Mimo, że Polska ma obecnie 7 mln użytkowników telefonów komórkowych, to biorąc pod uwagę oscylujące wokół 16 % nasycenie i potencjał, jest największym i najbardziej perspektywicznym rynkiem w tej części Europy. Chociaż nasi sąsiedzi mają relatywnie mniej telefonów komórkowych, to stopień nasycenia rynku np. w Czechach, czy w Słowenii osiągnął poziom niektórych państw Unii Europejskiej, w której waha się on między 40, a 70 %. W ciągu dwóch najbliższych lat Polska może osiągnąć nawet 40 % poziom nasycenia telefonami komórkowymi - powiedział wczoraj Fernando Gomez, wiceprezydent, dyrektor Sektora Komunikacji Osobistej PCS Motoroli na Europę, Bliski Wschód i Afrykę prezentacji najnowszych telefonów komórkowych Motoroli. Obecnie tylko nieliczne modele komórek używane są dłużej niż 18 miesięcy. Z reguły czas ten wynosi 8-10 miesięcy. Do końca III kw. br. Motorola zamierza wprowadzić na rynek sześć nowych modeli, w tym trzy: Timeport 260 i 280 z protokołem GPRS. Pojawi się również Accompli 008 łączący funkcje telefonu i organizera. Również Philips, który jeszcze w tym roku rozpocznie sprzedaż kilku nowych modeli, myśli o klientach biznesowych. |