Plus zastąpił bazy Oracle systemem Asseco

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Plus zastąpił bazy Oracle systemem Asseco

Grupa Polsat Plus przy wsparciu Asseco Poland wdrożyła nowy system zarządzania usługami telekomunikacyjnymi.

Wdrożony w sieci Plus moduł Asseco Technical Order Management (ATOM) usprawnia przepływ informacji między systemami oraz znacząco ogranicza czas potrzebny na uruchomienie i zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi

Głównym celem tego przedsięwzięcia było zmniejszenie kosztów operacyjnych, zmniejszenie awaryjności i skrócenie czasu potrzebnego do uruchamiania nowych usług telekomunikacyjnych oraz umożliwienie implementacji masowych zmian w subskrypcjach klientów – podkreśla Radosław Semkło, Dyrektor IT, Grupa Polsat Plus

Migracje z poprzedniego rozwiązania Oracle Communications do ATOM prowadzone były w sposób ciągły, dzięki czemu zmiany były niewidoczne dla klienta końcowego. W ramach projektu przeniesiono ponad 20 milionów subskrypcji, a system pozwala obsługiwać kilkaset tysięcy zleceń na godzinę.

Według Grupy CP, wdrożenie doprowadziło do kilkukrotnego spadku kosztów utrzymania systemów informatycznych.

W systemie Asseco zostały wdrożone narzędzia pomagające w zarządzaniu usługami. Są to m.in. silnik (Atom Core), katalog produktów i usług technicznych (Atom Inventory) oraz moduł do komunikacji z innymi systemami sieciowymi (Atom Service Activator).

Dzięki przyspieszeniu uruchamiania usług na sieci operatora, zwiększyła się ich dostępność, a czas potrzebny na aktywację kart i włączenie nowych wariantów oferty znacznie się skrócił.

System działał już przy masowych rejestracjach nowych abonentów z Ukrainy. Zwiększenie przepustowości systemu pozwoliło również na sprawną i bez wpływu na bieżącą, biznesową działalność implementację corocznej regulacji „Roam Like At Home” w zakresie limitów transmisji danych w EU dla całej bazy abonentów postpaid.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: