Grupa Cyfrowy Polsat podała swoje wyniki finansowe i operacyjne za I połowę 2014 r. Pełną prezentację można pobrać poniżej. Grupa zmieniła sposób raportowania liczby klientów usług przedpłaconych w Polkomtelu.
Praktyką polskiego rynku telekomunikacyjnego jest raportowanie minimum 12 miesięcznej ważności kart. Według tak przyjętej praktyki, liczba klientów Polkomtelu wyniosła na koniec II kw. 2014 r. 13,7 mln. Grupa CP postanowiła dostosować raportowanie do standardu Komisji Europejskiej, stosującej 90 dniową definicję aktywności kart przedpłaconych, co ma pokazywać bardziej prawdziwy obraz rynku. Według nowego sposobu liczenia ,Polkomtel ma 10.568 mln aktywnych kart SIM.
Prezentacja:
Oficjalny komunikat:
Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat publikuje doskonałe wyniki operacyjne i finansowe za II kwartał 2014 roku. Po raz pierwszy także Cyfrowy Polsat konsoliduje wyniki spółki Polkomtel, której właścicielem stał się po zakończeniu w maju bieżącego roku transakcji nabycia spółki Metelem Holdings Company Limited. Grupa odnosi pierwsze sukcesy w sprzedaży unikalnej na polskim rynku oferty smartDOM i rozpoczyna realizację założonych synergii.
Kluczowe dane operacyjno-finansowe
W II kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:
- W drugim kwartale tego roku zakończyliśmy z sukcesem największą na rynku polskim i jedną z największych w Europie transakcję nabycia Metelem Holdings Company Limited, rozpoczynając tym samym nowy etap w historii naszej Grupy. Kontynuowaliśmy proces integracji operacyjnej obydwu spółek, którego celem jest wygenerowanie zapowiedzianych synergii. Pierwsze ich efekty widać już teraz. Stabilna baza klientów kontraktowych stanowi fundament naszej strategii multioperatora, mającej na celu maksymalizację sprzedaży produktów i usług w przeliczeniu na jednego klienta, a doskonałe wyniki sprzedaży programu smartDOM utwierdzają nas w przekonaniu, że obrany kierunek jest słuszny. Istotne również na tym etapie realizacji naszej strategii jest posiadanie największej w Polsce sieci LTE oraz wyznaczanie trendów w rozwoju tej technologii – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Wiceprezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
- W tym kwartale nie tylko po raz pierwszy konsolidujemy wyniki finansowe spółki Polkomtel, ale także raportujemy według nowej metodologii, która według nas w jedyny możliwy sposób opisuje prowadzoną przez nas działalność. Po włączeniu do Grupy spółki Polkomtel nasza strategia opiera się głównie na saturacji naszej wspólnej bazy usługami podstawowymi spółek Grupy: telewizja, Internet i telefon, a jej konsekwencją jest budowanie ARPU na klienta. Według nas tylko nowy model prezentowania wyników pozwoli rynkowi na rzetelną ocenę efektów naszej pracy - mówi Dominik Libicki.
W II kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:
- Na wzrost przychodów, kosztów i EBITDA całego segmentu miała wpływ konsolidacja wyników grupy Metelem, jednak, co ważne, w sposób organiczny rosły także przychody od klientów detalicznych – z opłat za usługi płatnej telewizji i usługi telekomunikacyjne oraz zrealizowanego ruchu w ramach usługi dostępu do szerokopasmowego Internetu – co przy jednoczesnej efektywnej kontroli kosztów zapewniło nam utrzymanie wysokiej rentowności - komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A.
Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za II kw. 2014 r.
mln PLN | II kw. 2014 | zmiana r/r |
Przychody | 1,466 | 204% |
Koszty* | 873 | 170% |
EBITDA | 593 | 271% |
Marża EBITDA | 40,6% | 7,4 p.p. |
Zysk netto | 162 | (43%) |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości
Segment nadawania i produkcji telewizyjnej
- Telewizja Polsat odnotowała w II kw. br. bardzo dobre wyniki oglądalności, utrzymując kanał główny na pozycji lidera, mimo postępującego procesu fragmentaryzacji rynku oraz transmisji przez kanały z grupy TVP mundialu w Brazylii. Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki skutecznej strategii sprzedaży na rosnącym rynku reklamowym – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Oglądalność kanałów Telewizji Polsat:
Pozycja Telewizji Polsat na rynku reklamy:
- Zrównoważone zarządzanie ofertą programową kanałów oraz charakteryzujący się wyższą dynamiką w porównaniu do dynamiki całego rynku reklamy telewizyjnej organiczny wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu, wsparty konsolidacją nowo nabytych kanałów TV4 i TV6, były powodem wzrostu wszystkich wskaźników finansowych Telewizji Polsat. Warte podkreślenia jest, że dzięki większej dynamice wzrostu przychodów w porównaniu z bazą kosztową, istotnie wzrosła EBITDA oraz zysk netto - komentuje Tomasz Szeląg.
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za II kw. 2014 r.
mln PLN | II kw. 2014 | zmiana r/r |
Przychody | 326 | 12% |
Koszty* | 210 | 9% |
EBITDA | 116 | 19% |
Marża EBITDA | 35,7% | 1,7 p.p. |
Zysk netto | 106 | 39% |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za II kw. 2014 r.
mln PLN | II kw. 2014 | zmiana r/r |
Przychody | 1,751 | 137% |
Koszty* | 1,042 | 116% |
EBITDA | 709 | 176% |
Marża EBITDA | 40,6% | 5,6 p.p. |
Zysk netto | 132 | 64% |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości
- To kolejny kwartał bardzo dobrych wyników finansowych. Wzrost przychodów i EBITDA wynika nie tylko z konsolidacji wyników grupy Metelem, ale również ze stabilnego wzrostu organicznego biznesu, a wzrost marży EBITDA jest dodatkowo efektem konsekwentnej dyscypliny kosztowej. W znaczącej większości zrealizowaliśmy już zapowiadane synergie finansowe, dlatego nasze oczekiwania wobec nich podnosimy do poziomu 700 mln zł łącznie do końca 2019 r. Dzięki refinansowaniu zadłużenia znacząco obniżyliśmy koszty finansowania bieżącej działalności Grupy, co będzie miało pozytywny wpływ na nasze wyniki w przyszłości - komentuje Tomasz Szeląg.
- Opublikowane wyniki, tempo integracji spółek i realizacji synergii między Cyfrowym Polsatem i Polkomtelem rysują przed nami bardzo dobre perspektywy wzrostu w przyszłych kwartałach i latach. Posiadane w portfolio liczne atuty – oferta smartDOM, Internet Power LTE, program lojalnościowy Paszport Korzyści, telewizja internetowa IPLA, liczne usługi dodatkowe – z pewnością będą budować naszą przewagę w przyszłości i umacniać pozycję naszej Grupy, z korzyścią dla klientów i akcjonariuszy – mówi Dominik Libicki.