Według nieoficjalnych informacji, w maju nadal liderem polskiego rynku telefonów komórkowych pozostawał Samsung. Jego przewaga nad Huawei pod względem ilości sprzedawanych telefonów nie jest duża, ale pod względem ich wartości przekracza kilkanaście punktów procentowych.
Huawei nie ucierpiał znacząco po kryzysie z Google i Trumpem.
Trzecią pozycję na polskim rynku pod względem ilościowym zajmuje Xiaomi.
Trzecia pozycja pod względem wartościowym należy do Apple, który ma pod tym względem ma ogromną przewagę nad Xiaomi.
Huawei dobrze radzi sobie w rankingu ilości sprzedawanych smartfonów, bo jest niedoścignionym liderem segmentu poniżej 100 euro. Huawei świetnie radzi sobie także w ważnym segmencie od 200 do 400 euro. Chiński producent ostro zaatakował także lukratywny segment 400-600 euro.
W przedziale powyżej 600 euro rynkiem rządzi Samsung, a pozostała część jest podzielona między Apple i Huawei.
Xiaomi sprzedaje głównie najtańsze smartfony, ale szybko rośnie w segmencie od 200 do 400 euro.
Huawei ma kilka telefonów, którymi napędza swoją sprzedaż w ostatnich miesiącach – to bardzo tanie modele z serii Y, P Smart i Mate.
Na wolnym rynku (poza operatorami komórkowymi) Polacy kupują wiele smartfonów Apple (droższe modele) oraz Huawei, Motorola, Xiaomi, LG, Asus (tańsze modele).
W rankingach sprzedaży nie ma wyników OPPO, co może świadczyć niestety, że debiut tej firmy na polskim rynku nie należy do specjalnie udanych.