Jak wynika z badań TNS Telecoms Index, monitorujących rynek telekomunikacyjny w Polsce, w 2002 roku ponad 50% badanych posiadaczy telefonów komórkowych w pierwszej kolejności zadeklarowała chęć rekomendacji marki Nokia. Telefony Nokii zdecydowanie częściej polecano niż aparaty konkurentów. Pod tym względem pozostałe marki dzieli duży dystans. Najbliżej lidera znalazły się marki: Siemens (11%), Motorola (7%).
Wykres 1. Rekomendacja producenta telefonów komórkowych
wśród badanych posiadających telefon komórkowy (N = 4008). Styczeń-grudzień 2002
Rekomendacje marek telefonów komórkowych wynikają miedzy innymi z poziomu zadowolenia ich użytkowników z konkretnych modeli. Na dziesięciopunktowej skali telefony marki Nokia otrzymały notę 8,5 - najwyższą spośród wszystkich marek. Następne w kolejności były telefony marek: Sony (8), Siemens (7,9) i Philips (7,9).
Wykres 2. Zadowolenie z telefonu komórkowego mierzone na skali 1-10
średnia ocena wśród badanych posiadających dany telefon komórkowy (N=4008).
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego przez TNS OBOP w 2002 roku co miesiąc, za każdym razem na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia.
W sumie w dwunastu falach zrealizowano 12 125 wywiadów.