W styczniu firma reklamy zewnętrznej AMS włączyła do swojej oferty nowy nośnik, backlight 6 x 4 m, który dzięki systemowi przewijania umożliwia ekspozycję do pięciu plakatów w wybranym odstępie czasu. Nośnik jest zdalnie sterowany, dzięki czemu pozostaje w stałej łączności z centralą, na bieżąco reaguje na polecenia i informacje o swojej pracy. Komputer z centrali wysyła zakodowany SMS z poleceniem bądź zapytaniem, na które reaguje backlight, np. skrócenie czasu ekspozycji plakatu, zmiana tempa przewijania, regulacja oświetlenia. Również sam nośnik wysyła do centrali SMS-y z zakodowaną informacją, np. o spadku zasilania, awarii oświetlenia itp. Zdalnie sterowany, zmienny backlight jest pierwszą tego rodzaju propozycją na polskim rynku. Pierwszą firmą, która z niego skorzystała, była Kraft Jacobs Suchard. Przedstawiciele AMS-u zapewniają, że jeżeli nośnik spodoba się polskim reklamodawcom, firma stworzy sieć podobnych urządzeń w całym kraju, które zostaną zamontowane również na innych nośnikach niż backlighty.