W pierwszych trzech miesiącach 2012 roku do polskich magazynów trafiło 66,1 tys. tabletów. To ponad trzykrotny wzrost względem wyników z analogicznego okresu 2011 roku – poinformowało serwis rpkom.pl IDC. O jeszcze większym, bo aż 10-krotnym wzroście mówią dane GfK Polonia Retail and Technology – dotyczą one liczby urządzeń, które rzeczywiście trafiły do klientów.
- Polski rynek tabletów będzie rozwijał się jeszcze szybciej, niż głosiły przewidywania z roku 2011 – powiedział rpkom.pl Damian Godos, analityk firmy IDC. Wtóruje mu Maciej Piekarski, według którego tegoroczna sprzedaż może sięgnąć 300 tys. sztuk.
- W minionym kwartale do magazynów trafiło najwięcej tabletów Apple'a, a tanie urządzenia stanowiły zaledwie 13 proc. sprzedaży. Jednak od drugiego kwartału udział tych ostatnich będzie rósł – mówi Damian Godos.