Polski Huawei mocniej powalczy o segment premium – nasza relacja prosto z Barcelony

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
Polski Huawei mocniej powalczy o segment premium – nasza relacja prosto z Barcelony

Rynek urządzeń ubieralnych jest stosunkowo młody i nadal dynamicznie się rozwija. Dotyczy to także naszego lokalnego rynku zegarków, słuchawek i opasek sportowych. Okazuje się jednak, że Huawei swoją pierwszą opaskę TalkBand B1 wprowadził na rynek już w 2014 r. 5 lat temu, w 2018 roku, na polskim rynku pojawił się smart-zegarkowy hit, czyli HUAWEI WATCH GT. Jego wyróżnikiem był klasyczny design. Watch GT po prostu do złudzenia przypominał szwajcarskie drogie zegarki, którymi nadal przecież się zachwycamy. Po 5 latach w Barcelonie, zobaczyliśmy najnowszą edycję serii GTWatch GT4. Premiera w Barcelonie była zorganizowana z wielką pompą, ale wiadomo dlaczego - zegarki i opaski sportowe Huawei pomimo tak długiej obecności na rynku nadal świetnie się sprzedają. Huawei zaledwie kilka dni temu zdradził, że w Polsce od początku sprzedał 2,1 mln tego typu urządzeń. W samej pierwszej połowie bieżącego roku Huawei sprzedał ponad 200 tys. zegarków i opasek. Sam producent cieszy się przede wszystkich z tego, że szybko rośnie w segmencie premium. Są to urządzenia kosztujące powyżej 400 euro. To właśnie ta część rynku jest teraz najważniejsza. Huawei nie zdradza szczegółów, ale zapewne jest liderem polskiego rynku zegarków i opasek.

Nasza relacja wideo prosto z Barcelony:

Aktualna oferta Huawei jest bardzo szeroka i może być trochę skomplikowana dla osoby niezaznajomionej z branżą smartwatch’y. Mamy w sklepach sportową serię Watch Fit, serię dla dbających o zdrowie Watch D, serię dla ekstremalnych sportowców i odkrywców Watch Ultimate oraz dwie serie dla tradycjonalistów i ceniących klasykę – Watch i Watch GT.

Serię GT Polacy pokochali za klasyczny design, świetne czasy działania na baterii, długą listę monitorowanych dyscyplin, ale także za przystępne ceny. Seria GT to produkty premium, ale ich cena na szczęście nie jest „przestrzelona”. Czwartą serię zapowiadały nowe ambasadorki marki, które zostały przedstawione po raz pierwszy w Barcelonie.

Polski Huawei rozpoczął współpracę z Jessicą Mercedes Kirschner. Kirschner była obecna na barcelońskiej premierze nowych produktów. Jej konto na Instagramie obserwuje aktualnie 910 tys. internautów. Europejski oddział Huawei poinformował natomiast, że na naszym kontynencie markę będzie wspierać Niemka - Pamela Reif. Pamela na Instagramie ma 9.3 mln followersów. Jest znaną w Niemczech trenerką fitness. W promocji nowych zegarków będzie jej towarzyszyła wielka gwiazda sportu - Sir Mo Farah, brytyjski zdobywca 4 złotych medali na mistrzostwach olimpijskich.

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, Huawei, podobnie zresztą jak pozostali najwięksi producenci sprzętu elektronicznego, próbuje jak najmocniej zaistnieć w segmencie premium, który gwarantuje znacznie wyższe marże. W Barcelonie producent nie zawahał się zaprezentować specjalnej złotej wersji HUAWEI WATCH Ultimate Gold Edition, która ma kosztować 2999 euro. WATCH Ultimate Gold Edition to pierwszy w historii złoty smartwatch Huawei. Złota jest ramka, koronka, a sam pasek zegarka jest tytanowy.

W sprzedaży będą też dostępne nowe słuchawki HUAWEI FreeBuds Pro 3, które są bezpośrednim konkurentem dla najnowszych Airpodsów Apple. Nowe FreeBudsy mają kosztować 199 euro. Zarówno zegarek w złotej wersji, jak i słuchawki już niedługo pojawią się na naszym lokalnym rynku. W Polsce mają pojawić się także okulary, które są słuchawkami - HUAWEI Eyewear II. Jest to bardzo oryginalny produkt skierowany do osób, które nie chcą lub nie mogą korzystać ze zwykłych słuchawek.

Oczywiście główną gwiazdą premiery w Barcelonie były nowe zegarki HUAWEI WATCH GT 4.

Do wyboru jest aż siedem wersji z edycji Elite, Elegant, Classic, Green i Active. Najtańszą wersją jest Active. Ten zegarek możemy zamówić za 1099 zł. Do 15 października na huawei.pl oraz sklepach RTV i u operatorów komórkowych wszystkie wersje GT4 są dostępne w promocji na start, w ramach której nabywcy otrzymają za darmo słuchawki FreeBuds SE 2.

Nowe smartwatch’e wprowadzone są na rynek w rozmiarach 46 mm i 41 mm. Nowości w oprogramowaniu może nie jest wiele, ale fani marki na pewno je docenią. Są nowe pierścienie aktywności, pojawiła się usługa W formie, pozwalająca na śledzenie deficytu kalorycznego, ulepszono algorytm TruSeen do monitorowania naszego zdrowia i snu oraz poprawiono geopozycjonowanie. I co najważniejsze - HUAWEI WATCH GT 4 w wersji 46 mm na jednym ładowaniu może pracować nawet przez 14 dni. Mniejsza wersja będzie działać tydzień. Smartfony Huawei świetnie synchronizują dane z aplikacjiami Strava, Koomot i Runtastic.

Koperta każdej wersji urządzenia została wykonana ze stali szlachetnej i spełnia normę IP68. W nowych zegarkach można pływać, ale nie są przeznaczone do nurkowania. GT 4 bez problemu współpracuje z dowolnym smartfonem z Androidem i iPhonami. Trochę szkoda, że nie obsługują standardu eSIM i płatności.

Wersję o średnicy 46 mm wyposażono w świetny ekran AMOLED o przekątnej 1,43 cala, a w wersji 41 mm ma on średnicę 1,32 cala. Dynamiczne odświeżanie od 1 Hz pozwala na oszczędności energii w trybie Always on Display. Dzięki obrotowej koronce można wygodniej przewijać interfejs, regulować głośność i powiększać mapy.

Premiera w Barcelonie miała dwie wady – teraz nie możemy przestać myśleć o WATCH Ultimate Gold Edition i o nowej niemieckiej ambasadorce marki.

To materiał sponsorowany - powstał na zlecenie firmy Huawei.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: