, a także Vodafone i TDC — przypadłoby w udziale po 77 mln zł.

Według Stanisława Speczika, prezesa KGHM, w tegorocznym budżecie Plusa zaplanowano inwestycje na poziomie 950 mln zł, a więc zbliżonym do ubiegłorocznego. Kwota ta nie uwzględnia wydatków na UMTS.

Opinie:

Opinie archiwalne (77):

Komentuj

Komentarze / 77

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-20 09:44
    Czyżby jeszcze więcej niż w poprzednim roku? Chciałbym mieć trochę akcji Polkomtela w takiej sytuacji :-) No niestety, raczej w obrocie publicznym nie można się ich spodziewać :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 09:57
    Ale mozna bylo sobie kupic akcje Tepsy ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-20 09:57
    Niestety - nie ma i pewnie nie będzie. Tak czy inaczej - jest to najlepsza sieć w Polsce pod względem generowanego zysku :).
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 09:58
    Nie wiem czy kupic, ale pracownicy po prywatyzacji dostali...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 10:22
    Gonzales- co do jakosci uslug tez niczego sobie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Neo pisze: 2004-01-20 10:45
    Bo Polkomtel jest the best!
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-20 10:59
    ***Neo: twoj host wiele mowi o Twojej bezstronnosci ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    kowal pisze: 2004-01-20 11:00
    bo Plus jest najdroższy.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 11:00
    To ze ma taki host to przeciez o niczym nie swiadczy ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-20 11:10
    Biorąc pod uwagę treść newsa stronniczość/bezstronność nie odgrywa zbyt dużej roli :).
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-01-20 11:17
    737mln to niezły wynik.Widać uzytkownicy pracują na Plusa...
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-20 11:19
    Cytuje z money.pl:"Polkomtel miał w III kwartale 246,9 mln zł zysku netto, a po trzech kwartałach 543,9 mln zł zysku, wobec 519,6 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie." Czy oznacza to że w IV kwartale zarobili okolo 194 mln netto?
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-20 11:23
    ***Gonzales : tresc njusa to nie, ale komentarz ;) z reszta jakze mocno poparty argumentami ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 11:23
    Moze to z powodu wypuszczenia SE T610 hehe :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mario pisze: 2004-01-20 11:28
    no niezle, ucieli prowizje dla agentow troche punktow sie wykruszylo.ucieli troche z pensji pracownikow i maja wynik :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-20 11:34
    Na to wygląda, ***windu. Czyli tradycyjnie IV kwartał najbardziej zyskowny :).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-20 11:35
    ***Mario - to po ile ludzie w Plusie zarabiają??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-20 11:46
    kowal - bzdury mówisz... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-01-20 11:55
    z tego co mi wiadomo to zysk polkomtela pochodzi popchodzi głównuie od dużych firm i ludzi rządzących , bo przecierz ministerstwa , sejm senat i inne urzedy administracji publicznej (pisali jakiś czas temu że "urzedasy" wydzwaniają racvchunki na ponad 3tyś ... więc wiadomo dlaczego polkomtel tyle zarabia ...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-20 11:58
    Brawo dla plusa! Widac, ktora siec sie bardzo rozwija. Ja wierze w to, ze + teraz przebije ere pod wzgledem ilosci uzytkownikow!!! Bo klientow biznesowych ma najwiecej, ale teraz jest tyle promocji, ze wszyscy sie przesiadaja do +
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 12:02
    No nie wiem czy tak glownie od tych "duzych firm". Napewno duzy procent, ale sa takze normalni abonenci...
    0
  • Users Avatars Mini
    drozda pisze: 2004-01-20 12:29
    No to skoro tak dobrze im idzie to może w końcu obniżą te nieszczęsne 2,90 / min w simplusowym MULTI ??? Są w końcu jakieś przecieki na temat zmian taryfowych w simplusie ????
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-01-20 12:50
    Wlasnie! Beda te nowe taryfy w Simplus?????
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-20 13:42
    ***pajorro- poczekaj troszkę , zapomniałem Ci odpisać na innym Newsie , będziesz zadowolony z Simplusa i to bardzo . Jeśli zaś chodzi o Plusa , to dosyć duuuużo zaroabiają na mojej żonie. A miało być 30.50 zł :). A co do "najdroższości" - nie ma wątpliwości , że z tym taktowaniem i przechodzeniem minut/sms-ów , oraz spoposem "schodzenia" minut/sms-ów to aktualnie najlepsze taryfy w Polsce. A ja sobie dziś aktywowałem taktowanie 1/1w Idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-20 13:56
    "spoposem". Hmmm, dobrze , że nie "sosem". Sposobem, oczywiście. Do tych taryf dochodzi jeszcze , ta "prawie taryfa" , czyli pakiet kwotowy "Zero abonamentu" - który daje najlepszy stosunek , ceny do możliwości wykorzystania i usług dodanych (gprs , mms, wap via gprs) i dodatków (SP, SS). No chyba , że Idea wprowadzi i te usługi do Mix.
    0
  • Users Avatars Mini
    n pisze: 2004-01-20 14:04
    Witam, Jesli chodzi o wynik to pewnie takze dzieki tmeu ze Plus chyba jako pierwszy zaczal w coraz mniejszym stopniu subsydiowac aparaty. W zasadzie teraz to jednostkowo sa aparaty tanie a reszta w ofercie jednak kosztuje i to sporo. Poza tym PWA tez stalo sie srednio atrakcyjne. A czy ktos wie jak wyglada stan ilosciowy uzytkownikow w Plusie bo w punktach sprzedawcy mowia ze porownywalnie duzo wiecej aktywacji sie sprzedal niz rok wczesniej. Pozdrowienia dla pracownikow Plusa ktorzy zapracowali na ten zysk.
    0
  • Users Avatars Mini
    drozda pisze: 2004-01-20 14:16
    issa: co to znaczy troszeczkę tydzień, miesiąc czy pół roku ??? :))
    0
  • Users Avatars Mini
    cool pisze: 2004-01-20 14:29
    wszystko ładnie fajnie, ale niech się pochwali ile musi z tego oddać
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-20 14:33
    Tu nie będzie takiej "ściemy" jak z taryfami Ery. Podobno już blisko , bardzo blisko ale nie podam konkretnej daty typu 01.02.2004.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-20 14:46
    Przepraszam , że tak na raty - na żadnych nagrodach i konkursach mi nie zależy - ale pomyślcie jak się prezentuje aktyalnie Team z 1.92zl, za minutę , przy Era Love albo IdK , i co musi być logicznym następstwem płynących stąd wniosków... ***n - napisał - "Pozdrowienia dla pracownikow Plusa ktorzy zapracowali na ten zysk" , a ja dodam , że - Pozdrowienia dla mojej rodziny (licznej) - użytkowników Plusa , która się walnie przyczyniła do bardzo dobrych wyników finansowych Plusa. A na koniec , najlepsza wiadomość , że zostało mi 90 sekund do wykorzystania , do końca okresu rozliczeniowego czyli prawie 13 sekund dziennie !!! :-))) Bo w Idei aktywacja 1/1 i 60/1 skutkuje na drugi dzień od aktywacji. Jakoś wytrzymam te 7 dni.... :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-20 15:42
    ***issa: nie podkrecaj atmosfery bo to sie profesjonalnie trollem nazywa. jak cos wiesz to pusc pare z geby ;) bo co do faktu ze sim+ musi zareagowac to chyba wszyscy sie zgodza.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-01-20 15:51
    *****witam,witam!!!Pewnie że Plus jest najlepszy,kupiłem wczoraj telefon w promocji dla mojej firmy (w której pracuję:-),i tak:przez dwa lata-dodatkowo po 20 min.i 20 smsów,SS po 5groszy-przez 12 miesięcy oraz 1 sek.taktowanie za 1 zł przez rok.A czemu jest najlepszy?Wiedzą do gdzie i do których portfeli sięgać!BRAVO PLUS!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    S_beast pisze: 2004-01-20 16:00
    Co oznacza pojęcie "duża firma"? Mogę powiedzieć, że w stosunku do roku poprzedniego Plus jest juz o 30 SIM'ów "w plecy", bo firma w której pracuję zdecydowała się na Erę. Powodem był brak współpracy na odpowiednim poziomie spowodowany "dalekoidącą satysfakcją Plusa z własnej pozycji na rynku i brakiem potrzeby walki o klienta".
    0
  • Users Avatars Mini
    Domi-Nick pisze: 2004-01-20 16:35
    S_beast: Widzę że nie jestem sam w swojej ocenie cchłopaków Plusiaków: jakoś bardziej dbają o nowe aktywacje niż o tych co już są "pod skrzydłami".
    0
  • Users Avatars Mini
    mario blaster pisze: 2004-01-20 16:41
    Brawo plus..Mówiłem że nie wążna tak naprawde jest ilość klijentów tylko ich jakość.Również dziki mnie mają tak duży zysk namowiłem całą rodzinę na Plusa choć żałuję że namówiłem żone do tego bo ja sie ogranichyłem do 100/120zł natomiast ona nie schodzi poniżej 200. Pozdrawiam PLUSOWICZÓW.
    0
  • Users Avatars Mini
    mario blaster pisze: 2004-01-20 16:52
    Domi-Nick*** Wystarczy trochę pokompinować W czerwcu jak wyszła do promocji 6610 i nowe taryfy akurat minęło mi 2 lata oni zaproponowali mi jakieś nokie i najdroższy był SL45 za 49zł.Wiec napisałem że rezygnuje napisałem pismo nie minęło 2 dni a dzwoni do mnie konsultant że dadzą mi 6610 za 99zł+ wszelkie przywileje jeżeli tylko wycofam rezygnacje co uczyniłem na drugi dzien. Odtąd każdemu polecam tak robić i jeszcze nigdy nie było tak że olali klijenta tylko zawsze dzwonią i idzie sie z nimi dogadać:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-20 18:15
    drozda - na pewno nie zmieną tej stawki. Szybciej wprowadzą nową, korzystniejszą i wtedy po migracji sporej części użytkowników ją wycofają. Chociaż i tego nie zrobią - zostanie ta taryfa po prostu do wyboru - bo nie sądzę by w nowej dali tanie połączenia w nocy w sieci - trend jest przecież inny. Ale zawsze zostanie możliwość zmiany za 2,50 :-) Znam ludzi, dla których Multi jest najlepszą taryfą pre-paid, właśnie ze względu na tanie nocne i poza szczytem (od 17.00!!!) rozmowy :-) S_beast - raczej powinni wyrzucić na zbity pysk Waszego opiekuna jeśli ten stracił 30 aktywacji... Ludzie są ludźmi, widać wysokie mniemanie o sobie miał ten konsultant, albo może już mu woda sodowa do głowy uderzyła i olał sprawę?
    0
  • Users Avatars Mini
    S_beast pisze: 2004-01-20 18:49
    Opiekun to mało. Przyszedł jego przełożony i wynik jego działań jest już znany. Czy jesteśmy byle jakim klientem? Nie wiem, ale teraz 10000 PLN na miesiąc u Ery daje chyba jakieś pojęcie, a trzeba powiedzieć, że jest to gdzieś 60 % sumy, którą firma płaciła wcześniej Plusowi. Mają zysk? A niech im Bozia da zdrówko, ale niech się bardziej troszczą o klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    S_beast pisze: 2004-01-20 18:52
    ***Mario - tak można robić, jak się jest klientem indywidualnym, ale po mojemu to operator nie powinien dopuścić do sytuacji, aby klient biznesowy musiał robic takie myki. Tu sie nie ma z czego cieszyć.
    0
  • Users Avatars Mini
    Puzon pisze: 2004-01-20 19:18
    *S-beast* ja ma zupelnie inne doswiadczenie. Moja firma (tzn w tej w ktorej pracuje) mielismy telefonw Erze od 97 roku. No i nistety od listopada pozegnalismy sie. Za to Plus GSM ma 20 nowych aktywacji. Zmienilismu opa tylko ze wzgledu na podejscie do klienta i za jakos uslug np. wlaczyli nam korpotracje nawet nieraczac nas o tym poinformowac, niemowiac o tym ze strasznie pomieszali numery wewnetrzne. Teraz natomiast wszystko jest ok zadnych problem ma infolinie biznesowa gdzi latwiamy wszystko od reki i nasz doradca zawsze jak go ptrzebujemy przyjedza.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-20 20:06
    Jak widać wszystko zależy od człowieka... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-20 20:43
    Chłopaki , aby była absolutnie pełna jasność -nie jestem jasnowidzem , opieram się na ... i na zdrowym rozsądku , choć ten czasami zawodzi- omineliście chyba w czytaniu komentarze użytkownika ***MAX. Polecam w takim razie jego stronkę i jego e-mail , a troszkę On tu podsunął ciekawostek. Myślę , że jest wairygodny. Czy Wam odpisze , zależy to już tylko od Niego. :-) Ale będzie ciekawie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Puzon pisze: 2004-01-20 20:54
    Sorki za bledy w tekscie ale sie spieszylem :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-01-20 21:10
    ***issa jaka strona użytkownika *MAX* ?? ps ale cos w tym musi byc ze maja wiecej kasy ps moje rachunki srednio z roku na rok sa wieksze od 2001.06 do dzis srednio 110% wiecej płace +gsm, ale i tak jest ok ;-)) !!! Wszystki zmienia sie z czasem na ... +
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-20 21:33
    **ICEWIND na prawdę nie wiem czy jest się z czego cieszyć,ze sie wieksze rachunki płaci :) Jeszcze nie widzialem takiej osoby,która by sie z tego cieszyła.Wszystkie raczej "płaczą" i to zarówno te,które płacą 60 zl miesiecznie,400zł,albo 1600 :O Mowie o moich znajomych,prywatnych użytkownikach :) Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-20 22:28
    ICEWIND - a ja przeciwnie, z roku na rok coraz mniej płacę :-) A coraz więcej korzystam - Kiedyś potrzebowałem nieco ponad 3 godziny rozmów taktowanych 30/30, co w praktyce dawało jakieś 130-150 minut, teraz przy niższej cenie abonamentu i rachunku, przy taktowaniu 1/1 rozmawiam 180 minut i więcej. windu - radości w wypowiedzi ICEWIND-a nie widzę. Ale z drugiej strony powiem Ci, że im większy mam rachunek (teraz może nie bo przy tych nowych taryfach, taktowaniu i przechodzeniu minut buforuje się to nieco) tym większy płacę podatek... Co to znaczy? Że więcej zarabiam - zatem można się cieszyć z wyższych rachunków za telefon. Wszystko zależy od punktu widzenia i odniesienia :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wms pisze: 2004-01-20 22:29
    issa-jaką strone???
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-20 22:30
    Ja bym w moim przypadku odniósł to do wydatków na paliwo - w zasadzie powinienem się cieszyć, kiedy więcej na nie wydaję (pomijam wzrost cen ;-)) bo wówczas zwykle większe przelewy do skarbowego robię :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-20 22:40
    **wlo zgodzę się,ale, ze jednak mozna sie cieszyć z płacenia większego rachunku,ale z płacenia większego podatku nigdy! :-) Zebyśmy jeszcze widzieli,ze nasze pieniądze z podatku,były wykorzystywane rozsądnie,to owszem,jakoś "półgębkiem" można się ucieszyć,ale niestety... :-/ Faktycznie na razie jedyny plus to taki,ze oznacza to,ze wiecej się zarabia. (choc nie zawsze) Miejmy nadzieję,ze wreszcie się to zmieni i ten fakt nie będzie jedynym powodem do zadowolenia.No ale cismy sie z tego co mamy :-) Nie narzekajmy :-)Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-01-20 22:49
    Tylko tak napisałem, bo każdy zawsze biadoli o swoim rachunku, jaki on nie jest wysoki a przecież każdy może dobrać sobie taka taryfę, na którą kogo stać a nie później się użalać nad nim i op. :-) ps wydaje więcej, ale mam za to 3x więcej np. minut w abo. o może tak - będzie???
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-01-20 22:50
    ... a wszystkim miłego kucia za niecały tydzień sesja;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mat21 pisze: 2004-01-20 22:53
    Dali by mi troche tej ich papy jak by im znikneło 500 tys to by im nie zaszkodziło przy takiej sumie!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-01-20 23:05
    no prosze najmniej abonentow a zyski chyba najwieksze jak oni to robia brawo
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-20 23:11
    **mario blaster::: A jakie rachunki generowales, ze ci tak zaproponowali sami od siebie? Bo jezeli jest klient, ktory wydzwania 60 zl brutto miesiecznie to oni go moga miec gdzies
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-20 23:22
    Ja się zastanawiam ile może być warta jedna akcja Polkomtela?**ICEWIND ,no właśnie sesja,mimo,że dopiero za tydzień,to ja juz miałem dwa egzaminy.Jeden,to był przedtermin,dla,bym powiedział, pilnych studentów ;-) Sorry,bo "troche" :-) zszedłem z tematu.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-21 00:43
    ICEWIND - nie dziekuję, bo dawno mam to za sobą... Chyba, że na starość ponownie mi się zachce jak wielu mioim znajomym :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-21 11:18
    Co z tego, ze tyle zarobil. niechze inwestuje to w umts! I niech nikt nie mowi, ze nie ma na to kasy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-21 11:41
    ***Tkubon: a co to jest 150 mln Euro na UMTS, skoro sama koncesja kosztuje 4 razy więcej??
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-21 12:10
    **Gonzales: Pisalem juz o tym. Zgadzam sie ze koncesja powinna byc darmowa. Jest to przeciez tylko kwit papieru, ktory nic nie daje tak naprawde. Jesli chodzi o kase to jest to tylko zysk z tego roku, poza tym operator moze wziac na to atrakcyjny kredyt, bo ma bardzo dobra zdolnosc kredytowa i chetnych do pozyczania nie brakuje!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-21 12:37
    tkubon - UMTS jest bez przyszłości (przynajmniej w Polsce i Europie) - tak uważam :-) Po co więc wyrzucać pieniądze w błoto?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-21 12:41
    tkubon - jeszcze raz... "poza tym operator moze wziac na to atrakcyjny kredyt, bo ma bardzo dobra zdolnosc kredytowa" - ma, ale jeśli bierze kredyt na konkretny cel, w biznesplanie musi uwzględnić dochody z inwestycji, zwrot inwestycji... A to nie ma u nas (i jak widać w Europie również) żadnych szans. UMTS nie będzie powszechny z pokryciem 99% terenu kraju - to nie ta technologia - będzie tylko w dużych miastach - tych naprawdę dużych, i to na dodatek też nie w granicach miasta ale w centum biznesowo-administracyjnym, dalej już nie będzie użytkowników, którzy mogliby z tego korzystać. Zatem przy takich założeniach przez wiele lat nie ma szans na zwrot inwestycji, nie mówiąc już o konkretnych zyskach. Banki też analizują biznesplany przed udzieleniem pożyczki :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-21 15:03
    Ja wątpię. Nie jestem spoecjalistą od rynku, nie znam się na analizie gdzie opłaca się budować sieci, ale na zdrowy rozum - jeśli firmy (bo UMTS jest dla firm, "fizyczni" długo nie będą z tego korzystać - wyjątki tak, ale tylko WYJĄTKI) będą dysponować szybkimi łączami stałymi, powszechnym dostępem bezprzewodowym wlan, to po co UMTS? Urządzeń przenośnych z zaimplementowanym wlan-em jest już pełno na rynku, dużo z nich także ma funkcje zwykłego telefonu GSM... Nie rozumiem więc po co operatorzy mają się paprać z UMTS-em. I jak widzę onie też wiedzą, że nie warto - bo w innym wypadku, zarówno w Polsce jak i w Europie UMTS by kwitł, a co robi? Firmy szukają oszczędności i dodatkowych przychodów na pokrycie kosztów z zakupem koncesji...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-21 14:47
    ***wlo: nie wiem czy poza centrami miast nie bedzie uzytkownikow UMTS, przeciez biznesmeni gdzies mieszkaja i raczej nie w centrum wa-wy bo tu syf i malaria ;) poza tym jesli bedzie ten net z ryczaltem z przewidywanymi transferami to w PL moze sie okazac ze wielu ludzi zamiast DSLa bedzie uzywalo. jakby byl taki przesyl i ryczalt ok. 100zl to bym na to pewnie poszedl, gdyz DSL bedzie w mojej kamienicy za... xy lat.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-21 14:57
    klops - może i mieszkają poza centrami... ale głównie w pracy korzystają z usług :-) No i to, że będą mieszkać poza centrami, nie spowoduję, że operatorzy będą specjalnie dla nich sieć budować. Jednak UMTS to nie GSM i gęstość nadajników musi być znacznie większa niż w przypadku GSM 900 czy nawet 1800. M.in. z tego powodu tak słabo się UMTS w Europie rozwija - to nie Japonia, gdzie ponad 90% ludzi mieszka w aglomeracjach miejskich, a połowa z nich w tych ponad milionowych (a większość z tej połowy w wielomilionowych :-)) - tam budowa sieci się opłaca bo zagęszczenie użytkowników obniża koszty. Chyba nie wyobrażasz sobie by dla kilkudziesięciu biznesmenów podróżujących "jedynką" będą ją pokrywać zasięgiem UMTS? To się nie opłaca po prostu. A to co się nie opłaca nie będzie realizowane. Myślisz, że w 40-tysięcznym "prowincjonalnym" mieście zbudują kilka nadajników by czekać aż lokalni "biznesmeni" kupią sobie terminale UMTS?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-21 15:11
    Poza tym ja bym dodał następującą kwestię: Japonia i inne kraje azjatyckie, to kraje, gdzie w połowie lat 80. XX wieku były dostępne wideotelefony; pod koniec lat 80. wideotelefony były już powszechne; w Polsce snuto "śmiałe" wizje automatycznego ruchu międzymiastowego :). Zatem tam wideo przez komórkę jest tak naturalne, jak nieudolność M. Pola ;). No i względy kulturowe - na Dalekim Wschodzie ceni się przede wszystkim bezpośredni, wizualny kontakt z odbiorcą. To też można uznać za czynnik sprzyjający rozwojowi UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-21 16:02
    ***wlo: nie pisalem o 40tys. miescie tylko o przedmiesciach 2mln miasta. 50tys. to ma dzielnica, w ktorej mieszkam (dosc bogata), wiec chyba jednak bedzie sie oplacalo, ale rzecz jasna to juz operatorzy zdecyduja ;) mam nadzieje ze taki krakow tez podpada bo sie pewnie przeniose (wszyscy karierowicze z krakowa przyjada tu, szczegolnie jak rokita premierem bedzie, a ja hyc na ich miejsce ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-21 18:03
    klops - a ile to mamy miast ponad 2-milionowych? kurczę, dzieci mam w podstawówce i gimnazjum, czasem zaglądam im do książek, ale jakoś nie dotarło do mnie żeby Polska wzbogaciła się w tej kwestii ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-01-21 18:21
    ***klops Moze chodziło o wojewodztwa a nie miasta - hehe ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Max pisze: 2004-01-21 21:33
    Issa i inni ten max zarejestrowany na golu to nie ja. Ja nie jestem zarejestrowany i nie moje dane ani mój email tam jest podany :( W poniedziałek coś będzie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-01-21 22:39
    Zobaczymy ??? ps tez mi sie tak wydawało ze to nie ty ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    wms pisze: 2004-01-21 22:56
    Poniedziałek???!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    drozda pisze: 2004-01-21 23:02
    W poniedziałek przecieki czy ogłoszenie taryf ;) ??? Dobra już nie męczę pażiwiom uwidim.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-22 01:17
    ***wlo: sorry, ja odnosze sie do miejsca w ktorym mieszkam. nigdy nie twierdzilem ze UMTS powinien byc usluga powszechna, choc wszyscy bysmy tego chcieli pewnie... co do 2mln miast to konurbacja katowicka ma pewnie wiecej - tam UMTS tez by poszedl, jest jeszcze kilka miast wiekszych, na pewno porty (no, trojmiasto nie takie male przeciez). eh, dajciez spokoj, szybciej sieradz bedzie mial 2 miliony niz tepsa przestanie nas przesladowac ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-22 13:58
    No i PRAWDZIWY MAX się odezwał :-) . Nawet nie wiedziałem , ż to nie Twoja strona , ale w takim razie jaka zbieżność telefonóf. Tak czy innaczej dziękuję za wcześniejsze e-maile prawdziwemu Maxowi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-22 13:59
    ***Max nie chciałem podawać Twojego e-maila i dlatego odsyłałem wszystkich na "twoją" stronę , ale teraz nie jest on żadną tajemnicą i pewnie masz pełną skrzynkę pytań :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-01-23 14:13
    "telefonóf". Hmmmmm....
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-23 22:25
    klops - może i Katowice z okolicami mają ponad 2 miliony... tylko zwróć uwagę na jakim terenie te 2 miliony ludzi mieszka/pracuje - nie jest to musisz przyznać centrum biznesowe, z budynkami gdzie pracuje po kilka tysięcy ludzi w czasie pracy korzystających z telefonów czy dostępu do sieci - większość ludzi jednak inaczej zarabia na życie niż gadaniem przez telefon albo z wykorzystaniem dostępu do sieci - nawet jesli to maja szybsze stałe łącza :-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: