UOKiK chwali się swoją wygraną w Sądzie Najwyższym z Cyfrowym Polsatem i Polkomtelem.
SN potwierdził, że reklama pakietu SmartDom była nieuczciwą praktyką rynkową, która wprowadzała klientów w błąd.
SN utrzymał kary pieniężne (łącznie ponad 16,6 mln zł) oraz nakazał publikację części decyzji prezesa urzędu w prime time TV Polsat.
Sprawa toczy się od początku 2017 r., a dotyczy reklam z 2014 r.
UOKiK stwierdził wówczas, że kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd.
UOKiK nałożył kary na obie spółki w łącznej wysokości ponad 40 mln zł oraz nakazał emisję informacji o naruszeniu praw konsumentów w telewizji i publikację decyzji na stronach internetowych
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE. Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem Power LTE - Internet LTE bez limitu danych. Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat).