Plus GSM ma obecnie ponad 3,8 mln użytkowników. "Nie zamierzamy się ścigać za wszelką cenę w zdobywaniu klientów" - mówił na spotkaniu z potencjalnymi inwestorami Jarosław Pachowski, prezes Polkomtelu. - "Chcemy być liderem w interesujących nas segmentach rynku."
Według danych zaprezentowanych przez Jespera Larsena, dyrektora finansowego spółki, Polkomtel ma ok. 37 proc. spośród 1,4 mln klientów z telefonii komórkowej wywodzących się z najmniejszych firm (tzw. SOHO) oraz 44 proc. z ok. 800 tys. klientów telefonii komórkowej z grupy małych i średnich przedsiębiorstw. 37 proc. abonentów Plusa ma od 20 do 29 lat, kolejnych zaś 27 proc. - od 30 do 39 lat.
57 proc. przychodów za 2001 r. spółka uzyskiwała od klientów indywidualnych. Następne 23 proc. przypadało na SOHO, 11 proc. klientów z małych i średnich firm, 9 proc. zaś - tzw. klientów strategicznych i kluczowych.
Spółka szacuje, że budowa sieci telefonii komórkowej trzeciej generacji będzie kosztowała ją ok. 1 mld USD (bez kosztów licencji) i spodziewa się, że tegoroczne przychody i zysk operacyjny powiększony o amortyzację będą rosły w podobnym tempie co w 2001 r., gdy wyniosły odpowiednio 4 mld 232 mln zł (wzrost o 20,3 proc. w porównaniu z 2000 r.) i 1 mld 434 mln zł (wzrost o 42,4 proc.).
Pełna treść artykułu dziennika Rzeczpospolita znajduje się tutaj