Polski Orange kolejny raz chwalił się na Orange Open Tech w Paryżu, że od ponad roku wykorzystuje modele AI na swojej platformie Consumer Value Management. Bazy z danymi klientów zostały przeniesione do chmury Google, a dzięki niemal nieograniczonej mocy obliczeniowej analitycy mogą skrócić obliczenia swoich zapytań nawet o dni, a nie tylko o godziny. System CVM z Polski ma szansę być wykorzystywany także w innych krajach, w których operuje Grupa Orange. CVM pozwala na bardziej precyzyjne przygotowywanie ofert, które później mają dobry wpływ na ocenę operatora oraz wskaźnik odejść klientów.
Chat oparty o AI trafi także w styczniu do obsługi klientów Flex. Można się więc spodziewać, że Orange powoli będzie odchodził od autorskiej platformy Max i wykorzysta rozwiązania Google także w obsłudze klientów innych swoich marek. W przyszłości zapewne Orange planuje uruchomienie także chata głosowego opartego o model Gemini. Orange pochwalił się, że Flex ma teraz najwyższą ocenę NPS (Net Promoter Score) wśród marek pomarańczowego operatora (ponad 60).
Polski Orange prowadzi także projekt, który ma uprościć konfigurowanie sieci prywatnych 5G. Administrator takiej sieci będzie mógł w języku naturalnym przy wykorzystaniu modeli chatGPT lub Gemini poprosić sieć (w chmurze) o uruchomienie danej konfiguracji. Nie będzie potrzebna mu znajomość skomplikowanych poleceń.