Firma Mobilna Telefonia Internetowa, należąca do BBI Capital NFI, Capital Investment Group oraz inwestorów prywatnych zaprezentowała oficjalnie swojego klienta VoIP do telefonów komórkowych - LoVo. Aktualnie telefony, które spełniają wymagania usługi to Nokia serii E60, 61, 65, 70, Nokia N80 oraz większość smarphone'ów i PDA opartych na systemie Windows Mobile 5.0. Aplikacja jest w pełni skonfigurowana i jedyne, co trzeba wpisać to login i hasło, które system LoVo przysyła po wstępnej rejestracji użytkownika.
MTI twierdzi, że oferuje płynny roaming pomiędzy sieciami WiFi i 3G – to znaczy, że jeżeli w czasie prowadzenia rozmowy jakość sygnału WiFi spadnie poniżej zadanej wartości, system płynnie przełączy rozmowę VoIP na UMTS w sposób niezauważalny dla użytkownika. Firma w komunikacie prasowym podaje, że wykorzystuje technologię UMA, choć żaden z podanych na stronie internetowej telefonów jej nie obsługuje.
Aby móc dzwonić poprzez WiFi konieczne jest skonfigurowanie bezprzewodowego punktu dostępowego i podłączenie do niego bezprzewodowo słuchawki lub uruchomienie na swoim koncie GSM usługi szerokopasmowego ryczałtowego dostępu 3G (ważne, aby w wybranej usłudze UMTS operator GSM nie naliczał opłat za każde kolejne kilobajty danych, bo wtedy okaże się, że rozmowa internetowa będzie droższa od standardowego GSM).
Implementacja zaawansowanych technologii na platformie LoVo jest wynikiem 2 letniej współpracy firmy MTI (dawniej Echotel) z irlandzkim partnerem (nazwa firmy nie została podana w komunikacie) oraz dostawcą bezprzewodowej infrastruktury sieciowej - NETGEAR Poland. Na mocy umów, MTI jest wyłącznym użytkownikiem systemu na rynku polskim i środkowoeuropejskim.
MTI wprowadziła bardzo wysokie opłaty w stosunku do ofert konkurencji. Abonament za numer publiczny wykorzystywany w urządzeniu mobilnym wynosi aż 30,50 zł (u konkurentów zwykle numer jest przyznawany za darmo), ceny połączeń międzynarodowych są wyższe o ponad 300% niż w innych firmach świadczących usługi VoIP.