Instytut Monitorowania Mediów przygotował analizę przekazów mediowych dotyczących rynku polskiej telefonii komórkowej w maju 2003 r. Zestawienia zostały sporządzone na podstawie materiałów z prasy, telewizji, radia i Internetu wyselekcjonowanych przez IMM i obejmujących okres od 1 do 31 maja 2003 roku.
Pod uwagę wzięto trzech graczy na rynku telefonii komórkowej (PTK Centertel, Polkomtel, PTC). Ilość ocen w jednej publikacji zależała od liczby podmiotów w niej opisywanych, dlatego ogólna liczba przekazów nie jest równa ilości ocen.
W maju najczęściej publikowano przekazy, w których pojawiła się nazwa firmy PTK Centertel bądź sieci Idea (590 razy). Na temat tego operatora pojawiło się 21% informacji o pozytywnym wydźwięku oraz 3% informacji negatywnie wpływających na wizerunek firmy. Drugim najczęściej wymienianym operatorem był Polkomtel. Na temat tej firmy opublikowano łącznie 485 przekazów, z czego 23% miało zabarwienie pozytywne, a 4% negatywne. Najmniejsza liczba przekazów dotyczyła PTC (304). Informacje wpływające pozytywnie na wizerunek firmy stanowiły 24%, natomiast informacje o negatywnym wydźwięku stanowiły 2%.
W maju najczęściej pisano i mówiono o operatorach telefonii komórkowej w kontekście działalności sponsoringowej i prospołecznej. Drugim najczęściej omawianym tematem były usługi oferowane przez operatorów oraz ich kontakty z klientami.
Wykres 1. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących operatorów telefonii komórkowej w Polsce
Wykres 2. Przekazy mediowe dotyczące poszczególnych operatorów telefonii komórkowej w Polsce
Wykres 3. Przekazy mediowe dotyczące poszczególnych operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na rodzaj medium
Wykres 4. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących firmy PTK Centertel w podziale na rodzaj medium.
Wykres 5. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących firmy Polkomtel w podziale na rodzaj medium
Wykres 6. Wydźwięk przekazów mediowych dotyczących firmy PTC w podziale na rodzaj medium
Wykres 7. Tematy dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce najczęściej poruszane w maju
Wykres 8. Przekazy mediowe dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na rodzaj mediów
Wykres 9. Przekazy mediowe dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na profil mediów
Wykres 10. Przekazy prasowe dotyczące operatorów telefonii komórkowej w Polsce w podziale na częstotliwość ukazywania się mediów
Wykres 11. Dziedziny działalności sponsoringowej operatorów telefonii komórkowej w Polsce