Polski Orange pochwalił się w Paryżu, że korzysta z nowych metod do zarządzania swoją bazą klientów. Za minimalizację wskaźnika odejść odpowiada platforma Customer Value Management.
Celem platform analizy danych jest lepsze zrozumienie klientów i zwiększenie personalizacji ofert. Na razie Orange działa na segmentach, ale dzięki dużej mocy obliczeniowej segmenty te z czasem będą coraz bardziej wąskie.
Teraz do analizowana bazy jest wykorzystywana sztuczna inteligencja. Dzięki niej i podziale bazy na segmenty można uzyskać precyzyjne bazy klientów, którzy są np. najbardziej skorzy do zmiany operatora w danym momencie. Sztuczna inteligencja pozwala także na optymalizowanie ofert promocyjnych, czyli nieoferowanie klientom zbyt dużych rabatów, gdy i tak nie są chętni do zmiany operatora.
W Orange ulepszono także sposób dostarczania danych do modeli - od ręcznego przesyłania danych do zautomatyzowanych strumieni danych i kontroli ich jakości. To w efekcie ma pozwolić na dokładniejsze i szybsze podejmowanie optymalnych decyzji, czyli głównie na minimalizację wskaźnika odejść przy oferowaniu najmniejszych rabatów i innych promocji.