Raport The Gauge PL za październik nie przynosi zmian w sposobie oglądania treści na odbiorniku telewizyjnym. Cały czas dominuje tradycyjna telewizja. Udział streamingu w całkowitym czasie spędzonym przed telewizorem wynosi niecałe 7%.
Polscy widzowie oglądali w październiku zarówno więcej tradycyjnych kanałów telewizyjnych jak i streamingu treści wideo. Oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 10% a streamingu o 14% w stosunku do września 2023.
W telewizji uwagę widzów wyraźnie przyciągnęły treści informacyjne, co związane było z kampanią wyborczą i jej kulminacją w postaci wyborów parlamentarnych w Polsce, które miały miejsce 15 października. Kanały informacyjne zanotowały wzrost oglądalności w porównaniu z wrześniem o 34%.
W streamingu oglądalność zarówno Netflixa, jak i YouTube, głównych platform internetowych oglądanych na ekranie telewizora, wzrosła w porównaniu do września odpowiednio o 17% i 12%. Wraz ze wzrostem oglądalności dla platform takich jak Canal+Online, Disney+, Player przełożyło się to na wzrost udziału streamingu w ogólnej oglądalności wideo na ekranach telewizorów, który w październiku wyniósł: 6,8%.