Poczta nawiązała współpracę z ComCERT (grupa Asseco). Kontrakt Poczty Polskiej z ComCERT SA obejmuje usługi z zakresu wsparcia centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), szkoleń oraz usług zaawansowanych, w ramach których ComCERT będzie prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Poczty.
Od maja 2021 roku Poczta zarejestrowała prawie 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości e-mail, wiadomości sms i komunikatów. Cyberprzestępcy wysłali także ponad 300 fałszywych wiadomości e-mail do pracowników Poczty Polskiej. Stosowano w nich metodę zastraszenia, która polegała na wysyłce informacji o rzekomo zainfekowanym i zhakowanym laptopie/komputerze/urządzeniu z groźbą udostepnienia wrażliwych danych w przypadku nieotrzymania płatności od adresata wiadomości, były próby wyłudzenia dopłat do przesyłek przez podszywanie się pod Pocztę.
ComCERT jest polską firmą działającą na rynku od 2011 roku, rozpoznawalną szczególnie w obszarze usług typu CERT (Computer Emergency Response Team) na rynku przedsiębiorstw i instytucji, niezwiązaną z żadnym operatorem telekomunikacyjnym. Specjalizuje się w identyfikowaniu zagrożeń i incydentów w cyberprzestrzeni, tworzeniu i podnoszeniu kompetencji zespołów reagujących (CERT, SOC) oraz wsparciu klientów w sytuacjach zagrożenia lub naruszenia ich bezpieczeństwa.