Raiffeisen Bank Polska zaprezentował dziś swoją nową usługę m-bankową R-Mobile. Usługa ta oparta jest o technlogię Java 2 i jest dostępna dla wszystkich klientów tego banku, którzy posiadają telefon z obsługą Java i korzystają z sieci komórkowych z jakimkolwiek rodzajem transmisji danych (z usługi nie mogą korzystać klienci Heyah). Aplikację Java wysyła bank po wcześniejszym skontaktowaniu się klienta z Centrum Telefonicznym. Klient otrzymuje wówczas specjalny kod RPIN.
Poprzez telefon z aplikacją R-Mobile klient może:
sprawdzić saldo i środki dostępne na koncie osobistym i lokacyjnym
wykonać przelew wewnętrzny (na konto własne, którego jest właścicielem, współwłaścicielem lub pełnomocnikiem ogólnym),
wykonać przelew zewnętrzny (na konto w innym banku, wcześniej zdefiniowane z datą bieżącą lub przyszłą (Bill Payment)),
sprawdzić historię 7 ostatnich operacji na rachunku,
sprawdzić zadłużenie na karcie kredytowej, kwotę minimalną, całkowitą, termin spłaty,
wykonać spłatę karty kredytowej środkami z innego konta posiadanego w Banku w minimalnej, całkowitej lub dowolnej kwocie,
sprawdzić historię 7 ostatnich operacji na rachunku karty kredytowej,
sprawdzić listę kredytów oraz ich szczegóły,
wykonać operację spłacenia raty kredytu,
sprawdzić listę lokat oraz ich szczegóły,
założyć lokatę ze środków posiadanych na kontach
Bezpieczeństwo:
ochrona dostępu do menu bankowego kodem RPIN
RPIN blokowany po 5 nieudanych próbach
szyfrowanie transmisji danych (2DES) ze zmiennym kluczem
potwierdzanie wykonania każdej operacji przez bank
zabezpieczenie przelewów wychodzących przez TPIN
identyfikacja numeru telefonu
blokowanie kodu TPIN po 5 krotnym błędnym wprowadzeniu
wymuszenie zmiany RPINU po 30 dniach
wyjście z aplikacji po kilku minutach bezczynności - wymagane podanie kodu RPIN.
Maksymalna kwota jednego przelewu wynosi 4.999,99 zł. Minimalna kwota lokaty terminowej wynosi 5.000,00 zł.
Raiffeisen w 2002 r. rozpoczął współpracę z siecią Plus GSM i obie firmy wdrożyły rozwiązanie oparte na technologii SIM Toolkit. Rok później bank wdrożył podobne rozwiązanie z PTC - RaiffeiseniEra. Według informacji przedstawicieli banku z aplikacji STK korzysta obecnie około 3200 klientów - wykonują oni średnio 3-10 różnych operacji na miesiąc.