Od 15 maja 2023 roku linie lotnicze Emirates będą wymagać od większości pasażerów wylatujących z Dubaju korzystania z mobilnych kart pokładowych zamiast drukowanych wersji papierowych.
Pasażerowie podróżujący z Terminala 3 otrzymają mobilne karty pokładowe drogą mailową lub SMS-ową. Osoby, które odprawiają się online, będą miały możliwość załadowania karty pokładowej do portfela Apple lub Google Wallet, lub też pobrania karty pokładowej w aplikacji Emirates. Pokwitowania dla bagażu rejestrowanego również będą wysyłane bezpośrednio do pasażerów drogą mailową lub będą dostępne w aplikacji Emirates.
Ta inicjatywa znacznie ograniczy ilość odpadów papierowych oraz zmniejszy ryzyko zgubienia kart pokładowych.
Mobilną kartę pokładową będzie można wykorzystać na wszystkich etapach podróży - na terenie bezcłowym w Dubaju, podczas kontroli bezpieczeństwa oraz podczas wejścia na pokład, wystarczy tylko pokazać kartę pokładową na ekranie telefonu. Agenci linii Emirates oraz personel lotniska będą skanować kod QR na mobilnej karcie pokładowej, gdy pasażerowie będą przechodzić przez lotnisko i wsiadać na pokład samolotu.
Niektórzy pasażerowie nadal mogą potrzebować wydrukowanej fizycznej karty pokładowej, na przykład podróżując z niemowlętami, niepełnoletnimi bez opieki, z pasażerami wymagającymi specjalnej pomocy, podróżując dalej innymi liniami lotniczymi lub lecąc do USA.
Opcja wydrukowania karty pokładowej będzie dostępna na życzenie u agentów Emirates przy stanowiskach odprawy, jeśli pasażerowie nie mają urządzenia mobilnego lub nie mają dostępu do informacji na swoim urządzeniu z powodu takich sytuacji jak: wyczerpanie baterii, awaria lub usterka systemu, opóźnienie w dostarczeniu wiadomości lub brak dostępu do internetu.