Polscy operatorzy tracą 60 mln zł przez nieuczciwych klientów

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 32

Centertel, Polkomtel i PTC tracą miesięcznie około 60 mln zł z powodu klientów nie płacących należności. Z tego 20 mln zł to zwykłe oszustwa, dokonywane z premedytacją.
Zdaniem operatorów podpisana przez prezydenta nowelizacja do ustawy o ochronie danych osobowych uniemożliwia im wymienianie informacji o nieuczciwych klientach. W związku z tym postulują zmianę ustawy i utworzenie centralnej bazy danych o nieuczciwych klientach, oraz wprowadzenia możliwości weryfikacji wiarygodności kredytowej.
Operatorzy zadeklarowali także, że zaostrzą warunki współpracy z klientami. Jeśli ci nie zgodzą się na przetwarzanie danych osobowych w celu ustalenia wiarygodności, będą zobowiązani płacić kaucję.

Opinie:

Opinie archiwalne (32):

Komentuj

Komentarze / 32

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2001-09-06 19:15
    Polscy klienci traca XXXXX (bardzo duzo) przez nieuczciwych operatorow. Centertel, Polkomtel i PTC oszukuja miesiecznie abonentow na około 30-40% czasu ich rozmow. z tego 100% to zwykle wyludzenia z premedytacja. klient np. rozmawia 35 sekund a operator dolicza mu haracz tak jakby rozmawial 60 sekund :-(.
    0
  • Users Avatars Mini
    various pisze: 2001-09-06 19:16
    I bardzo dobrze. Jezeli ktos nie ma zlych zamiarow nie powinien sie niczego obawiac i nieczego ukrywac. A oszustow i naciagaczy trzeba scigac.
    0
  • Users Avatars Mini
    izyk pisze: 2001-09-06 19:38
    W 100% POPIERAM MAĆKA!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    matii pisze: 2001-09-06 19:40
    Maciek: a Ty się dobrze aby czujesz? może czas iść do lekarza... od kiedy taktowanie jest oszustwem? Przy podpisaniu umowy chyba wiesz, jakie jest taktowanie?
    0
  • Users Avatars Mini
    marhaba pisze: 2001-09-06 20:12
    Pozdrawiam: Punkt dla Matii, wolność tomku w swoim domku, jeżeli ktoś chce korzystać z komórki, to musi wybrać jakiegoś operatora i przystać na jego warunki, kto wie czy koszty nie były by mniejsze gdyby wszyscy byli O.K. hej
    0
  • Users Avatars Mini
    Hetman pisze: 2001-09-06 20:13
    ja tam sie nie dziwie
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2001-09-06 20:28
    Po pierwsze uczciwi musza byc operatorzy. Mam w Erze taryfe Halo, czyli miedzy innymi taryfe nocna 49gr/min wewnatrz sieci. Jakie zdziwienie mnie ogarnelo, kiedy pewnego dnia otworzylem firmowa koperte z rachunkiem szczegolowym(dzieki Bogu na szczescie go mam)i zauwazylem, ze Era potraktowala sobie numer 0-608...... jaka telefon stacjonarny!!!!!! A ze rozmowa byla dosyc dluga (ok.35 minut), to mozna sobie wyobrazic roznice, czyli zamiast 29gr/min 1zl8gr/min. Inne zdazenie mialem w IDEA. Dwa dni po zakupie telefonu, chcieli mi wmowic, ze wygadalem juz 112zl. Oczywiscie wylaczyli mi telefon bez uprzedzenia. Pozniej sie okazalo, ze cos tam zle zinterpretowala osoba odpowiedzialna za rachunki, tak wiec Panowie/Panie matii i marhaba!!! Spojrzcie troche szerzej na ten problem, a nie klapki na oczy... W mojej pracy telefon komorkowy jest nieodzowny i niestety nie mam wielkiego wyboru co do naszych bardzo "uczciwych" wedlug matiego i marhaby operatorow.
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2001-09-06 20:34
    I jeszcze jedna sprawa. Szanowni abonenci naszych operatorow! Sprawdzajcie dokladnie swoje rachunki!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2001-09-06 20:38
    matti: no wlasnie, MUSZE przystac na nieuczciwe warunki, i podpisac nieuczciwa umowe. i mimo iz zgodzilem sie na te nieuczciwe warunki chcialbym byc traktowany tak samo jak chociazby abonenci innych krajow bylego bloku wschodniego (mysle np. o naszych poludniowych sasiadach). ps. place rachunki w terminie i nie popieram wszelkiego rodzaju kretaczy. ale wydaje mi sie ze gdyby ich nie bylo nasza trojca swieta nie bylaby laskawsza dla klientow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2001-09-06 20:43
    ale pomysl z centalna baza oszustow wydaje mi sie OK. nienawidze kretactwa wszelkiego rodzaju, zarowno tego ze strony operatorow jak i klientow.
    0
  • Users Avatars Mini
    marhaba pisze: 2001-09-06 20:46
    eljociku szanowny rozumiem twoje rozgoryczenie tym jak potraktowała cię IDEA, masz rację że jesteś zły tylko tematem tych komentarzy jest, to jak klieci pompują operatorów i jak to my przesto dostajemy po kieszeni, a w twojej sprawie z rachunkiem powinieneś domagać się przynajmniej przeprosin od IDEA i to na piśmie !!!!!!!. Ja jestem nie zależny,jak to w reklamie stawiam na POP-a i go mam pozdrawiam p.s. każdy po części ma rację i tak naprawdę nikomu nigdy się nie dogodzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kowal pisze: 2001-09-06 20:51
    Ja sie operatorom po czesci nie dziwie, taka jest prawda, ze ludzie kupowali, kupuja i kupowac bede komorki "na losia", przynosi to ogromne straty, z drugiej zas strony operatorzy, tez lubia czasam nas oszukac na rachunkach i to podobno jest wina tylko i wylacznie "doskonalych" systemow infomatycznych. PS. Mi PLUS "wisi" caly czas 12zl ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Rocco Malonchek pisze: 2001-09-06 20:54
    A ja im NIE WIERZĘ. Policzcie tylko na kalkulatorze.
    0
  • Users Avatars Mini
    UMTSowiec pisze: 2001-09-06 21:02
    Wiadomo, ze jak tych 60 mln zlotych strat by uniknac to ceny moglby spasc. W koncu ktos te straty musi wyrownac - robimy to my, ci uczciwi.
    0
  • Users Avatars Mini
    JAKU pisze: 2001-09-06 21:21
    Do Maćka: jeżeli podpisałeś umowę, to działania zgodne z umową są uczciwe. Odnośnie porównania opłat u "naszych sąsiadów" - może u nich operatorzy nie płacą tak wysokich opłat za licencję - policz sobie ile czsu musisz rozmawiać i przez ile lat żeby się zwróciła opłata za np.UMTS, słuchawek w promocji za 1zł też nie dostają od producenatów po 50gr. Do eljocika: u żadnego z operatorów rachunki nie są naliczane ręcznie - robią to automatycznie komputery przy pomocy odpowiedniego oprogramowania. Jeżeli używasz komputera to wiesz, że nie ma programów bez błędów - jest tylko kwestią czasu kiedy te błędy się ujawnią. Jak operatorzy nie zarobią na abonamentach i połączeniach, to się nie wzbogacą clowym ręcznym błędnym wystawianiem rachunków.
    0
  • Users Avatars Mini
    digimon pisze: 2001-09-06 22:44
    w pełni popierm zdanie marhaby, że za nieuczciwych klientów płacš normalni użytkownicy, którzy płacš regularnie. I tak będzie dopóki jakiœ cwaniak będzie mógł kupić po 2 fony u każdego operatora i potem zniknšć. I kto wtedy płaci za niego normalni klienci którzy chcš korzystać z telefonu, a taka baza na pewno by się przydała bo by się trochę ukruciło oszustwo. Co do opłat operatorów oni nie oszukujš każdy porównuje Czechy i Słowację do Polski, a czy ktoœ zna ich system podatkowy ile operatorzy płacš podatków, jakie sš koszta utrzymania sieci, Czechy i Słowacja razem wzięte zajmujš może połowę obszaru Polski czyli połowę mniej ich kosztuje utrzymanie a jak mniej pieniędzy wydaje operator może bardziej korzystniej rozliczać rozmowy. Zanim jeszcze raz ktoœ porówna stawki polskich operatorów i południowych sšsiadów niech się poważnie zastanowi nad tym co pisze a nie leje wode tylko po to żeby coœ napisać bo w Czechach to lepiej to się tam przeprowadŸ i zobaczymy co wtedy będziesz mówił. pozdrówka
    0
  • Users Avatars Mini
    fabian pisze: 2001-09-06 22:50
    typowa mentalność POLSKIEGO PROSTACZKA-ukraść, oszukać i zarobić na wolumenie. Co za kraj co za ludzieeeeee.....
    0
  • Users Avatars Mini
    various pisze: 2001-09-06 23:08
    digimon: A wiec tak, powaznie sie zastanowilem i doszedlem do takich wnioskow. Czechy plus Slowacja zajmuja powierzchnie 127tys.km2 i licza wspolnie ok.15,5 mln mieszkancow. Polska zajmuje 312tys.km2 i ludnosci ok.39mln. Wez teraz kalkulator i podziel sobie powierzchnie przez liczbe ludnosci. Jaki wynik? Praktycznie identyczny (i to nawet na korzysc Czechow+Slowakow!!!)stosunek obszaru przeznaczonego pod zabudowe BTS'ami do liczby potencjalnych abonentow. Czyli koszty budowy, utrzymania itd. jest dzielony dokladnie tak samo posrod abonentow u naszych poludniowych sasiadow jak w Polsce. Nie rozumiem wiec dlaczego "tam" rozmowy moga byc nie dosc ze tansze, to korzystniej rozliczane. Argument przytoczony przez Ciebie odrzucam! Moze powinien sie tym ktos zajac, slyszelismy ostatnio o kontrolach w kilku telekomach... Co o tym sadzicie? Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    various pisze: 2001-09-06 23:19
    co do kalkulatora to oczywiscie odwrotnie, tzn. nalezy podzielic liczbe ludnosci przez obszar. Wyniki sa takie ze w Polsce gestosc zaludnienia to 124os/km2 a w Czechach+Słowacji 122os/km2.
    0
  • Users Avatars Mini
    gumis pisze: 2001-09-07 00:00
    precz z oszustami! niech sieci walcza z nimi, ale moze bardziej skutecznie. Moze jakis lobbing w sejmie? Banki maja swoje centrum informacji o kredytobiorcach, wiec.... A co do taktowania-popieram Macka! Taktowanie co 60, 30 czy nawt 15 sek. to ZLODZIEJSTWO !!! uczciwe byloby naliczanie co 1 sek. nawet przy ciut wyzszych stawkach skoro operatorzy tak "piszcza"... w to jednak nie wierze, piszczenie jest na pokaz bo przy tak wysokich srednich oplatach jest to dla nich na pewno dobry biznes. Porownanie ze Slowacja nie jest niestety proste. Inne sa koszty prowadzenia firmy tam i u nas, trzeba byloby znac pare wskaznikow ekonomicznych. No i cene licencji, co juz ktos napisal
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2001-09-07 00:13
    Szanowny digimonie! Jesli uwazasz, ze ceny w Polsce sa zalezne od wielkosci naszego kraju, to jak wytlumaczyc relatywnie tansza telefonie komorkowa w Niemczech (ponad 350 000km2 i okolo 80 milionow obywateli)? Dzialaja tam dwie sieci GSM1800,czyli automatycznie wieksze koszty budowy i eksploatacji niz GSM900. Mimo to jest taniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2001-09-07 00:19
    Zapomnialem dodac, ze te dwie niemieckie sieci(E-Plus i Viag Interkom) maja pokryte cale terytorium Niemiec, chociaz Viag ma jeszcze troche do zrobienia w tej materii.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-09-07 00:36
    z tego co pamiętam to sieci te nie budowały swoich btsów w całych niemczech tylko korzystaja z tzw roamingu wewnetrznego tj korzystaja z btsów dużych operatorów. Pisała z jakis rok temu o tym Moja Komórka, że na początku były z tym roamingiem wewnatrz niemicec kłopoty, że nawet jedna z tych sieci sprzedała swe akcje operatorowi szwajcarskiemu by móc korzystać z sieci w niemczech innych operatorów. po kilku miesiącach zmieniono prawo i jest juz ok. Jak eljocij jestes dociekliwy to odszukaj sobie ten artykół TWOJEJ KOMÓRKI Pozdrowienia
    0
  • Users Avatars Mini
    Amiri pisze: 2001-09-07 01:48
    Poza tym Czechy i Słowacja to kraje w dużo większym stopniu niż Polska górzyste, czyli trzeba stawiac więcej BTSów...
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawelek pisze: 2001-09-07 02:56
    Od kiedy Viag Interkom ma pokryte cale Niemcy???? Ejlociku, nie pisz bzdur! E-Plus owszem, jako jedyna siec 1800 pokrywa praktycznie caly kraj w ktorym dziala, ale Viag ma swoje BTSy tylko w duzych miastach i na glownych drogach,a i to nielicznych. Na pozostalym obszarze Niemiec korzysta z sieci D1 w ramach roamingu wewnetrznego, trudno zatem powiedziec, ze Viag pokrywa caly kraj, jesli tak naprawde robi to dla jego abonentow inna siec!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2001-09-07 03:43
    Do Pawelka:patrzac lopatologicznie na roaming wewnetrzny- jesli jakiemus Helmutowi wyswietla sie w telefonie napis "Viag Interkom",wiec to znaczy, ze znalazl sie w zasiegu tej wlasnie sieci. Dla zwyklego posiadacza komorki nie ma to znaczenia, ze znalazl sie w zasiegu BTSa macierzystej sieci,czy dzierzawionego BTSa od innego operatora. Dlatego tez twierdze, ze Viag Interkom ma zasieg w calych Niemczech, ale owszem z duzymi dziurami. Nieprawda jest Twoje stwierdzenie o zasiegu tylko w duzych miastach i na nielicznych glownych drogach. Zapraszam na strone www.gsmworld.com/gsminfo/cov_devi.htm
    0
  • Users Avatars Mini
    raffo pisze: 2001-09-07 13:34
    Trzeba stworzyć taką bazę żebyśmy my uczciwi klienci nie musieli płacić za wałkarzy np. w Ideii abonent może kupić nowy numer tylko z dowodem i prawkiem. Poza tym po coś dla kogoś oni te wały kręcą to my to napędzamy.Ludze.
    0
  • Users Avatars Mini
    matii pisze: 2001-09-07 14:31
    ok.. ale czy ja kiedykolwiek napisałem, że popieram naszych opów? NIGDY!!! poprostu sprawa jest prosta - są wśród nas buraki i złodzieje i jakoś operatorzy muszą sobie odbić cenowo straty. tak już jest było i będzie. mnie też się nie podoba, że za 40 sek. rozmowy muszę płacić jak za całą minutę - w TPSA musiałbym zapłacić jak za 3 minuty :))
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-09-07 23:38
    a są na świecie kraje w których pierwsza minuta jest liczona cała a następna co 1 sek
    0
  • Users Avatars Mini
    ruby pisze: 2001-09-08 04:04
    Jeśli chodzi o naszych szanownych operatorów, to śmiem twierdzić że jest to klasyczna sytuacja obudzenia się z ręką w nocniku.Jak zamoczyli tylną część ciała to dopiero teraz hajda na złodziei,tylko że złodziejstwo było tolerowane przez nich od samego początku. Mam na myśli sytuacje wtórnego obrotu telefonami.W przypadku kradzieży,karta sim ląduje w koszu a telefon w komisie.Telefon który ma indywidualne cechy (jak numer lub inne możliwe do wymyślenia w elektronice szmery-bajery).Nie wierzę że nie można (n.p.)po ponownej aktywacji wyegzekwować numeru telefonu współpracującego z daną kartą sim.Jest to jednak na rękę, bo poszkodowany będzie płacił przynajmniej abonament do końca cyrografu,lub zapłaci karę umowną,a skradziony telefon zostanie uaktywniony na którymkolwiek pakiecie startowym,i znowu byznes.Tylko że w tym przypadku z kieszeni użytkownika.Może nie mam racji,ale po bliższym spojrzeniu na "rynek" jest to nieodparta konkluzja.Pamiętam też np.promocje w erze które reaktywowały kolejki z minionego okresu,a teraz jast tego żniwo.Tak więc bijmy się w piersi każdy w swoje szanowni oporatorzy.
    0
  • Users Avatars Mini
    CeeDee pisze: 2001-09-08 17:23
    Moze to i oszustwo, ale skad niby sa telefony na wtornym rynku ("nowe")... Oczywiscie, ze wiekszosc to wywaly. Tego nie da sie uniknac. Podobna sytuacja jest z terminalai telewizji cyfrowych. 1000 PLN kaucja za podpisanie umowy - przeciez to chore. Jesli to wejdzie w zycie to salony moga juz oglosic upadlosc bo nikt nie bedzie chcial korzystac z ich uslug. Jednakze Polkomtel swoja nowa promocja dopuszczaa wywaly ale problem rachunkow znika, bo... : kupujesh tel R310 za 4 PLN i sprzedajesz za 400 PLN, co wystarcza na oplacenie rocznego abonamentu (na czas trwania umowy) oraz wszystkich oplat aktywacyjnych. Masz okolo 20 minut gratis wiec gadash gratis i rachunki oplacone... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Zdzisław Dyrman pisze: 2001-09-09 20:31
    Bardzo słuszna decyzja operatorów. Złodziejom dziękujemy.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: