Listonosze Poczty Polskiej wyposażeni w tablety i smartfony

Newsy
Opinie: 4

Poczta Polska wprowadza nowy kanał obsługi mobilnej dla swoich klientów. Wyposażenie listonoszy i kurierów w ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów, a także 1500 padów do potwierdzania odbioru przesyłki w placówkach pocztowych, to nowe możliwości na zdalne świadczenie usług pocztowych, ubezpieczeniowych lub finansowych.

W listopadzie ruszył w Poczcie Polskiej projekt „Mobilny Listonosz” w ramach, którego kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta. Ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów umożliwi w przyszłości błyskawiczne nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. To także przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe: dla sklepów internetowych, nadających paczki pobraniowe, nowa funkcjonalność zwiększa szybkość, z jaką pieniądze za tzw. „pobraniówki” trafią na konto e-sklepu.

Poczta Polska przygotowała także w ramach nowego systemu kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych zgodne z wymaganiami odnośnie doręczania pism sądowych, dotyczącymi Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Jest to system oparty na przeszło 3700 tabletach dla listonoszy i 1500 padach w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). Rozwiązanie to pozwoli skutecznie obsłużyć m.in. polski wymiar sprawiedliwości czy Izby komornicze. Poczta Polska od dawna świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru.

Kilka tysięcy listonoszy i doręczycieli z tabletami i smartfonami dzięki wpięciu aplikacji w centralny system IT zarzadzania paczkami i listami od razu przekaże informację o doręczonej paczce. Taka wiadomość będzie on-line widoczna w systemie śledzenia Poczty Polskiej i w systemach nadawców przesyłek.

Poczta Polska na bazie nowego systemu z tabletami i smartfonami chce rozwijać m. in obsługę usług finansowych, w tym płatności za rachunki, wpłaty na rachunek bankowy, doładowania telefonów komórkowych, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych, ekspresów pieniężnych oraz innych usług pieniężno-bankowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Wulo pisze: 2015-12-03 15:45
    Zobaczymy jak to się ma w praktyce, a chodzi mi konkretnie o listonoszy na wsi.
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-12-03 20:50
    Jak w praktyce, lte 8G od plaj na każdej wsi to szczęście twojego listonosza:-D
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2015-12-04 00:53
    To jest bajer, krok w dobrą stronę i informatyzacja Poczty Polskiej ale nie jest to żadne przełomowe novum. Poczta Polska powinna iść szybkim marszem w stronę automatyzacji obsługi klienta. Jak tego dokonać? To bardzo proste - trzeba zainwestować w Pocztomaty, które będą obsługiwać klientów 24h najlepiej wewnątrz wydzielonych specjalnie pomieszczeń wewnątrz placówek pocztowych. To dziś idealnie stosują banki gdzie w takich pomieszczeniach stoją 24h wpłatomaty i bankomaty. Na przykład u mnie w takim Rzeszowie świetnie by było aby taki Pocztomat był dostępny w 5-6 miejscach w mieście dostępny całą dobę a tymczasem nie ma... żadnego. Mam tu na myśli realizację takich usług jak nadanie listu, nadanie paczki, zrealizowanie opłaty rachunku z kodem paskowym czy zakup znaczków opłaty pocztowej. Uważam, że warto się nad tym pochylić... inaczej, PP zostaje ciągle w tyle i ciągle wykonuje zbyt małe kroki do przodu.
    -3
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2015-12-04 21:06
    PP nigdy nie zrobi przełomowych inwestycji bo musiałaby wypieprzyć na bruk połowę ludzi, a związki nie pozwolą i naczelnicy, więc tak się to gniecie. Jest lepiej niż kiedyś w PP ale do nowoczesności jeszcze bardzo daleko, a listonoszom za ciężką pracę niech dadzą lepsze wynagrodzenia.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: